zwanger worden na een doodgeboren kindje

Hallo,

Hey Keesje, leuk om te zien dat je er nog bent!
Ik weet niet wat het is maar ik ben de afgelopen dagen echt gewoon mega en mega moe!! ik kan mijn ogen overdag amper openhouden. dit terwijl ik redelijk goed slaap.
Misschien de spanning dat komende 2 weken weer DE belangrijke weken zijn.
Maar ik heb er niks aan als ik oververmoeid ben.. vervelend dat enige stress zich op
zoveel verschillende manieren kan uiten.. ik ben werkelijkwaar kapot! Ik ben zelfs te moe
om enige emotie te voelen. ik wil alleen maar slapen!

Anderzijds heb ik wel weer gigantische zin om aan het werk te gaan!
weer onder de mensen te zijn. ik kan niet wachten...

Komend weekend ga ik lekker met een vriendin stappen.
Ik ben benieuwd. ik ben al in geen eeuwen meer wezen stappen.
en ikweet nog de laatste keer dat ik ging voelde ik me nog net niet bejaard!!
al die kleine kinderen (18 tot 23 jaar) die daar rondliepen.. eens kijken hoe het nu gaat.. Moet ik mezelf in een topje zien te wringen ook nog! ik heb niet eens meer fatsoenlijk uitgaanstopjes. haha dat word wat!

Gr Isabel

Hallo,

Keesje wat fijn dat je er nog bij bent. Had jij niet bijna vakantie? Lekker hoor ik ben in september pas aan de beurt. We gaan dan met de auto naar Frankrijk, de vorige keer dat we met zomervakantie gingen was ik zwanger van mijn zoontje, ik was net 8 weken en onwijs misselijk, ik kan je zeggen dat dat niet fijn is in de auto (ben sowieso wagenziek). Ik hoop dan maar dat ik dan nu eerder zwanger ben :) maar anders heb ik het er wel voor over hoor.

Isabel, leuk hoor stappen (nou ja) Ik ga liever uit eten en dan nog ergens iets drinken dan dat ik in een overvolle kroeg/disco sta waar ik mijn vrienden niet kan verstaan. (zou het aan de leeftijd liggen??) Ik ben inmiddels 30 en het echte stappen is toch al weer zo'n 10 jaar geleden. Hoe oud zijn jullie?

Ik ben trouwens ook onwijs moe, mijn man ook dus misschien is het inderdaad wel spanning? Of zou het aan het weer liggen?

Ik ga lekker even in bad!

Groetjes Fleur

Hoi Isabel en Fleur,

Ja, nog 2 weken en dan is het eindelijk vakantie. Vandaag al verplicht thuis omdat mijn zoon de waterpokken heeft. En ik ben nu wanhopig op zoek naar een oppas voor maandag. Moet echt smeken bij naaste familie. Mijn man heeft geen dagen meer en ik kan ook niet thuisblijven (als ik niet kom worden er kinderen naar huis gestuurd en dat wil ik ook niet). Ik voel me dan echt een slecht moeder, maar goed, waarschijnlijk kan oma toch komen.
Ik heb het op een ander draadje ook al gemeld. Wij gooien de handdoek in de ring. We zijn er helemaal klaar mee. Het zwanger worden ging zo tussen ons in staan, dat we besloten (voor nu) hebben niet meer voor een derde te gaan. Het maakt me aan de ene kant heel erg verdrietig, ik verlang echt nog naar 1x een baby in mijn armen te hebben, maar ik kan het aan de andere kant ook niet meer opbrengen. Het is klaar over uit. We hebben tenslotte al een mooie zoon en een prachtzoon   in ons hart. Voor nu is het goed.
Ik blijf wel erg nieuwsgierig hoe het met jullie gaat, dus ik blijf wel af en toe meelezen hoor.

liefs, keesje

PS Fleur: misschien lukt het nog: zwanger in de auto op vakantie in september, dat zou onwijs fijn zijn!

Jeetje, Keesje.
Ik schrik enorm van je bericht dat jullie niet meer voor een derde kindje gaan. Wat een moeilijke beslissing lijkt me dat. Ik kan me wel voorstellen dat de druk om zwanger te worden steeds groter wordt en de teleurstelling dat het weer niet is gelukt is ook. En dat het leven daardoor niet prettiger wordt en de sfeer in huis ook niet.
Betekend dat dan dat je weer anticonceptie gaat gebruiken?

Ik zou het wel fijn vinden als je bij ons blijft, mocht je dan nog moeilijke momenten hebben dan kunnen wij je misschien steunen. Enne dan ben jij een van de eerste (buiten mijn man natuurlijk) die ik kan vertellen als het bij ons gelukt is.

