zwanger worden na een mk DEEL 2

Goeiemorgen dames!

Wat een dag gisteren! Veel gelult, maar het is er wel helderder op geworden. We kunnen het redden om een super team te worden (wat moet met deze doelgroep) als iedereen maar wilt. Of iedereen wilt is de vraag, ik denk dat er misschien wel ene paar gaan afvallen, maar ja, dat is dan maar niet anders!

Lichamelijk hier niets nieuws. Deze week ergens mijn ei, yup, maar heb er helemaal geen stress of spanningen van. De tijd gaat gelukkig een stuk sneller dan de vorige ronde! Ik kan ook nooit wat merken aan mijn vloed omdat die eigenlijk altijd wat wittig is, en ik geef de sperma altijd de schuld. Herkent iemand dat??

@Sjaar: Gecondoleerd meid! Wat een ellende allemaal! Hoe gaat het eigenlijk op je werk? Weten ze daar dat je zwanger bent?

@Jen: Wat vervelend dat je zo onzeker bent over de zwangerschap. Kan me er ook wel iets bij voorstellen!! Je hebt gelukkig lichamelijk geen klachten die duiden op rare dingen, probeer positief te blijven he!! Stress is slecht voor de beeb!!

@Jenny: Hoe gaat het bij jou eigenlijk? Jij hebt ook je ei deze week!! Niet meer ziek en druk aan de klus??

@Astrid: Ik wil foto's!!!! :) Wat spannend dat je bezig bent met de kaartjes! Leuk hoor! Vrijdag alweer 17 weken... Je bent al bijna op de helft!! Jeetje wat gaat dat snel zeg!

Nou, ik ga maar weer eens lui op de bank hangen, huisje is al schoon! Ik heb een vrije dag vandaag en daar ga ik van genieten! Hoef alleen maar even langs de fysio vandaag!! Heerlijk!

Liefs Betty

hej dames!

Ik ben weer thuis na een weekje vakantie! Helaas was het weekje minder leuk dan ik had verwacht :( Normaal gesproken kan ik het erg goed met mijn zus vinden maar deze week liep het allemaal anders. Niet echt ruzie maar meer de sfeer die niet gezellig was door ergernissen aan elkaar. Daarbij had ik steeds het gevoel dat mijn moeder alleen maar naar mijn zus trok en zij mij beiden maar een beetje negeerden. Uiteindelijk werd ik daar gewoon erg verdrietig van en is de bom min of meer gebarsten vlak voor we weggingen. Heb er een heel gesprek met mijn ouders over gehad en nu is alles wel weer ok. Toch geeft dat soort dingen wel een soort van nasleep en voel ik me nu dus ook nog niet zo heel happy..

Wel leuk is dat ik vandaag bij de vk ben geweest! :) Verwijsbrief voor een echo meegenomen en probeer morgenochtend (nu zijn ze niet meer bereikbaar helaas) een afspraak te maken. Als het even meezit kan het volgende week nog!Even een vraagje gelijk..wordt dat meestal inwendig of uitwendig gedaan? (omdat het nog vroeg is) heb nl nog nooit een inwendig onderzoek gehad en dan kan ik me er toch een beetje op voorbereiden. Oh en mag je partner daar bij blijven?

Ik ga vanaf nu weer reageren...kan alles niet meer bijhouden :S

@Betty: veel gedoe weer op je werk lees ik?maar wel weer wat positiever dus! sjah ...je hebt altijd rotte appels of mensen die het niet zien zitten. Wel dynamisch heh werken in de zorg!is het niet om de cliënten dan wel om het personeel zelf :p

@mayo: alweer meer klachten? Wanneer heb jij je echo?

@jen: geen bloedverlies meer gehad?had jij nou al een echo gehad? weet het even niet meer

@sjaar: gecondoleerd meid! :( erg rot voor je

@Edith: gaat het weer wat beter met je?druk aan de klus?

@jenny: Ben je al meegeweest met de cursus van je vriend? Gaat het al wat beter tussen jullie?

Liefs Jolien

hihi, tuurlijk mag je partner daar bij blijven! Tis toch jou lijf!
Als je nog niet zo ver bent ( 6-7 weken toch) zal het waarschijnlijk wel inwendig zijn, bij mij begonnen ze met 9.5 week aan de buitenkant te echooen. Maar het stelt niets voor hoor, doet geen zeer, ja prettig is anders, en fijn is het ook niet om zo bij een dokter te zitten maar je moet mar denken dat hij er honderden zo heeft gezien.
Bij de eerste keer wist Jon van mij ook niet waar ie kijken moest trouwens, haha!
Hoe voel je je nu trouwens? Last van kwaaltjes? Of niet veel?

Jammer dat je vakantie een beetje anders is gelopen dan verwacht. Komt dat negeren ergens vandaan of was het meer jou gevoel dan dat ze dat echt deden? Fijn dat alles wel is uitgesproken dan kun je toch weer verder he.

Sjaar: gecondoleerd.

Oh, Jolien, Edith heeft even afstand genomen omdat zij een sterfgeval in de fam heeft mocht je het niet gelezen hebben (kan me voorstellen dat er een hoop is bijgebabbeld in een week, al is het de afgelopen twee dagen ongewoon rustig hier!)
x

Hai meiden,
Ik ben er ook nog gewoon maak ik ben zo vreselijk moe dat ik geen energie meer heb om te schrijven.

