Zwanger worden na miskraam

Bij ons heeft het 3.5 maand geduurd voordat het weer raak was. Heb 3 rare menstruaties gehad en de laatste was 2 weken na de voorlaatste en die was normaal. Op dat moment kon ik me erbij neerleggen en kon ik ook oprecht weer blij zijn voor andere mensen die net een kindje hadden gekregen of zwanger waren, ik voelde me toen een stuk rustiger en er viel een last van mijn schouders af. Paar weken later was ik dus weer zwanger :).

De eerste keer was ik overigens na 5 maanden zwanger. Toen wilde ik bijna de handdoek in de ring gooien omdat ik helemaal gek werd van mijn PMS klachten en het er in huis ook niet gezelliger op werd...

Emsie: goed dat je op werk even wat hebt aangepast. Hopelijk ging dat niet al te moeilijk. Je werkt toch met mogelijk giftige stoffen? Ik hoop dat je je snel weer meer ontspannen en zen gaat voelen. Maar alles heeft zijn tijd.

Iris: o ja, bij jou ging het toen heeeeel snel! Kan me die dubbele gevoelens nu zo goed voorstellen!

Wat ik bedoelde met die ovulatietest en vrijen. Is dat het ene beetje als moeten voelde. Zo van 'hup de ovulatietest is positief dus we gaan ervoor'. Voor ons beide werkte dat averechts. Waardoor het beetje vreemd voelde.

Beide keren was ik na 4 maanden zwanger. Terwijl ik 30+ ben. Dus dat is heel mooi. Ik merk dat het aan de ene kant ook wel rust geeft. Aan de andere kant voelt mijn 35jaar toch ook ene beetje als opjagen. Onze droom is namelijk 3 kinderen! Het is helemaal waar wat de gynaecoloog zei (van Iris of emsie) dat de natuur zijn gang gaat. We kunnen er zelf weinig aan doen! En dat geeft ook wel weer rust. Toch?

Rosa dat lijkt me inderdaad niet zo ontspannen  nee van hup we 'moeten'

Haha 3 kids nou eerst maar 1 toch ;-) haha maar snap je wel qua tijd voel je dan wat druk.

Ik ben zelf 28 maar wilde het al 2 jaar graag maar mn vriend was er nog niet klaar voor en ben zelf nog wat afgevallen dus nu was de tijd daar...

Verloskundige belde me net nog waar ik de 1e echo had hoe het ging die zei ook je hebt een pot met 10 knikkers en 1 rode je hebt nu die rode gekregen maar de kans dat het volgende keer goed gaat is gewoon groter dus daar dan maar op vertrouwen anders is het ook niet te doen...

Iris: wat aardig dat de vk belde. En wel duidelijk hoe ze het uitlegt!

Jaja, onze droom is 3. We hebben al een zoontje van 14 maanden! Maar we zien wel. Ik weet ook niet wat we er voor over zouden hebben, mocht het niet meer spontaan gaan. Het gaat toch zoals het gaat!

Bij ons was het ook zo dat ik al langer klaar voor was. Mijn vriend vond het allemaal erg spannend. Toen ik 33 werd, vond ik het toch echt wel tijd worden!

Dames, weer even een berichtje van mij.

Het gaat opzicht wel goed met mij. Gisteren en vandaag wat krampen en licht bloed verlies. Geen idee wat dit is.. ik denk dat het hcg nu uit mijn lichaam is. Ik ga er niet vanuit dat mijn menstruatie eraan komt. Zou w heel vroeg zijn.

Rosa82 wat fijn dat je al een kindje hebt van 14 mnd !

Iris kip..  die van mij zegt ook nog steeds dat de kans groot is dar het wel lukt dam niet. Alhoewel ik er zelf niet zoveel vertrouwen in heb.

Emsieb bij mij duurde de 1e x 5 maanden de 2e keer 8 mnd en de derde keer 3.5 maand. Toen deed ik acupunctuur.  Nu is dat even op pauze gezet totdat ik weer een cyclus heb. Twijfel of ik weer een maandje moet gaan tempen.. om overzicht te krijgen.

R1988 wil de gyn bij jou nog geen dingen uitsluiten dan? Vreselijk dat je dat nu 3x hebt moeten meemaken!!

Rosa, ik werk met straling en narcosegassen en dat schijnt niet zo goed te zijn voor de ontwikkeling van een kindje. Daarom moet ik het ook gelijk aangeven op mijn werk. Zeker nu ik ondertussen 2 miskramen heb gehad ben ik overal super voorzichtig mee en wil ik zo min mogelijk risico lopen op weer een miskraam :)
Ik kan me overigens voorstellen dat jullie wat druk voelen omdat jullie 30+ zijn. Zelf ben ik 28 en wilde ik het al een poos, maar wilde eerst liever lekker burgerlijk trouwen. Voor ik mijn man zover had om te trouwen waren we ook weer een poosje verder hahaha.

Iris, wat fijn dat de verloskundige je nog even gebeld heeft! Ik vond dat ook heel fijn als ze nog even vroegen hoe het gegaan was. Volgens mij heeft mijn vk me niet gebeld, maar wel de mijn huisarts die alles doorgekregen had vanuit het ziekenhuis.

R1988, de tweede keer was denk ik na je bbz, of niet? Heeft je lichaam daar lang van moeten herstellen? Ik ben ook maar weer gaan tempen sinds gisteren, heb zelf ook geen idee hoe ik in de cyclus momenteel zit. Ik ga volgende week donderdag naar de acupuncturist, hopelijk kan ze dan ook een beetje stress weghalen, would be nice... :)

<p style="text-align: left;">Emsie fijn dat je dat gewoon kan overleggen met je werkgever! Ja zelfs de assistente vd huisarts belde vanmiddag nog of ik het fijn vond of de huisarts een kopje koffie kwam drinken en even praten... Nou neuh...</p>
<p style="text-align: left;">Hebben jullie na miskraam nog een zwangerschapstest gedaan om te zien of hcg weg is?</p>

Terug
Bovenaan