zwanger worden na een mk DEEL 2

Arghhh de pukkels zitten bij mij op mijn wangen, en dan heb ik het niet over pukkeltjes, maar over echte mega vette dikke puisten. Zo hardnekkig dat ik moet huilen van de pijn als ik er een wil uitknijpen... Voor de rest helemaal geen bijzonderheden hiero...

Liefs!

Jenny, bedoelt je huisarts een vaccinatie voor de mexicaanse griep? maar die mag je juist niet als je een kinderwens hebt!!!
Na die prik mag je 8 weken niet zwanger worden en zeker zijn dat je niet zwanger bent!
Ik zou het nog eens goed navragen als ik jou was...

hier geen pukkelsverhalen, gelukkig....;-)
voel verder niks, zal wel niks geworden zijn...:-(((

liefs

Ja die mexicaanse griepprik lijkt me juist zeeeer onverstandig, je mag hem ook niet hebben tot 13 weken zwangerschap en dat doen ze heel bewust. Bij mij hadden ze ook een foutje gemaakt, ik had ook een oproep gekregen, maar zodra ze begrepen dat ik nog geen 13 weken zwanger was mocht ik hem echt zeker niet krijgen!

Liefs Jen

Klopt dames... Ik was vanochtend even wat ophalen bij de arts en daar hing een grote poster dat je de prik niet mag hebben als je nog geen 13 weken zwanger bent, en ook niet als je onzeker bent of je zwanger bent, en ook niet als je plannen hebt om binnen 2 maanden zwanger te worden!

Ik ben vandaag lekker vrij, moet alleen om 2 uur even een praktijk toets doen, subcutaan prikken (in het huidweefsel, insuline prikken)

Appeltje eitje, denk ik zo! Voor de rest bestaat mijn dag uit zorgen voor vriendlief en het huishouden doen... Bleegghh! Nou ja voor vriendlief zorgen is wel leuk, want nu is ie lekker thuis, maar het huishouden doen in mijn uppie terwijl ik net 48 uur gewerkt hebt... das wat minder!

Liefs, Betty

Zie je ik had zelf ook al die verhalen gehoord over dat het slecht is. Jeetje begin nu wel te twijfelen wat ik moet doen.....bedoel die prik is verstandig aangezien ik luchtwegproblemen heb, maar om dan een eventuele zwangerschap uit te stellen zie ik helemaal niet zitten....wat is dus wijsheid. Denk dat ik hem dan maar niet laat zetten want mijn kinderwens is groter en bovendien hoe erg kan die griep nou zijn je ligt misschien een aantal dagen plat en je bouwt weerstand op. Nee ik weet het nu zeker ga zometeen meteen langs om het af te zeggen een kindje gaat voor bij mij. Thanx voor de adviezen dames.

Betty: Huishouden bah :p

Jenny, ik wil je niet laten twijfelen, maar weet je dat er meer mensen sterven aan de griep dan aan kanker?? Ik kan je helemaal snappen hoor, ik zou ook dezelfde keuze maken als jij, het enige wat je goed in de gaten moet houden is dat je contact met grieperige, verkouden mensen ontwijkt, veel je handen wassen (ook desifecteren) en papieren zakdoeken gebruik voor je snotneus.

Heel veel mensen denken ligt over de griep (heb het nu over de gewone griep, maar de griep die wij meestal hebben is ook geen echte griep. Een echte, ouderwetse griep, daar ben je 2 a 3 weken zoet mee, en dan ben je ook echt echt mega ziek!! Wat de meeste mensen normaal hebben is een lichte vorm van griep. Ik vind die mexicaanse griep dan ook onzin, want qua symptomen en gevolgen is hij precies hetzelfde als de gewone griep!

Nogmaals Jenny, ik sta helemaal achter je keuze, en wil je niet bang maken! Zolang we gezond leven en die paar handelingen eigen maakt, heb je net zo kans op de Mexicaanse als ieder ander, ingeent of niet!

Liefs, Betty

Ps; ik heb me praktijk insuline prikken gehaald!

Betty bedankt voor de info heb nooit geweten dat er meer mensen sterven hieraan. Ook ik vind dat deze griep een beetje opgeblazen word, vindt net als jij dat alle symptomen hetzelfde zijn als een normale griep. Wat ik echter niet wist is dat een griep ( ouderwets zoals je zegt ) zo lang duurt. Gelukkig heb ik over het geheel een sterke weerstand ( geloof de laatste 5 jaar 2 keer ziek geweest ). Verder was ik zowiezo altijd meteen mijn handen met definfecterende zeep als ik ergens ben geweest, heb dit gelukkig vroeger meegekregen van mijn moeder ( beetje smetvrees ). Ook scheelt het dat ik op het moment niet werk en dus eigenlijk op het moment alleen de deur uitga voor de nodige dingen zoals boodschappen.. Wow dus jij deed vroeger prikken!!! Leuk lijkt me dat :) Waarom ben je daar niet mee doorgegaan?
Vruchtbare dagen zijn hier alweer voorbij zit geloof ik op dag 18 nu ofzo en jij?

XXX

Hoi dames, Ik wil toch even reagetren op wat betty zegt. M'n vader werkt in het ziekenhuis, maar procentueel gezien sterven er bij deze griep niet meer mensen dan bij een normale griep! Alleen meer mensen krijgen nu de griep, dus lijkt het heftiger.

Liefs

Terug
Bovenaan