zwanger worden na een mk DEEL 2

Edith: Niet geschoten is altijd mis he!!! 5 feb.... dan heb je nu ergens je ei denk ik? Ook een kaarsje branden dus!!! In de fik met die kaarsen hahahaha!

@Shari: Nee niet iedereen weet het, had deze mail naar jullie, me ouders en twee goede vriendinnen verstuurt. That's it!

@Mayo: Wat vervelend! Je hoofd tussen je knieen doen als je je licht in je hoofd voelt wordt ook een beetje moeilijk nu he! Wat wel vaak helpt is je armen omhoog en je benen van de grond. Zo stroomt het bloed uit je ledematen richting je romp en je hoofd...Misschien dat het helpt...

Hier vannacht hele nacht wakker gelegen van de pijn in mijn darmen... Toch een beetje angst ook zit er bij! Vannochtend eindelijk kunnen poepen en pijn is weg gelukkig. Weet iemand of het kwaad kan om een theelepel olijfolie te nemen? Dat is een oud bekend trucje als je niet goed kan poepen, maar mag het ook als je zwanger bent???

Liefs

hoi hoi..

@betty: lijkt me dat t geen kwaad kan om een lepeltje olijfolie te nemen.. kan me wel voorstellen dat je dr wat angst bij had ja! inmiddels weer gerustgesteld?

@marjoleine: geen lage bloeddruk? ik hebt ook.. kan k eten wat k wil ma k blijf ligt in mn hoofd.. (beetje bouillon of n dropje wil bij mij nog wel s helpen dan)

@edith:k ben nu 29 weken en 2 dagen.. het aftellen is begonnen:D

liefs!

hallohallo,

Net terug van een dagje Bhv training. morgens examen. Pff best lang zo'n dag van half 9 tot half 5 maargoed het is wel belangrijk.
Hier gaat alles nog steeds goed. Donderdag naar de vk weer even naar het hartje luisteren :) Jeej ben vandaag alweer 22 weken :D

@mayo: vervelend die duizeligheid. Heb er ook snel last van vanwege bloeddruk die meestal aan de lage kant is. Misschien niet helemaal goed maar ik eet mijn eten altijd best wel zout en gebruik veel kruiden anders voel ik me helemaal flauw. Idd regelmatig eten en een dropje af en toe (al las ik gisteren weer dat dat slecht voor de baby zou kunnen zijn) Verder wel alles goed? Hebben jullie 20-weken echo al gehad? Want die zou je later krijgen toch? (sorry als ik iets gemist heb)

@Betty: kan me voorstellen dat je een beetje bang bent maar dat kan heel goed door verstopte darmen komen idd. Had dat aan het begin ook heel erg maar na de 12 weken werd dat weer een stuk beter. Denk je trwns niet ook dat je daar een buikje van hebt? :p

@Sjari: Jeetje wat gaat dat alweer snel zeg! kijk je al uit naar je verlof?

Zal eventjes douchen..was steenkoud in dat leslokaal vanmiddag brrrrr

tot later misschien!

liefs

Mayooooooo nee toch je word toch niet net zo ziek als Jen??? Hopelijk voel je je alweer wat beter.

Sjaar je gaat echt goed he als ik het zo hoor.
Geniet ervan meis want nu zal het niet zo lang meer duren:)

Bettyyyyy ik wil ook een foto zien snif snif....

Edith dit word echt wel onze maand weet het gewoon helemaal zeker:)0

Ben niet meer ongi en waar t vandaan komt weet ik niet maar ben zo vrolijk en lekker posi overal overl hihi me vriend word dr helemaal gek van loop gewoon de hele dag zingend rond:p
Owh ja vandaag is de datum van ondertrouw vastgelegd dat is 19 feb.......begint nu wel dichtbij te komen dus....Doet me eraan denken Jolien hebben jullie al verdere plannen gemaakt na het o zo romantische ( wou dat de mijne t zo had gedaan ) aanzoek van je lieffie?

Dames dikke kus allemaal van mij!!!!!!!!!

Hai meiden,
Het is nog niet helemaal ok maar gelukkig geen gekken dingen meer meegemaakt. Gisteren me eigen flink bevoorraad en bleef deze keer overeind. Toch is het nog niet zoals het hoort.. Heb wel even contact gehad met de vk en het is inderdaad gewoon een lage bloeddruk. Ik heb al een lage bloeddruk van me zelf en nu was het denk ik net iets te laag. Het kan in ieder geval geen kwaad voor de baby. Het is dus alleen maar vervelend.
@Jenny, Jen is uitgedroogd geweest door het overgeven. Ik viel flauw. Dat van mij is minder ernstig gelukkig!
Wat fijn dat je helemaal in je heum bent! Net als of alles mee gaat zitten! Heerlijk! Hoop echt voor jou en Edith dat dit de maand is!

@Edith, je denk niet dat dit jouw ronde word. Heb je dat vaker horen zeggen.. Hoe komt het? Gaat alles wel goed met je?

