zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

ha meiden,

vanmorgen weer een echo gehad en alles is goed!!
Uk is goed gegroeid en is nu 2,29 cm!! Dat komt dan weer overeen met 9 weken, terwijl ze 1,5 week geleden 7 weken mat. Dus uk groeit echt goed!! (Whaa hoeveel pond moet dat gaan worden?? Maar ja je zal mij niet meer horen zeggen dat ik liever een kleintje heb dan een grote. Want Bas* met zijn 650 gram was toch echt een beetje te klein)
Het bewoog ook al een klein beetje, echt fijn. Dus weer even gerustgesteld. Ik zei al tegen de gyn, nou dan moet ik nu   maar wat relaxter worden en accepteren dat mijn kwaaltjes zo raar lopen. (de ene dag heftiger dan de andere) Toen zei ze, ja dat gaat je zeker vandaag en morgen lukken.... Dus ze kan zich goed inleven en dat is heel fijn.
Over 2 weken weer een echo, dan gaan we de volgende echo's plannen. Waarschijnlijk krijg ik met 16 weken, 20 weken en 32 weken een uitgebreide echo, maar ik weet niet of ik daarvoor naar een academisch ziekenhuis moet.

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi Pat,

Wat een goed nieuws! Ik ben heel erg blij voor je.
Ik zit even in een dipje. Ik heb erg veel last van mijn bekken en dan lijkt m'n vorige zwangerschap ineens heel kort geleden. Ik ben nu al 22 maanden zwanger geweest de afgelopen 36 maanden, dat gaat me toch een beetje opbreken. Toch vergeet je dat heel snel als je niet zwanger bent. Ik lig nu om de 2 uur even een half uurtje op de bank en dan gaat het redelijk maar als ik zo nog 24 wken door moet pfff.
Ik heb de fysio maar weer gebeld hopelijk kan hij wat ondersteuning bieden.

Hoe is het met de rest???

Kus Linda

Hoi meiden,

Ben ik weer eens. Was de afgelopen week erg druk met van alles en nog wat. Daarbij komen nu de zenuwen. Vorige keer ging het rond deze tijd fout. Dus ik pieker heel wat af in bed en slaap daardoor weinig. Gelukkig bij de vk praktijk begrijpen ze dat helemaal, dus kon ik net even snel langs komen om het hartje te luisteren en het klopt nog prima! Enigszins gerustgesteld dus, maar goed, vorige keer klopte het ook nog op 10,5 en niet meer op 11,3. Dus het is even doorbijten de komende dagen, dinsdag ga ik weer hartje luisteren en woensdag de test met bijbehorende echo.

@ Linda: hopelijk helpt de fysio. Ik had bij de jongste ook zo'n pijn (ik voelde de pijn met een week of 8-9 al opkomen), kon niet meer op of neer. De oudste liep nog niet, dus die moest ik nog tillen. Bij mij hielp fysio het dragelijk te houden. Ik merk nu dat het lang geleden is dat ik zwanger was en bevallen ben. Ik heb nu nergens last van.

@Pat, fijn dat je weer gerustgesteld bent en fijn dat er nog zoveel echo's komen, is toch goed voor je gemoedsrust. Blijf je nou onder controle van een gyn of mag je terug naar een vk?

@ Amy: niet meer overwerken? Jammer, nu horen we weer even niet hoe het met je gaat.

groetjes, keesje

Hey Meiden! Ben ik weer.
Keesje fijn om te horen dat het nog gewoon goed gaat! Gelukkig krijg je de echo's wat vaker. is   toch een hele geruststelling.
Ik moet nu echt mijn best doen om niet gillend gek te worden. wat duurt het lang tot de volgende echo. Ik slaap redelijk slecht moet ik zeggen. Ik wil het weten.. hoe gaat het met mijn kleine. beweegt ie goed, klopt het hartje nog...groeit het goed. Ik laat het nooit meer gebeuren dat er zoveel weken tussen zitten. ik kan echt niet meer... nog 1 week...

