hoi hoi,
Isabel, hebben ze een reden gevonden waarom je vliezen braken? Mijn bevalling was opgewekt, omdat we bij de 20-weken echo zagen dat de nieren van Bas* vergroot waren. Bij een echo met 23 weken was 1 nier kapot en stond de 2e op klappen. Feitelijk krijg je een keus, wil je doorgaan met de zwangerschap of hem afbreken. Maar eigenlijk is het geen keus, want je weet dat je kind als hij de zwangerschap overleeft, veel in het ziekenhuis zal zijn met veel pijn. Dat wil je niet voor je kind (althans wij niet)
Wij hebben Bas* ook laten cremeren. Van het ziekenhuis kregen wij een kistje. Samen met een knuffeltje is hij gecremeerd. Gelukkig mochten wij hem de dag erna alweer ophalen (voor 24 weken, daarna moet je een maand wachten Fleur) Omdat wij de intentie hebben/hadden? om hem uit te strooien, zit hij in de foeilelijke urn die wij van het crematorium kregen. Voorlopig kan ik het echter niet over mijn hart verkrijgen om hem uit te strooien. Dus staat hij boven op het dressoir.
Ik ben hard op zoek gegaan naar een mooie asketting. Ik heb er 1 gevonden in stervorm en die hangt nu dus met een beetje as om mijn nek. Dichter bij kan volgens mij niet. Ja in een tattoo, maar dat wil ik niet.
Op mijn nachtkastje staat een fotolijst met 4 foto's en een verfafdrukje van zijn handje. Net of hij naar me zwaait. Boven het bed dus het fotoboek.
In de kamer staat een foto van ons drieen, met 3 kaarsjes ervoor. In de kast staat het gipsafdrukje met zijn hand en voet en nog een kaartje met een hand en voetafdruk en een voetje uitvergroot van een foto.
Ons huis staat dus eigenlijk volop met herinneringen aan Bas*, maar alles staat wel verdeeld.
Als ik de kaarsjes bij de foto brand, meestal op grauwe dagen en ik blaas ze uit voor het slapen gaan, zeg ik ook welterusten tegen mijn ventje hoor en dat ik veel van hem hou!. Dus dat is echt niet gek. In mijn hoofd 'praat' ik wel vaker met hem.
Goed trouwens dat je bij het UWV zo sterk kon zijn, dat is weer een positieve boost. En die tuin is natuurlijk altijd leuk!
Saskia, welkom hier. Ik had inderdaad in mijn hoofd er nog ergens een berichtje stond die ik moest beantwoorden. Sorry, heb er niet echt de energie voor. Hier ben ik veel te vinden, verder eigenlijk nergens. Spannend dat je weer in de wachtweken zit. Ik heb afgelopen donderdag de curretage gehad en zit nog volop met bloedverlies. Die wachtweken duren dus nog wel even bij mij.
Fleur,ik houd de urn van Bas* ook nog wel eens vast hoor. In het begin alleen bij huilbuien, dan wilde ik hem 'voelen'. Ik geef de urn ook vaak een kus, ook al is dat wel minder geworden. Nu kan ik mijn ketting een zoen geven.
Mijn bloedverlies lijkt nog niet over te zijn. Gisteravond weer behoorlijk wat stolsels verloren. Hoort erbij zei de verpleegkundige die ik vanmorgen hierover belde. Beter dat ze eruit komen dan blijven zitten. Nou ja, hoop wel dat het snel over is, dan kunnen we verder.
Gister wel heerlijk geshopt. Omdat de vakantie goedkoper uitgevallen was dan gepland, stond er nog wat op mijn rekening. Dat is nu op. Nu maar hopen dat ik de komende week geen kosten krijg, want dat kan niet meer zegmaar.......haha.
Omdat Bas* een nierafwijking had, lopen wij bij de klinisch genetica. Daar hebben we vorige week een gesprek gehad. Het zou erfelijk kunnen zijn. Daarvoor hebben we vanmorgen een echo gehad van onze nieren. Volgens de echoscopist zagen ze er goed uit. Het leek me ook al stug dat er niemand in de familie nierproblemen heeft en wij dan toch iets erfelijks doorgeven aan onze zoon. Maar goed, we zullen de officiele uitslag nog horen als ook de uitslagen van het chromosoomonderzoek binnen zijn. Dat wilden ze ook gelijk laten doen. Ach we kunnen het maar weten.
Is er bij jullie nog onderzoek gedaan?
liefs
Patricia mama van Bas*