Dikke kus! Fleur

Hoi Fleur,

Verdrietig, ja. Maar het is voor nu goed. Misschien dat je over een half jaar zegt alsnog, we gaan er weer voor, maar nee, nu even niet. We hebben nog van die fijne (niet, dus) condooms liggen, voor nu moet dat maar en dan rustig nadenken wat we nu doen. Ik wil geen pil, mijn zusje is zwanger geraakt ondanks een spiraal, dus daar moeten we nu in alle rust over nadenken.
Ik werd echt zo gek van dat niet zwanger raken, dat is natuurlijk ook gewoon verwend. Ik ben 4x zo zwanger geraakt en nu dus niet. Dat zie ik dan maar als het teken dat het misschien niet meer in ons levensplan past. Geen idee. Maar het ging echt slechter tussen mijn man en mij door die zwangerschapswens. Dus ja, dit is een klote beslissing maar voor dit moment wel de goede.
Ik blijf wel lezen, want ik wil graag horen dat jullie zwanger zijn.

groetjes, keesje

Hey Keesje.... jeetje... das niet niks.. maar ik begrijp ook wel dat het dan gewoon niet lekker loopt tussen jou en jouw man. En dat is ook niet prettig. Maar ik begrijp ook dat het gewoon pijn doet om je er nu bij neer te moeten leggen. En wat Fleur ook zegt, ik hoop dat je zo nu en dan toch even hier komt kijken. Zeker als je het weer even zwaar hebt. We zijn er voor je.

Ik heb mijn wilde stapplannen voor dit weekend afgezeg... ik ben nog steeds zo moe. bizar gewoon.. het is maar beter om even goed uit te rusten.
Anders word het alleen maar erger.. Ik ben overigens 29. Ik word in november 30.

Dit weekend krijgen we volop familie uit het buitenland op bezoek. word druk en veel eten! haha. ik ga onze keuken er maar eens op voorbereiden..(mijn eigen zooi eens opruimen) en alvast was voorbereidingen qua voedsel.

Ik hoop dat jullie een fijn weekend hebben. ondanks alles..
Keesje sterkte en ik hoop dat het gauw beter gaat tussen jou en jouw man! En anders hoor ik het he!?

Liefs Isabel

Hallo,

Het weekend zit er weer bijna op! De 'klus'weken gaan weer beginnen zo ongeveer. Ik ben er nog niet zo mee bezig eigenlijk. We zijn nog een beetje moe van vorige maand.
Nu max. om de dag anders houden we het denk niet vol. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die het voor de lol elke dag doen!
We hebben een lekker relax weekend gehad, niet veel bijzonders gedaan, lekker een beetje gefietst en met de kleine meid naar de speeltuin. Gewoon genieten van wat we wel hebben!!
Hoe is het met jullie?

Fleur

Hey Fleur,
ik lees dat je een relaxed weekend hebt gehad.... lekker hoor.
Ik heb zaterdag nog wel een fikse ruzie gehad met mijn vriend.maar dat was smiddags al weer over gelukkig. Maar het is wel vermoeiend...die pieken en dalen in de relatie.
Gister ben ik naar de koopzondag in Breda gegaan. toch stiekem weer teveel gekocht. En daarna had ik een kinderfeestje van mijn vriendin. Ik ging er met gemengde gevoelens heen.. er waren voornamelijk kinderen van 3 jaar en ouders. die doen me vrij weinig. Maar er waren ook 2 kleine babys...
Toen had ik het wel even zwaar. Maar dat was korte duur. die andere kleuters waren zo druk bezig met spelen vragen en luidruchting aanwezig zijn..hahaha
Ja komende weken is het weer zover. ik ben er ook niet zo mee bezig. bewust. ik heb echt zin om weer te gaan werken. deze week zal wel weer zwaar worden. heb heel de week niks te doen.
Ja donderdag dat ander sollicitatiegesprek. maar verder niks. en heel het huis is al redelijk opgeruimd. dus daar hoef ik niks mee te doen. Dan ga ik maar tv kijken ofzo... en mailen natuurlijk!
we zullen zien hoe het gaat. en iedere dag klussen zit er zeker te weten niet in!!
ik heb daar ook geen energie voor hoor... ook al was het voor de lol..no way!
Wij houden het ook op om de dag. we zien wel..
Ik ga nu maar wat boodschapjes doen..

tot gauw!
Gr. Isabel

Terug
Bovenaan