zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Hoi,

Ik vind het maar moeilijk hoor. Het liefst wil ik die collega shokkeren door bv te zeggen dat ik naar het ziekenhuis ging omdat ik niet zwanger raak. Kan zij zich ook even rot voelen. Maar ja, wat bereik je ermee. Maar ik voel me echt nog zo pisnijdig. Dus kortom, geen idee hoe het morgen gaat. Ik hoop gewoon te kunnen ontkennen dat ik zwanger ben.
Ik baal er gewoon van dat iemand achter je rug verhalen verspreidt waarvan ze niet weet dat of het waar is.

Ik twijfel heel erg over wanneer ik het mijn moeder zal vertellen. Ik zie haar volgende week, dan ben ik bijna 11 weken. Aan de andere kant denk ik dan het kan nog even wacht. Toen ik na mijn vorige miskraam vertelde dat ik me de hele zwangerschap me niet prettig had gevoeld, dat ik alsmaar had gedacht: dit gaat vast mis. Zegt zij keihard: nou ik was er ook helemaal niet blij mee! Volgende keer misschien wel!
Nou daar zakte mijn broek dus vanaf. En ik merk nu dat ik, misschien door de hormonen denk: bekijk het voorlopig maar.

groetjes, keesje

goedemorgen,

he Linda, ik heb ook hyves, zal eens kijken of ik je via de hyve van Saskia kan vinden, want die had ik al langer bij mijn vrienden staan.
En ik denk dat het logisch is dat je maar moeilijk kan genieten van je zwangerschap. Bij jou is het tenslotte op het laatste moment misgegaan. Misschien kan je op een gegeven moment wel meer genieten, maar er nog steeds niet van uitgaan dat je straks een gezond kindje in je armen hebt. Ik help je hopen dat het genieten komt!! (ook voor mezelf trouwens....)

Keesje, ik wil je veel sterkte wensen op je werk vandaag!!
En heftig zeg met je moeder. Ja dat zijn berichten die je niet wilt horen. Moeders kunnen soms zulke lompe dingen zeggen!! Ik hoop dat ze positief zal reageren op je nieuwe zwangerschap!!
Mijn moeder zei vlak voor de uitgerekende datum van Bas* tegen me dat ze haar dochter terug wilde. Oftewel wanneer ik weer normaal kon gaan doen. Tsja toen dacht ik ook, zak jij ff lekker in de stront, ik wil mijn zoon terug en dat gaat ook niet gebeuren......

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi Patricia,

Ik heb jouw gevonden hoor. Meteen ook nog het verhaal van Bas* gelezen en zijn site bekeken. Ik vind het zo erg voor jullie. Ik kan me voorstellen dat jij pas gerust bent als die 20 weken echo 100% is.
Zo stom (maar ook begrijpelijk) dat iedereen het maar normaal vind om gezonde kinderen te krijgen.
Helaas weten wij met z'n allen dat het ook anders kan en dat zal altijd in ons achterhoofd zitten.

Ik ga nog even poetsen, niet omdat ik daar zo'n zin in heb maar ik pas vandaag ook op mijn neefje Owen van 1 dus het is hier een drukke boel en ben de hele dag aan het opruimen en schoonmaken en vanavond is het dan net zoals vanmorgen. (helaas geen eer van mijn harde werken)

Dikke kus voor jullie allemaal!

Linda

hai hai,

leuk Linda dat je ook hyves hebt!

Ik heb nog lekker vrij deze week en geniet lekker van het aanrommelen thuis... tja ook de was weer bijwerken, maarja dat hoort er ff bij na de vakantie.

Heb de agenda erbij gepakt en weet nu ook wanneer ik mn ei kan verwachten en mn NOD.
Wil iemand dit voor mij invullen? Mn ei is de 16e (okt) en dan zou mn NOD rond de 30e moeten zijn.
We zullen zien, gaan ons best weer doen deze keer!
Groetjes Saskia.

ha meiden, nou heb ik weer last van bruine
afscheiding. Dat in combinatie dat mijn misselijkheid echt minder lijkt
te zijn, maakt me echt weer superonzeker. Ik begin echt alweer te
geloven dat het over is......
Ik haat dit!!!!!!!!!!!!!