Pat ook bij jou fijn om te horen dat het goed gaat. ach joh ik weet zeker dat wij over 9 maanden allemaal met een gezond hummeltje op schoot zitten. Inclusief jij Sas!!!!! gewoon lekker doorklussen! ik duim voor je, elke keer weer!

Ik heb de nodige dipjes achter de rug. maar ik wil niet teveel inhet negatieve blijven hangen, maar wat kijk ik er naar uit om me beter te voelen. zoooo moe ben ik. en op het werk probeer ik me maar groot te houden, maar ik wil gewoon heel de dag op de bank liggen. rusten, slapen... vanochtend had ik wat bruine afscheiding. was echt een heel klein beetje. en gisteravond had ik wel een beetje een zeurderige pijn. maar ik denk dat het bandenpijn is. het was geen scherpe pijn en de afscheiding was echt nihil. ik denk maar zo, het groeit gewoon flink door..ahum.... dat probeer ik te denken.
Maar ik begin hem toch wel te knijpen zeg... Maarja ik moet positief blijven. het zal wle niets ergs zijn.

Ik heb trouwens nog geen laptop. mijn moeder en ik gingen vorige week eigen naar de stad om er een te halen. maar ik kreeg mijn bedenkingen.... ikhoor zoveel rampverhalen met die stomme dingen! of je moet een goede dure kopen. en ja.. mijn moeder is lief en gul maar niet zooo gul. hahaha
ik zag toen ook de Imac staan. een gewone computer van apple zonder zo'n gigantische kast. dat zit gewoon achter het scherm verwerkt! heel leuk ding en makkelijk ergens neer te zetten. dus die word het! maar dan moet ik dus nog een beetje meer sparen want die was niet goedkoop. En afgelopen weekend hebben we al laminaat gehaald voor de kinderkamer. behang. van het merk "onszelf'" kent iemand dat? die hebben echt zulke leuke behangdingetjes! en verf voor 2 wanden. ik heb er al helemaal zin in om die kamer in te richten!

oh... mijn verhaal word weer ellelang ja..
ga maar weer eens uitrusten. Oh ja heb trouwens een oude computer bij mijn ouders van de zolder gehaald. het heeft echt een beelscherm uit het jaar blok maar ik kan gewoon internetten thuis! even een tussenoplossing.
Alleen ben ik als ik van het werk kom zoooo moe dat ik meestal na het eten al vrijwel meteen in slaap val. dus op mijn vrije dag en in het weekend wat langere verhalen van mij!! hihihi

Liefs Amy

he meiden,
ben dit weekend een nachtje weg geweest met vriendlief. Even lekker er tussenuit. Al ben ik nu dus nog moe, ipv wat meer uitgerust na het weekend. Maar goed, ik hoef maar 4 dagen te werken en dan heb ik 2 weken vakantie. (al smokkel ik volgende week nog 1 dag, dan is er een teamdag en daar ga ik nog naartoe)

Vrijdag hebben we eindelijk ons 2e gesprek bij de klinisch geneticus over Bas*. Ben benieuwd wat we te horen krijgen. Ga er eigenlijk vanuit dat het botte pech geweest is. Als ik dus wat anders te horen krijg......
Ook krijgen we de uitslagen van het chromosoomonderzoek, ook belangrijk ivm dit kindje. Maar daar verwacht ik ook niet veel van.....
Hopelijk gaat het zoals ik denk/hoop. Maar het is dus even afwachten,

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi Pat,

Lekker zeg, 2 weken vakantie, heerlijk. Ik heb deze week wel herfstvakantie, maar mijn zoon is uiteraard ook vrij, dus dan ben ik gewoon rond 6 uur wakker.
 Spannend of er wat uit de onderzoeken komt. Het lijkt mij heel dubbel, het liefst wil je dat het pech is, zodat de kans op herhaling bijna nul, aan de andere kant als er iets gevonden is dan weet je waarom Bas niet verder mocht leven.
Blijf je eigenlijk onder controle van een gyn of mag je terug naar een vk?
Dat moeie herken ik wel, ik kan echt hele dagen slapen.