@Shari, Leuk dat je af en toe weer even mee schrijft! 29 weekjes alweer. Begint nu lekker op te schieten! Heb je verder geen klachten? (bekkenpijn etc)

@Jolien, Ik deed ook mijn BHV cursus toen ik zwanger was en vond het maar niets dat ik daar die benzinebrandjes moest gaan blussen. Was als de dood voor giftige stoffen etc. Als het goed is heb je gisteren levends reddend handelen gehad en de volgende keer brandjes blussen. Wel leuk.. maar ben geen held. Onlangs hadden wij een ontruimingsoefening. Had de instructeur dus het hele pand vol gezet met gas! Toen we opgeroepen werden en ik het rook viel ik bijna om. zo sterk! Ik was laaiend.. Hij wist dat ik zwanger was en dan dat.. Al met al was het alleen de geurstof van aardgas.. maar heb toch flink last gehad van allerlei klachten! Let daar dus goed op met de cursus!

Ik heb ook erg last van obstipatie. Iets wat ik normaal helemaal niet heb. Dat kan best pijn doen! Maak je dus niet te druk.. Zoals ze zeggen (en ik weet, het klinkt zo makkelijk) maar zolang er geen bloedverlies is, hoef je je nergens zorgen om te maken.

Liefs, Mayo

Mayo, ik begin de moed gewoon een beetje te verliezen...
Altijd snel zwanger geraakt en al de 7e ronde....
Nu ook nog geen ei herkend...
Bleh....
Verder was ik met de laatste mk op 31 januari uitgerekend, dus dit is gewoon een kl*teweek, merk ik.
Anders had ik nu bijna een zoontje gehad, maar dan wel een met Down....
Dit is allemaal zo tegenstrijdig...

Gewoon een beetje verdrietig dus....

@Jenny: Als je even je mail laat weten, krijg jij er ook een! Het is nog niet zo denderend hoor!

@Mayo: Erg vervelend dat flauwvallen! Vind het altijd zo'n naar gevoel! Ik heb zelf ook een lage bloeddruk van mezelf, dus wie weet wat mij te wachtten staat straks!

@Edith: Ik weet precies hoe jij je voelt op dit moment... Ik vond het ook zo vreselijk lang duren! En dan te bedenken dat de eerste keer zwanger worden 6 maanden duurde en deze keer alweer 7 maanden blegh!! Wij waren al zo ver dat we aan het bespreken waren wat te doen als het helemaal niet lukt, hoever en hoelang willen we dan doorgaan? Gelukkig was dat voor niets (tot nu toe). Ik hoop niet dat het verkeerd valt wat ik nu ga zeggen, dus probeer er aub het goede in te zien! Als je heel graag een kindje wilt dan leggen we onze grenzen verder en zijn we ook 'a'l snel' blij met 'minder' (niet dat down minder is, maar we willen toch het liefste een gezond kindje!) Down is de eerste paar jaren nog goed te handelen, maar jij hebt al (een) kindje(s) en ik kan je vertellen dat je door een kindje met down, je eigen sociale leven kan opgeven en daarnaast bijna geen tijd meer over houdt voor je andere kinderen. Hoe stom het ook klinkt, jullie hebben bewijs dat het goed kan gaan, vertrouw daarop! Ook een volgend kindje is jullie gezond en wel gegund!! Nogmaals, ik probeer hier niemand mee te kwetsen, en ook niet negatief te praten over Down, maar ik weet nu eenmaal hoe het werkt... Ik zou heel blij, ook als het Down heeft maar ik zelf hik er heel erg tegen aan dat er een moment komt dat ik mijn kind naar een instelling moet brengen, en daar moet laten om er zeker van te zijn dat mijn kind een betere daginvullig en een begripvollere omgeving heeft, en hoe gefaald ik me zou voelen dat ik mijn kind 'wegbreng'

Edith, echt waar, ik heb de hoop nog lang niet verloren voor jou! Hou vol hoe moeilijk het ook is (en wij hier weten hoe moeilijk het is)... Klaag gerust eens, en lucht je hart even... Wij zijn er voor je en misschien voel jij je dan een stuk beter!! Ik denk aan je en ik geef je even een dikke virtuele knuffel!

Liefs!

Owh Betty wat heb je dat goed geformuleerd en erg lief van je hoe je erop reageert:))
Edith net als Betty al zegt geef de moed en hoop niet op, er komt een tijd dat je zwanger raakt alleen niemand weet wanneer. Iedere maand is er 1 te lang dat weet ik ondertussen ook. Begrijpelijk is ook dat je je nu kut voelt dat zal niemand je kwalijk nemen, dat is een normale reactie. Weet voor jezelf wel waar je op dit moment staat en hoe je verder wilt.Het is erg belangrijk om in je zelf te blijven geloven en te vertrouwen dan zul je zien dat alles vanzelf goedkomt. Blijf vooruit kijken en niet hangen in het verleden hoe moeilijk en vervelend dat soms ook kan zijn. Als ik was blijven steken in de periode die ik 2 jaar terug had zat ik vandaag niet hier achter de computer maar leefde ik waarschijnlijk ergens op straat of nog waarschijnlijker gezien de dingen waar ik mee bezig was was ik misschien wel dood geweest. Echt geloof erin en houd hoop dan komt alles vanzelf goed en het heeft nou eenmaal tijd nodig het is niet anders ( maar o zo vervelend ) Geloof me echt waar het is dat ik ben blijven geloven in mezelf waardoor ik heb bereikt wie en wat ik nu ben.....iemand die de hoop heeft teruggevonden in het leven en er nu van geniet zelfs van de soms zeer moeilijke momenten. Weet dat er een dag komt waarop alles beter word.....

Dikke kus meis

Terug
Bovenaan