Zwanger worden na miskraam

Ik snap je onzekerheid heel goed, Iris. Ik heb na 6 weken na mijn miskraam nog een echo gehad om te kijken of alles in orde was, omdat ik ook wat vage pijnklachten bleef houden. Gelukkig was alles toen in orde. De maanden daarna ook nog veel stress en spanning gehad omdat m'n menstruaties steeds zo raar waren.

Het komt vast goed, soms duurt het gewoon wat langer :)

nou hiep hiep hoera! haha alles goed bij de gyn :D gelukkig maar,

nu nog enigszins in twijfel of ik nou het opnieuw wil proberen of nog even niet vind het zoooo moeilijk!

ene kant wil ik het heeel graag opnieuw proberen omdat de wens eigenlijk alleen maar sterker is geworden nu we het "bijna" hadden.

andere kant is er ook de angst voor als het weer niet goed is ik weet niet of ik dat op dit moment geestelijk trek.

de gyn. zegt daar moet je niet van uit gaan de kans is even groot dat het goed gaat maarjah...

Iris: als je twijfelt zou ik het gewoon nog even de tijd geven. Aan de andere kant zal de angst een volgende​ zwangerschap er altijd meer zijn dan bij je eerste. Laat het gewoon even zijn. Want nu eindelijk is het lichamelijk gezien pas klaar.

We zijn ondertussen weer lekker aan het genieten van elkaar. We zijn nu niet bewust bezig om rondom eisprong (niet dat ik weet wanneer die is.....) extra aan het vrijen. Als het gebeurt gebeurt het, als niet dan niet. Misschien gaan we dan over paar maanden weer bewuster vrijen, alhoewel onze ervaring daarmee (1x na ovulatietest was echt niet fijn) niet zo best zijn!

Iris hebben jullie toen ovulatietesten ofzo gebruikt?

Oh wat super fijn, Iris! Is toch wel een hele opluchting lijkt me! Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje met wel of niet. Wij hebben eigenlijk een soort van afgesproken dat we vrijen wanneer we zin hebben en als we geen zin hebben, dan gewoon niet. We zien wel hoe het loopt allemaal ;)

Goed idee, Rosa! Heel goed om lekker van elkaar te genieten, dan blijf je ook het meest ontspannen natuurlijk :) Hoe bedoel je dat je ervaring niet zo fijn was?

Hier gaat het op zich redelijk, van het weekend kwam de realiteit even goed binnen. Ik heb er ook voor gekozen om sommige werkzaamheden op het werk niet meer uit te voeren om mezelf wat meer rust te geven. Dit zorgt er dan ook voor dat ik het niet gelijk meer hoef te vertellen :). Lichamelijk gezien gaat het gelukkig weer iets beter, iets minder last van spanningen (slaan dan op m'n nek, schouders en hoofd). Hopelijk word ik snel weer een beetje zen, haha.

rosa, nee we hebben toen besloten er voor te gaan, we hebben toen wel veel bedpret gehad omdat we het zo leuk en spannend vonden, ik wist wel via mn app wanneer eisprong ongv. zou zijn maar meer heb ik er niet aan gedaan. we waren ook al na 1 maand zwanger! totaal niet verwacht ik ging er van uit dat het wel een half jaar kon duren...

maar toen was het dus direct raak :) maar dat is dus het lastige zou het nu weer zo snel raak zijn?! of gaat er wat tijd over heen dat weet je dus niet... daarom twijfel ik ook best ene kant denk ik we gaan er voor wie weet duurt het nu langer andere kant angst voor als het weer direct raak is dan wordt het weer een spannende tijd.

hoezo had geen goede ervaring met ovulatie testen?

emsie moeilijk he! gaat zo tegen mn gevoel in om de condooms weer uit de kast te halen..... maar ja wat als!? de gyn zegt ook dat kan je niet weten het is de natuur niet iets om controle op te kunnen krijgen...

Wij laten het allemaal op z'n beloop gaan, geen voorbehoedsmiddelen, maar ik weet zeker dat ik deze maand niet zwanger wordt, ik ben gewoon veel te gestresst momenteel. Zolang je lichaam er niet klaar voor is, zul je ook niet zwanger worden. Het is alleen heel lastig te zeggen wanneer het er wel klaar voor is...

Bij mijn beide zwangerschappen merkte ik gewoon dat wanneer ik zelf rustig en ontspannen was, het raak was. Daar probeer ik me maar aan vast te houden :)

emsie, ja klopt dat zei de gyn ook, je kan gewoon gebruik van het volgende eitje... je lichaam weet het wel wanneer die er weer klaar voor is...

duurde het bij jullie 'lang' dan voordat het raak was?

Terug
Bovenaan