Met mij gaat het echt slecht: ik ben zo stikzenuwachtig. Ik kan niet meer. Donderdag het hartje gehoord (net als de vorige keer), morgen weer hartje luisteren (en toen hoorde je vorige keer niets meer) en dat is zo allesoverheersend sinds donderdag, ik krijg het gewoon niet uit mijn hoofd, voel me er gewoon naar van en dan denk ik weer overal pijn te voelen. Terwijl er gewoon niets anders op zit dan wachten tot morgen, maar god wat heeft een dag dan veel uren. En de ellende is, omdat ik het aan bijna niemand vertelt heb dat ik zwanger ben, kan ik mijn angst ook bij niemand kwijt.

Woensdag is de test. Ook spannend, maar veel minder spannend op dit moment dan het moment van luisteren morgen.

Nou genoeg gezeurd.

groetjes, keesje

hai meiden,

pat lekker vakantie! geniet maar lekker en rust lekker uit!
Spannend de bezoekjes aan artsen enzo, hoop dat het allemaal geen consequenties heeft voor dit kindje.
Hebben jullie het nu al aan de omgeving verteld of houden jullie t nog ff stil?

Keesje, kom hier maar lekker zeuren hoor, daar zijn we ook voor!
Pff.. het is ook zwaar en wanneer je eindelijk geen dagen hoeft te tellen de uren zolang duren, hopelijk kun je tussendoor nog ff dutje doen (wanneer je zoontje bij iemand spelen is ofzo) en gaan de uren wat sneller voorbij.
Succes morgen!

Hier is de vruchtbare week weer voorbij!
Normaal voel ik mn eisprong duidelijk, maar deze x niets gevoeld, dus tja dat maakt me weer onzeker, mss heb ik deze maand wel geen eisprong? Dat kan toch ook?
Kan t natuurlijk ook snachts hebben gehad en dat het minder heftig was en ik dr niet wakker van word!
Ik heb maandagavond een test gedaan (ovu) en toen had ik een dun streepje, dus t kwam eraan!
toen op vrijdag weer getest en toen nixmeer, dus de eisprong is die week geweest (als t goed is).
We hebben goed geklust, om de dag, dus tja hoop dat t genoeg is.
Wanneer kan ik eigenlijk al wat voelen???.. voel nog nix namenlijk!

Quin wanneer gaan jullie er weer voor??? Weet zo ff het schema niet uit mn hoofd! haha.

Amy en Linda hoest met jullie????

Groetjes Sas.

Hallo,
ik ben op zoek naar een luisterend oor! In ieder geval mensen die ook eerder een kindje zijn veloren of die de verschrikkelijke beslissing hebben moeten nemen om een zwangerschap te beéinigen. Volgens mij hebben jullie ook al het één en ander meegemaakt als ik zo wat berichtjes van jullie lees. En zo te lezen zijn jullie ook al best een hechte groep..... Maar misschien mag ik hier wel mij verhaal kwijt....
Op 24 september ben ik bevallen van onze tweede dochter. (we hebben een gezonde dochter van 2 jaar) We hebben na 16 w zwangerschap het besluit moeten nemen om ons meisje te laten gaan. Ze had anencefalie, waardoor ze zowiezo na een voldragen zwangerschap zou komen te overlijden. Gelukkig verliep de bevalling voorspoedig en zijn we door het ziekenhuis goed opgvangen. Na twee dagen hebben we ons meisje gecremeert. Maar daana begint het pas.....de overdondering, gemis, verdriet én toch ook weer de heimee/verlangens naar een zwangerschap. Nu kijgen we nog allrlei gesprekken in het ziekenhuis en volgen er nog allerlei uitslagen van onderzoeken. Vooral om te bekijken of er genetische afwijkingen zijn. Maar bij een volgende zwangerschap hebben we zowiezo een verhoogd risico om weer een kindje met een neuraal buisdefect te krijgen. Daardoor zal een volgende zwangerschap nooit meer zo "onbezorgt" zijn als de eerste....
Maar daar kunnen jullie allemaal over meepraten,geloof ik.

Terug
Bovenaan