@Shari, Gecondoleerd

@Jolien, Wat balen dat het weekje niet zo is verlopen als je had gehoopt. Deed je zus zo raar door het nieuws van je zwangerschap?
Ik voel me echt vreselijk momenteel.. als ik dat mag zeggen.. Ik ben sinds eem klein weekje misselijk en hou 's ochtends niets meer binnen. Vooral de geur en/of smaak van koffie is funest. En ik ben koffieverslaafd... Ook ben ik vreselijk moe. Allemaal zwangerschapskwaaltjes..
Ik mag volgende week voor de echo 21-10. Ik ben dan 8,5 week en ik vermoed dat ze het eerst uitwendig proberen. Inwendig heb ik ook al meedere malen gehad en is vervelend dat zo'n ding naar binnen moet maar is totaal pijnloos. En natuurlijk mag je vriend er bij zijn!!

@Jen, We hadden elkaar ook al even gesproken op msn maar hoe gaat het nu. Ik begrijp je angst volledig maar zolang je geen krampen heb of serieus bloedverlies, is er niets aan de hand.. Dan zal het alleen maar prettig zijn als je niet hoeft over te geven. 7 op de 10 vrouwen zijn maar misselijk he.. Probeer positief te blijven.. Voor jehet weet is het donderdag..

@Astrid, Balen van je envelopjes.. Hopelijk gaat de volgende partij wel goed.
Hoe is het met je buik?? Idd, we kijken graag naar buikfoto's!

@Betty, Toch balen hoor, al dat gezeur op je werk.. Hopelijk gaat het nu goed komen..
Heb je nog iets leuks gedaan op je vrije dag?
Enne, om de dag klussen is prima.. Moet haast wel raak zijn dan deze maand!

@Jenny, Ben je hier nog?? Al een poosje niets van je gehoord..

Verder gaat alles goed. Veel last van de kwaaltjes en mijn buik groeit al heel erg. Ik kan geen foto's op hyves zetten maar zodra ik het bekend maak, zal ik het jullie laten zien..

Keano is ook erg grappig. Hij kan het word baby zeggen en elke keer als we het over baby hebben doet hij mijn trui omhoog en geeft een kusje op mijn buik.. Hoe schattig!!!

Liefs, Mayo

Hey dames,

Hoe is het hier??

@ mayo, ik werd vanmorgen kotsmisselijk wakker en dat is de hele dag gebleven, heb zo'n beetje al mn eten dr uitgegooid.

@ jolien, zoals de andere meiden al zeggen, het is niet een bezigheid die je voor je lol doet, maar de inwendige echo doet helemaal geen zeer, tenminste, het hoort geen zeer te doen. Ik heb een baarmoeder die raar ligt, dus bij mij moeten ze af en toe erg zoeken. Ze steken een dunne staaf naar binnen en die bewegen ze wat heen en weer, dat is het. Ze gebruiken zelfs glijmiddel om te zorgen dat je er zon min mogelijk last van hebt.

Ik moet morgen weer naar het ziekenhuis voor onderzoeken (voor iets anders dan baby) en donderdag mag ik weer voor een echo!! Heb er wel steeds meer zin in.

Weet je wat raar is? ik krijg nu af en toe weer toeschietreflex, is niet echt een fijn gevoel. Als mn zoontje huilt of vertederend kijkt gaan mn borsten alweer in de aanslag.

Liefs

Jen: succes morgen, spannende dagen voor jou!
Vervelend ook dat je dat toeschietreflex weer terug hebt, maar wel logisch, je borsten zijn maar net voeding af das heel normaal!

Iedereen: iemand hier bekend met de zogenaamde "dansbenen", voor de gene die het niet kennen, het is het gevoel dat je moeilijk je benen (plus armen in mijn geval) stil kunt houden omdat er een soort innerlijke jeuk inzit :s
Bij Jordi op het eind in mijn benen gehad en nu begint het weer (waarom alles zo vroeg deze keer) Ik kan echt niet stil zitten of mijn benen beginnen te jeuken en mijn armen doen vrolijk mee, ik word er echt gek van, laat me dan maar kotsen, wat kan ik hier tegen doen???? Iemand???
Tis trouwens niet gelukt eerder een afspraak te maken bij de gyn ivm vakanties ed dus nu mag ik 20 nov voor de 20 weken echo en 25 nov voor contole (twee keer in 5 dagen dus ... ?!) ik vind het best :)

Ik sta perplex.... Sinds wanneer duurt het 13 uur voordat er een bericht staat bij ons!!??? Ben ik niet gewend :)

@Astrid: Ik ken het niet, het lijkt me indd ook erg vervelend ja!!! Weet de HA hier niks op ofzow?? Om hier nou nog 24 weken mee rond te gaan lopen? Ik zou knettergek worden!!!

@Jen: Toeschietreflex? Ga je lekken??? Hihihiih grappig! Niet grappig voor jou natuurlijk, maar dat is wel snel!!

Wij zijn weer blij hier... Gisteren weer geklust, en ben blij dat mijn vriend nu geen last heeft van prestatieproblemen. Vorige maand had ie die wel omdat er echt een druk op lag. Nu gaat alles echt prima, dus ben zoooo blij... Als het nu niet raak is dan weet ik het ook niet meer!

Tot later!! Liefs, Betty!

Terug
Bovenaan