Oh Pat,

Probeer je toch niet gek te maken, misschien is het gewoon niets. Ik weet wel dat je er niets aan hebt als ik dat zeg. Ik heb het zelf in deze zwangerschap ook twee keer gehad, 1x met 6 weken en een keer met 7 weken. Geen idee waar het vandaan kwam, maar tot nu toe gaat het goed.
Kun je misschien een extra echo vragen? Ik neem aan dat ze je best terwille zijn, je hebt tenslotte een hele nare voorgeschiedenis. Ik merk dat dat bij mij altijd wel helpt, iedereen loopt dan toch wat harder voor je.
Sterkte meid!

Mijn collega wilde er gistermorgen om 5 voor half 9 over praten! Alle kinderen kwamen binnen. Kortom, we hebben nog niet gesproken. Ik zie wel of ze er nog op terugkomt.
Heb me voorgenomen het keihard te ontkennen en te zeggen dat het heel kwetsend is dat iemand zegt dat je zwanger bent, als je het niet bent.

Oh en mijn moeder, ik vertel het denk ik maar volgende week ipv te wachten tot na de uitslag van de test.

groetjes, keesje

Hey Keesje meid maak niet je niet zo druk om die collega wijffie, het is toch fantastisch dat je zwanger bent? Misschien heeft ze het echt wel aan je gezien en schrok ze heel erg van jouw reactie dat ze zei dat ze nergens van wist daarna.  

Het lijkt mij juist supermooi. Wie weet zat ze gewoon een beetje te praten over je omdat ze blij voor je is? Ik hoop dat je er over kunt praten op je werk. Je draagt een klein vruchtje bij je meid, maak je niet druk. Als het misgaat dan zien ze het ook aan je hoor en kan je het achteraf nog eens gaan vertellen. Beter zo dan later toch? (en we gaan er niet vanuit dat het mis gaat, laat het geluk maar tot je komen en maak je niet te druk he)

Meid heel veel sterkte met de hormonen! Ik ken het, heb er ook geregeld last van en ontplof om het minste geringste. Ik moet nu snel door want ik verhuis zaterdag en heb hemelaaaaaaal geen tijd hiervoor maar wilde je toch even een hart onder de riem steken wat het gepraat van mensen betreft. Ze bedoelen het niet altijd kwaad meis.....wie weet is het zo overduidelijk dat je het uitstraalt en dat mag ook. Je bent zwanger!

Liefs Peet en n virtuele knuf (zonder hormonen haha)

ps: dat van je moeder is natuurlijk een heel ander verhaal he! Die zou je graag even willen laten wachten en dat is heel begrijpelijk na zo'n reactie van toen pfffffff moet er niet aan denken zeg dat mn eigen ma zo zou reageren. Misschien is het geen gek idee dat ze het juist in de wandelgangen hoort zou je bijna gaan denken he. (nu spelen mijn hormonen op pff kan er niet tegen als ik zoiets kwetsends lees he)

Heel veel sterkte daarmee hoor.

Hoi Petra,

Succes met het verhuizen, ik heb op forumhoppers je verhuisvoorbereiding gevolgd. Pff, verhuizen als je hoogzwanger bent, ik bewonder je moed. Aan de andere kant, het is ook heerlijk natuurlijk.
dank je wel voor de knuffel!

Ik weet dat mijn reactie wat overtrokken is, maar waar bemoeit iedereen zich mee. Dit soort verhalen gaan zo snel rond, ik wil nog niet dat ouders en leerlingen het weten, want het kan nog misgaan en bovendien , als de uitslag van de vlokkentest niet goed is, breken we af. Dan horen mensen het wel achteraf, maar dat is makkelijker dan zoveel mensen moeten laten weten dat het allemaal foute boel is.
Maar goed, ik probeer het te laten rusten, ik  zie wel.
Maar je ziet het niet hoor dat ik zwanger ben. Ik ben dik genoeg van mezelf en alle broeken gaan nog dicht, m'n boezem is iets voller, maar met mijn maat zie je dat ook niet. Dus als het zo doorgaat, duurt het nog wel even voor de positiebroeken uit de kast komen. Hoewel, daar liggen ze niet meer. Jaren geleden alles weggegeven, dus dat wordt nieuwe kopen.

Diep in mijn hart weet ik wel dat mijn moeder het allemaal niet zo bedoeld, dat zijn allemaal opmerkingen in het kader van: mijn psycholoog vindt dat ik eerlijk moet zijn. Nou eerlijkheid is fijn, maar soms niet zo handig.

fijne dag en veel succes met het verhuizen!!
keesje

Terug
Bovenaan