zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Hoi meiden,

Aangezien de zwangerschap voor ons er deze maand niet in zit, verwachtte ik wel dat het weer eventjes slecht zou gaan, en dat is ook zo.

Al het verdriet van de kinderen komen weer even terug, maar ook het verdriet dat het allemaal anders loopt dan je gehoopt had. Omdat het ons 2x is overkomen zijn er de dagelijkse dingen veranderd, ik werkte fulltime, nu niet meer want er was iemand voor mij aangenomen dus ik werk nu minder, zit meer thuis en heb teveel tijd om na te denken.

Wat ik laatst hier las deed me ook ontzettend goed, de kinderen weten niet beter dan dat ze daar leven, en ze zullen het vast goed hebben. In het begin kon ik er niet mee omgaan omdat ik niet wist waar mijn kinderen waren, of ze gelukkig waren en of ze samen zijn. Op al mijn vragen heb ik antwoord gekregen. Ik heb met iemand gesproken die mij veel persoonlijke dingen vertelde die andere niet konden weten (zij kon mij vertellen wat we in de kist hadden gestopt, terwijl niemand dit kon weten behalve mijn man en ik) ik heb dat toendertijd bewust in de kist gedaan, toen wij met zijn tweeen weg liepen van de begravenis van onze zoon zeiden we tegen elkaar "als iemand ons verteld wat daar in ligt, hebben ze contact met onze kinderen". Zij vertelde mij dat onze kinderen bij mijn tante zijn en een oom van mijn man, en wat ik heel belangrijk vond, ze waren samen, ze zijn meestal samen zei ze, ze zijn ook gelukkig, maar het enige wat  onze kinderen  willen is dat wij gelukkig zijn.   Ook bij mij vertelde ze dat ik moest schrijven. Toen mijn tante overleed zei mijn moeder voordat ze overleed  "ik let op je kinderen" nu let zij op mijn moeders kleinkinderen. Ik vind het een fijn gevoel dat er 2 mensen waren die bij hun zijn. Ik geloof hier ook in, misschien ook omdat ik het heel graag wil geloven want dit geeft mij wel rust.

Oke weer even terug naar de realiteit, Gooise vrouwen begint hahaha, ga ik even kijken.

Gr.

Hoi meiden,

Pfff, wat ik nou heb meegemaakt. Had aan het eind van de middag controle bij vk, dat was ook om te kijken of de baby de vlokkentest had overleefd (0,5% kans dat het mis gaat). Dus bij binnenkomst gelijk luisteren: niets te horen! Hoe de vk ook haar best deed: helemaal niets. Zelfde vk als bij mijn vorige miskraam ,dus helemaal deja vu. Toen ziekenhuis gebeld en ik kon langs komen. In tranen en helemaal overstuur naar het ziekenhuis gereden, ondertusen man gebeld, die moest ook wel even slikken, moest naar de afdeling verloskunde omdat de poli al dicht was. Gelukkig werkte daar iemand die ik ken, dus die kon me wat troosten en mijn hand vasthouden. Gyn komt erbij, uit voorzorg werd het echoscherm al van me weggedraaid, echo erop en: het hartje deed het gewoon!!!!!!!!!!!!! Wat een kind! Het zwaaide ook nog even vrolijk naar me.
Voel me opgelucht en tegelijkertijd ook uitgeput, wat doen die emoties met een mens.

Nou dit was even mijn avontuur voor vandaag.

groetjes, keesje

hai meiden,

jeetje Keesje wat zul jij raar terugkijken op deze dag! Pff... en hoe je de uren hebt beleefd! Bah, maar gelukkig toch het hartje gevonden en heeft hij/zij nog gezwaaid!

Pat jij morgen weer controle toch? Succes, laat je weten hoe t was?
En geniet van je vakantie.

Amy en Linda hoest met jullie??

Quint hoe is het met je nu?
Jee wat een verhaal over iets wat je in de kist hebt gedaan en diegene het precies wist te vertellen.
Tja er moet toch echt meer op aarde zijn he?

