Ha meiden,
Nonnon en Franka welkom! Helaas is de reden dat jullie ons hebben moeten vinden heel verdrietig!
Wij schrijven hier inderdaad al wat langer met elkaar, maar jullie mogen er gewoon bij komen hoor. Het is wel zo dat er hier ook al 4 meiden (oa ik) schrijven die al weer zwanger zijn. Dat kan wel moeilijk zijn. Maar we weten heel goed wat jullie meemaken, dus lucht vooral lekker je hart. Ik heb zelf gemerkt dat dat zo fijn is!
Ik ben Patricia in januari ben ik bevallen van mijn zoon Bas*. Bij de 20-weken echo bleken de nieren van Bas* iets te zijn vergroot. We werden doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis. Daar zagen ze hetzelfde beeld. Er is een vruchtwaterpunctie gedaan die gelukkig goed was. toen we bij 23 weken echter weer een echo kregen bleken de nieren hard achteruit te zijn gegaan. 1 nier was al kapot, de ander stond op klappen. ONs kindje zou de zwangerschap niet overleven, of zou een leven in het ziekenhuis tegemoet gaan tot hij een nieuwe nier zou krijgen en waar haal je die voor zo'n kleintje vandaan? Omdat wij ons kind geen pijn wilde laten lijden, hebben wij de onmenselijk moeilijke keuze gemaakt om de zwangerschap af te breken...
Op 8 januari is onze prachtige man geboren. Helemaal gaaf aan de buitenkant, dus extra moeilijk om te beseffen dat hij niet mocht blijven....
Het hele verhaal van Bas* kan je lezen op www.basvanbeek.vlindersite.nl (tussen beek en vlindersite staat een punt)
Toen wij wisten dat de zwangerschap beeindigd zou worden, dachten wij al aan een volgend kindje. De wens was gewoon zo sterk. Voor Bas* had ik helaas een miskraam gehad. Beide keren duurde het zwanger worden lang, 8 en 9 mnd. Daarom gingen we er eigenlijk gelijk weer voor. 4 mnd later was ik zwanger. Dit bleek helaas een leeg vruchtzakje te zijn. Weer een droom voorbij. Hierna was ik echter de 2e ronde al zwanger. Als het goed is ben ik vandaag 10 weken. Ik ben bang bij ieder krampje en pijntje, maar op de echo van vorige week ging alles goed. Volgende week mag ik weer...Ik leef van echo naar echo, zeker ben ik (nog?) niet.
Om jullie je al wat thuis te laten voelen, heb ik het schema aangepast met jullie namen. Er mag zoveel informatie in als je wilt en als je er niks meer in wil hebben, is dit ook goed. Er zijn hier meer mama's die anoniem schrijven.
Dan nog een reactie op de anderen:
Keesje, heb je het hartje gehoord meid? Ik ben wel nieuwsgierig hoor!
Ook al maakt je verhaal me ook bang. Hoe wist je de vorige keer dat het mis was??
Linda, jij hebt gister een echo gehad, hoe was die? Was dat al de 20-weken echo?? En hoe is het met je bekken? Ik ben nu voor het 3e achtereenvolgende jaar zwanger in oktober, das ook gek moet ik zeggen!
Amy, je mag bang zijn meis, dat hoef je toch helemaal niet weg te drukken? Al herken ik het wel hoor. Op het andere forum waar ik schrijf, denken meiden dat ik me zekerder ga voelen, maar ik probeer gewoon zo weinig mogelijk na te denken tot de volgende echo.....
Hoe is het nu, ik heb nog regelmatig bruin slijmverlies. Schrik er elke keer van, maar zolang het bij een beetje blijft, bel ik het ziekenhuis er niet meer voor. Overmorgen je echo, spannend hoor! Dan ben je zo'n 13 weken denk klopt dat?
Quint, hoe is het ermee?
Saskia, als het goed is kunnen echo's geen kwaad, dat zegt de gyn tenminste. Die spanning die ik voel moet inderdaad niet te erg worden, maar daarom probeer ik maar zo weinig mogelijk na te denken, dan valt de spanning ook wel mee. Ik heb hierom wel de sessies met de psych verzet. Daar waren we bezig met herbeleving. Nou dat is prima, maar na de 12 weken weer!
Wij hebben het aan ouders en zussen al verteld en 3 vriendinnen weten het ook. Verder mag Arthur het aan zijn beste vrienden vertellen, maar dat is er nog niet van gekomen. Is hij een beetje angstig voor denk. Ach als het volgende week goed is, mag iedereen het weten denk!
En tsja je vraag over wanneer je wat kan voelen. Het ligt er een beetje aan hoe goed je je lichaam kent. Ik ken iemand die de innesteling bekant voelt... Ik had zelf bij deze zwangerschap zo'n week na mijn ei dat ik wat misselijk werd. Maar dat had ik de andere keren niet. Het lege vruchtzakje gaf sowieso weinig kwalen. (dat had voldoende info moeten geven, maarja je hoopt toch) En bij Bas* weet ik het niet meer eigenlijk. Wil ook nog steeds mijn dagboek van toen er niet bij pakken. Bij de 1e miskraam had ik zere borsten. Maar ik weet niet meer wanneer dat begon.
Hahaha eigenlijk kan ik je dus helemaal geen info geven. Op het andere forum zijn er regelmatig meiden die een heleboel kwalen hebben en zeker weten dat ze zwanger zijn, maar dan toch ongesteld worden. Dat zegt dus ook niet altijd wat. Zonder kwalen kan je ook zwanger zijn!
Ik had nu 10/11 dagen na mijn ei in de middag een positieve test. Maar dat kan ook enorm verschillen. Ik hoop het voor je meid!!!!!!!!!!!!!
liefs
Patricia mama van Bas*
Naam
Mama van
Verwachte
eisprong
NOD
Poging
nr
Leeftijd
Komt uit
provincie