zwanger worden na een doodgeboren kindje

Hallo Keesje.... wat balen zeg.. ik begrijp dat de moed je even in de schoenen zakt.
Maar ik weet niet precies wat je nou bedoelt met die fliebers van je.....  
En die ovutest en het temperaturen.... tja ik begin daar bewust (nog) niet aan. Ik ken mezelf.. ik ga me dan suf zitten testen en al mijn aandacht zal daar op gericht zijn.
Dan komt de paranoia om de hoek kijken en daar heb ik echt geen zin in.
Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en in de vruchtbare weken het maar netjes om de 2 a 3 dagen te vrijen. Anders gaat het zo je leven beheersen en daar wil ik voor proberen te waken. Want ik merk nu al dat ik er alsmaar aan denk. Dat is simpelweg ook een vorm van stress en ook daar reageerd je lichaam (meestal in negatieve vorm) op. Dus ook ik kan je daar helaas ook niet over adviseren.
Toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis heb ik zo'n oorthermometer aangeschaft.
Maar ik ben eerlijk als ik zeg dat ik het maar een paar keer heb gebruikt..
maar ik vind het wel een superhandig apparaat.

Keesje ik begrijp wat je voelt en hoe frustrerend het is als je vriend/man er zo  op reageerd. Ook al duurt het weer even... het is gewoon weer proberen.
We zijn er voor je als je even je gal wilt spuien!

Groetjes Isabel

Hoi Fleur,

Zo heel tergend langzaam komt het op gang. Dat is zo balen, laat het dan maar in 1 keer gelijk beginnen, want dat gezeur die paar dagen vooraf. Nu vanavond lijkt het eindelijk echt te beginnen. Wel weer exact in het patroon van de vorige keer en precies na 4 weken, dus ik mag niet klagen over regelmaat.
Vandaag wreef mijn zwangere collega nog even onder mijn neus: nou, het was bij haar gelukkig gelijk  raak bij haar, ze had geen cyclus hoeven wachten na haar miskraam. Fijn hoor, dat hoef ik echt te weten.
Maar goed we gaan er weer fris  tegen aan. Over  een paar weken is het vakantie, dat is wel fijn. Kan ik hopelijk wat uitrusten en ruimte in mijn hoofd maken.
Van het weekend zonnebloemzaadjes gezaaid en die ontkiemen nu al, dus ik heb mijn man gewezen op hoe het ook kan, dat zonnebloemzaadjes actiever zijn dan die van hem , dus dat ie maar goed op moet letten.

Jij nog wachten toch, rond 1 juli NOD? Ik ga voor je duimen, het zou zo fijn zijn he?

groetjes, keesje

Hoi Keesje,

Ik ben inderdaad nog aan het wachten, ik krijg steeds vaker de neiging om eerder te testen maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Ik vind het ook erg confronterend al die gelukkige zwangeren om me heen. Ik vind dat ik zelf meer recht heb op eerst een kindje, ik had het namelijk al ruim een half jaar gehad moeten hebben!!! Ik hoop natuurlijk wel dat het allemaal goed gaat bij de rest want zo'n drama als wij hebben meegemaakt gun je niemand.
Mijn man rookt gelukkig niet, het lijkt me heel moeilijk voor je dat jouw man  dat wel doet en dat het misschien invloed heeft op een nieuwe zwangerschap.
Nou ik ga maar weer eens aan de dag beginnen!

Tot snel Fleur

hoi meiden,

Helaas hier weer een lotgenoot.
Kort verhaaltje over mezelf. Happy getrouwd en 2 kanjers van kinderen van 5 en 7 jaar.
In 2006 is ons 3e kanjertje Jona geboren met 22 weken zwangerschap. Hij had trisomie 18 en geen overlevingskans.
Nu is het tot nu toe nog neit glukt om zwanger te raken. En dat duurt voor mn gevoel al heel lang....
Zitten zelfs in de MMM. Ben nu bezig met clomid (om eisprong te verbeteren).

Wil nog even reageren op Pat!
Ik weet dat ze op vakantie is, maar haar verhaal greep me enorm aan. Heb ook Bas zn vlindersite gelezen en zag zelfs dat we uit hetzelfde dorp komen. Dus bij deze Pat, ik hoop je nog eens te spreken hier!! Maar geniet lekker van je vakantie.

Alle andere meiden, ik hoop dat jullie(/en ik zelf, hihi)  snel zwanger zijn!
Liefs Marianne

Welkom Marianne,

Ik kom even snel binnen voor een berichtje want ik moet zo werken, ik verlies sinds vanmorgen ineens helder rood bloed, en ik moet nog niet eens ongesteld worden!! Geen idee wat dat nu weer is. Normaal als ik ongesteld ben begint het langzaam en eerst met bruin bloed...iemand een idee?

Fleur

Hallo Fleur, jeetje dat is even schrikken...
Ik heb eens het eea opgezocht op internet...denk je dat het een bloeding zou kunnen zijn ivm innesteling..? Ik denk dit omdat het zo helderrood is zoals je aangeeft. Maarja je weet het natuurlijk nooit zeker. Zeker omdat je maar een paar dagen van je menstruatieperiode af zit. Is het veel bloed of weinig...?
Ik zou even aankijken hoe het vandaag gaat en of het echt doorzet...Anders gewoon de gynaecoloog even bellen en het vragen. Kan geen kwaad toch?!

Marianne welkom op dit forum. we proberen elkaar zo in ieder geval goede moed in te spreken en te steunen wanneer het wat minder gaat.. want we hebben zo allemaal onze momenten.

Bij mij is het zelfs zo ver dat ik heel die test niet eens meer wil doen! ik durf niet.
Natuurlijk moet ik het nog maar afwachten hoor. ik bedoel.. dit weekend zou ik   ongesteld moeten worden. ik ben al een paar keer duizelig geworden...maarja dat kan ook de spanning zijn. een ieder van ons wil zo graag weer zwanger worden.. maar ik heb even een paniekaanval... wat als het wel zo is.. dan ben ik 1 minuut blij en dan begint de hel... wanneer gaat het mis... de eerste 22 weken zijn zonder twijfel de ergste weken. daarna ook hoor. Sorry hoor ik moest dit even kwijt!

groetjes Isabel

Hoi hoi,

Ik ben denk toch gewoon ongesteld geworden, veel te vroeg maar dit is pas ook de eerste echte menstruatie nadat we gestopt zijn met de pil. Dus dan zou het wel kunnen denk ik. Alleen raar dat het meteen helder rood was.

Isabel, wat jij hebt met die 22 weken heb ik eerlijk gezegd met de hele zwangerschap. Het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn (nu dus niet meer :-() geeft me een geluksgevoel maar echt blij wordt ik er niet van. Ik ben voor me gevoel dan ook niet in verwachting van een baby (plannen maken, namen bedenken, dagdromen over hoe het zal zijn met een kindje erbij, er vanuit gaan dat je de zwangerschap uit zit dat je dan ook daadwerkelijk een kindje krijgt) Natuurlijk doe je wel de dingen die andere mensen doen die zwanger zijn maar je hebt niet het blije verwachting gevoel. Snap je? Misschien dat het wel komt als ik zwanger ben maar ergens zal er altijd het gevoel zijn dat de droom elk moment kan omslaan naar een nachtmerrie.
Maar goed daarvoor hebben we ook elkaar opgezocht, om elkaar daarbij te helpen nu maar hopen dat we allemaal gelijk zwanger zullen zijn. Jij nu en de rest dan volgende maand haha!

Groet Fleur

Terug
Bovenaan