Met mij gaat t al weer beter, nog geen ongi, maar kan ieder moment komen en nog steeds geen verschijnselen, dus zit er echt op te wachten laat maar zeggen, des te eerder kunnen we weer verder met de volgende ronde.

En hoe is het met jullie Franka en Denise?

Morgen weer werken, na een lekker dagje met Jelte thuis. Nog niet echt zin....
vanavond eerst lekker streetdancen, hier wel zin in!
Fijne avond allemaal,
liefs Sas.

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nr

Leeftijd

Komt uit
provincie

Saskia

Jelte en Jens*

16 oktober

rond 30 oktober

2

29

Gelderland

Quint

dochter* en zoon*

begin oktober
eind september
1

26

Zuid-Holland

Nonnon

dochter en dochter*

Franka

2 kids en *

Naam  

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
Volgende afspraak
gynaecoloog/ verloskundige
Leeftijd

Komt uit
provincie

Linda
Marit en Guus*

3 april 2009

12 november 20 weken echo
29

Noord-Brabant

Isabel

Ylana*

29 april 2009

23 oktober, 2e echo bij gynaecoloog

29

Noord-Brabant

Keesje

zoon en zoon*

9 mei 2009

Zuid-Holland

Patricia

Bas*

18 mei 2009

28 oktober gyn

30

Zuid-Holland

Hallo,
Alles goed hier hoor!

Jeetje Keesje wat een akelig avontuur (het lijkt wel een nachtmerrie). Gelukkig was alles goed maar ik kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit. Mensen die nog nooit een kindje verloren hebben zouden nog schrikken maar bij jou is het natuurlijk een herhaling waarbij je gevoelens boekdelen spreken.

Hier verder geen bijzonderheden eigenlijk. Ik voel het kindje helaas nog steeds niet goed (placenta aan de voorkant) terwijl ik wel graag de bevestiging wil dat alles oke is. Maar nu alweer ruim 17 weken dus het zal binnenkort wel komen.

Groet Linda

Hoi hoi allemaal,

even een paar dipdagen gehad..... Ik zou gisteren voor mijn "20" wkn echo zijn gegaan. zou dan precies 21wkn zijn. Ook naar de verjaardag van mijn vriendin geweest. Allemaal zwangere buiken en pasgeboren kindjes. En iedereen maar zeggen: " Goh, wat een vreselijke tijd hebben jullie achter de rug; en nu opnieuw proberen?"   Alsof je het allemaal nu maar achter je moet laten en "maar even een nieuw kindje maken". Ze kunnen allemaal makkelijk praten met hun dikke buiken! Het lijkt wel alsof het steeds moeilijker wordt om er met iemand serieus over te praten, naar mate het langer geleden is dat je een kindje hebt verloren..... Hebben jullie die ervaring ook?
Maar ja, vandaag "laatste" dagje thuis. Mogen ga ik weer voor het eerst een ochtendje naar mijn werk. Even kijken hoe het aanvoelt. Heb er aan de ene kant wel weer zin in, maar aan de andere kant ook weer niet. Toch weer even zo'n drempel...
Verder heb ik het idee dat mijn boeltje van binnen een beetje tot rust is gekomen. Mijn (ovulatie)bloeding van vorige week is aardig weggetrokken. Toch twijfel ik of het niet toch een menstruatie was. Ik weet het af en toe niet meer hoor! Eerst maar even afwachten hoe mijn cyclus op gang komt!
Als ik mjn berichtje nu terug lees, komt het aardig "klagerig" over! Sorry hoor! (maar ben wel even mij "ei" kwijt! Thanks!

Groetjes van Denise

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nr

Leeftijd

Komt uit
provincie

Saskia

Jelte en Jens*

16 oktober

rond 30 oktober

2

29

Gelderland

Quint

dochter* en zoon*

begin oktober
eind september
1

26

Zuid-Holland

Nonnon

dochter en dochter*

Franka

2 kids en *

Naam  

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
Volgende afspraak
gynaecoloog/ verloskundige
Leeftijd

Komt uit
provincie

Linda
Marit en Guus*

3 april 2009

12 november 20 weken echo
29

Noord-Brabant

Amy

Ylana*

29 april 2009

17 november (mijn verjaardag!), 3e echo bij gynaecoloog

29

Noord-Brabant

Keesje

zoon en zoon*

9 mei 2009

Zuid-Holland

Patricia

Bas*

18 mei 2009

28 oktober gyn

30

Zuid-Holland

Hey meiden, wat een verhalen allemaal weer... ik zat weer in tranen mee te lezen.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik bewust een tijdje niets heb getypt. IK heb heel veel moeite met positief blijven in deze zwangerschap. Ik denk zo gigantisch veel aan Ylana. en hoe de bevalling is gegaan en hoe ze eruit zag. Terwijl dit nieuw baby'tje alle blijheid en geluk van de wereld verdiend. maar ik kan het gewoonweg niet opbrengen. Ik ben bang dat als ik meetyp en meelees ik in een verkeerde vicieuze circel terecht kom. Niet negatief naar jullie bedoeld hoor!! want juist wij hebben elkaar nodig om de moeilijke tijden door te komen! Maar ik vind het nu gewoon moeilijk.....

Mijn echo is vorige week goed gegaan. alles was okay. hartje klopte en er werden vele salto's gemaakt.! haha maar toch lach ik daar zeer verbaasd naar het scherm te kijken en dacht ik meer aan Ylana dan aan dit nieuw wondertje...
Weet je... genoeg hierover!! ik ga positief proberen te blijven.

Donderdag ga ik met een vriendin naar de jongegezinnen-beurs in Utrecht.
lekker wat rondwandelen en een hoop onzin kopen! hahaha
ik zit nu op he twerk dus kan niet veel typen. ik zal mijn best doen om thuis toch eens in te loggen en wat enthousiaster te zijn.

Ik ga maar een frisse neus halen en pauzeren....tot gauw...

Groetjes Amy

ha meiden,
nou de echo was goed!! Het hartje
klopte nog goed en uk was goed gegroeid, alweer zo'n 4,5 cm. Wel was uk
wat lui, dus ik heb geen gezwaai gezien. Ik zei nog nou uk ligt wel
rustig, gyn meten 11 weken precies. Zegt de gyn, ff geduld joh. Toen
ging uk bewegen en rekte zich lekker uit. Zet de gyn het beeld stil!!
Haha maar toen mat uk 11w2d. Daarna was het weer klaar met het bewegen,
tjsa het was ook vroeg op de dag voor een echo he (8.50 u)!
Over 2 weken mag
ik weer komen en we hebben echo's gepland voor met 16 weken en met 19
weken (eigenlijk 20, maar dat valt tussen kerst en oud en nieuw)
Dus heel wat echo's voor de boeg zo, das prettig!!
Nu toch maar proberen te gaan genieten!

Isabel, ik herken dat wel van jou hoor. Ook ik loop nog niet over van blijdschap over deze zwangerschap. Tuurlijk ben ik blij, maar zo voel ik me nog niet echt. Ik kan gewoon nog niet geloven dat het deze keer wel goed zal gaan. Ik ben gewoon heel sceptisch. Ik denk dat dat ook niet verkeerd is, ik probeer het zelf in ieder geval niet weg te drukken. Al denk ik wel eens, kan je er niet wat blijer mee zijn. Maar zover ben ik gewoon nog niet! Ik ga er vanuit dat dit wel komen gaat, helaas misschien pas als ik dit kindje in mei in mijn armen heb, maar dan krijgt dit kindje ook alle liefde die het verdiend!

Keesje, jeetje wat een dondersteen heb jij in je buik zitten zeg! Dat was wel even schrikken.

Linda, 17 weken is wel vroeg he om al wat te voelen, het kan wel, maar zeker met een voorliggende placenta duurt het denk wat langer. De gyn dacht dat mijn placenta ook aan de voorkant ligt, dan kan ik dus ook nog wel even geduld hebben voor ik dat getrappel ga voelen...

Saskia, bij jou schiet je ongesteldheid dus niet echt op, laat het dan maar doorzetten he, kan je je weer gaan richten op de volgende poging!!

Nonnon, herkenbaar dat mensen steeds minder over je kindje gaan praten. Het is een onderwerp wat ze moeilijk vinden om aan te snijden en daarbij maken ze geen 'nieuwe' ervaringen met je kindje mee, wat het ook moeilijker maakt om over ze te blijven praten. Ik noem Bas* zijn naam gewoon vaak in gesprekken. Gelukkig heb ik nog nooit gehoord dat het over moet zijn als je een volgende uk verwacht, met die zin hoeven ze bij mij ook niet aan te komen.
Maar het is en blijft gewoon moeilijk. Onze engeltjes zijn en blijven voor ons heel belangrijk en dat is voor buitenstaanders moeilijk te begrijpen.
Succes met werken morgen. MOet je meteen heel de dag??

Zag net mijn moeder en daar gaan we op kerstavond eten. Nu heb ik op 23 december de 20-weken echo. Het wordt dus een leuke kerst (met het gemis van Bas*) of een K.. kerst. Zegt mijn moeder, nou ik wil wel een leuke kerst. Dan adem ik maar in en weer rustig uit. Maar ondertussen denk ik, leuk zal die voor ons toch al niet worden, want Bas* is er niet bij...
Maar midden in een winkelcentrum kan je moeilijk terugreageren op zo'n reactie, ik tenminste niet, omdat ik dan niet zo lief reageer....

liefs
Patricia mama van Bas en uk 11w1d

Hoi Meiden!

Fijn he, dat we alles zo met elkaar kunnen delen. Ik merk wel dat we allemaal graag een baby willen maar dat de weg er naar toe nooit zo plezierig en onbezorgd is als daarvoor. Eerst dat hele gedoe met zwanger worden (wat een ellendige periode is dat) en dan het zwanger zijn (hopelijk kunnen we dat straks allemaal tegelijk ervaren). Met je verstand weet je dat je blij moet zijn (ik heb dat ook) maar het gevoel is verdoofd of bevroren om eventuele teleurstellingen vast in te dekken denk ik.

Ik heb alleen een ander gevoel bij Guus* als de meesten van jullie. Ik zal het proberen uit te leggen. Ik ben op het moment super gelukkig, misschien wel gelukkiger als dat ik voor het verlies van Guus* ooit ben geweest. Ik geniet van alle kleine momenten, mijn dochter die lacht, de zon, een lekker kopje thee, tijd door brengen met mensen die belangrijk voor me zijn. Al dat soort dingen. Natuurlijk mis ik ook mijn kindje en er gaat geen week voorbij of ik bedenk me wel even hoe het geweest zou zijn. Maar Guus* zit in mijn hart en als ik aan hem denk krijg ik zo'n warm gevoel van binnen dat ik (bijna) ga glimlachen. Mijn kleine vent, het liefste kind op de wereld (hij is nooit vervelend, haalt nooit het bloed onder mijn nagels vandaan, om hem hoef ik me geen zorgen te maken). Toen ik te horen kreeg dat hij was overleden was ik eerst boos en dacht ik bij mezelf was ik maar nooit zwanger geweest dan had ik deze ellende ook niet, al dat verdriet en die letterlijke pijn in mijn hart. Maar nu ben ik blij dat ik hem 40 weken een huisje heb mogen bieden, dat  hij in mij gegroeid is en dat ik voor hem dingen moest laten, mijn wijntje enz. Ik ben blij met Guus* en al had ik hem 100x (miljoenen keer eigenlijk)  liever zien opgroeien, ik ben gelukkig omdat hij in mijn hart voortleeft. Ik hoop echt dat jullie dit op een gegeven moment ook zo gaan ervaren (bij ons is het inmiddels bijna 11 maanden geleden dus misschien voor een aantal van jullie nog te vroeg?) Het klinkt misschien allemaal een beetje raar maar zo voel ik het echt.

Ik ga even douchen want ik heb met net enorm uitgeleefd (valt mee hoor) in de sportschool.

kus Linda

Terug
Bovenaan