Zwanger worden na miskraam

Emsieb klopt de 1e was waarschijnlijk bbz. De 1e keer heeft 3 maanden geduurd voordat ik mijn menstruatie weer had.

Iris kip ze heeft naar mijn baarmoeder en eierstokken gekeken en deze zagen er goed uit.

Alleen bloed onderzoek in over paar weken. Verder heeft gyn nog niks gezegd. Ik zal sowieso binnenkort even bellen voor een afspraak.

Mijn werk weet er ook van.

<p style="text-align: left;">Hadden jullie na de miskraam ook last met dingen tillen, lang staan etc? Beetje trekkerig gevoel buikspieren?! Banden die weer krimpen ofzow?!</p>

<p style="text-align: left;">Iris: nee ik heb geen last met tillen of lang staan. Maar voel wel dat mijn onderbuik anders voelt. Afgelopen weekend dacht ik eisprong te voelen, maar dat gevoel is gebleven. Soms wat steken links of rechts en soms beetje beurs gevoel in onderbuik. Maar heb ook spierpijn in mijn buik van het sporten (ik train ook nog eens bewust de dwarse buikspier die helemaal onderaan zit ivm eerdere bekken klachten. Dus die spierpijn fietst er ook nog doorheen. Ik heb niet echt last, meer dat ik af en toe iets voel. Misschien ben ik bewuster aan het voelen of ik iets voel. Hopelijk heb je niet teveel last!</p>
<p style="text-align: left;">Zwangerschapstest heb ik niet meer gedaan, omdat mijn hcg bij gynaecoloog al zo laag was (18) en volgens mij is de grens 25 om met zwangerschapstest positief te testen. Als dit niet geprikt was, zou ik wel zelf een test doen.</p>
<p style="text-align: left;">Jeetje dat zelfs de huisarts nog een keer langs wilde komen! Wel echt super betrokken!</p>
<p style="text-align: left;">Emsie: kan me heel goed voorstellen dat je extra voorzichtig wil zijn. Is het makkelijk om je werk aan te laten passen?</p>
<p style="text-align: left;">R1988: hoe is het om weer te werken? Geeft het wat afleiding?</p>
<p style="text-align: left;">Wij gaan morgen lekker weekje op vakantie! Heerlijk vooruitzicht!</p>

Rosa ja dat is zo misschien te bewust... Bij mij is helemaal geen hgc geprikt.

Heerlijk waar ga je heen? Hele fijne vakantie! Ik heb zaterdag 2 weken vrij :) we hebben nog geen vakantie geboekt even zien waar we zin in hebben anders lekker dagjes weg etc.

Rosa82 nou eigenlijk valt het vies tegen ik ben kraamverzorgster en dat is best confronterend met bepaalde vragen..:( snik snik..

Oh heerlijk Rosa lekker er tussen uit. Geniet ervan

Hallo allemaal,

4 april ben ik bevallen van een kindje van 14 weken, aangezien ik nog niet helema schoon was heb ik nog een Curretage ondergaan op 24 april. Deze was goed verlopen en op 12 mei schoon verklaard, die datum was ook het bloed verlies gestopt.

Sinds een aantal dagen en 5 positie e testen ging ik er vanuit dat ik opnieuw zwanger was , ik twijfelde of t geen oude hormonen waren maar dit was onmogelijk omdat k de week ervoor negatief had getest.

Aangezien ik naar mijn idee nog niet eens aan de 4 weken zwangerschap zit  ben ik er al heel vroeg achter gekomen net als mijn vorige zwangerschap .

Sinds gister avond verloor ik bloed, maar vreemd genoeg had ik zoiets van ach dan zullen het nog oude hormonen zijn geweest en was ik blij dat ik eindelijk antwoord had dat ik niet opnieuw zwanger ben, begrijp me niet verkeerd ik wil heel graag nog een kindje, maar de onzekerheid vind ik verschrikkelijk na mijn eerdere miskraam.

Vanochtend dacht ik, oké ongesteld dan zal mijn test negatief zijn... niet dus hij is nog duidelijker dan die van de dag ervoor.

toen heb ik wel de verloskundige terug gebeld met hoe dit nu kan ??

Word dit miskraam nummer 2 of mag ik hopen dat er misschien toch nog iets goed gaat ? De verloskundige heeft me aangeraden na het weekend pas weer te testen.. om te kijken of ik dan nog steeds positief test , wederom dus weer geen duidelijkheid en ik snap zowiezo niet waarom ik al met 3 weken positief test

ik zou jullie ervaringen / meningen wel eens willen horen ..

Hey allemaal, ben ik weer. Gelukkig gaat het weer wat beter met me. Soms wel na een dag werken soms wat meer last van m'n buik op een of andere manier, maar mentaal gaat het al iets beter en ben ik minder gestresst. Vanmorgen nog getempt en mijn temperatuur was gisteren behoorlijk gezakt, hopelijk gaat ie snel weer omhoog!

Iris, ik heb na beide keren een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het hcg eruit was. Ik ken het gevoel van het zware buik hebben en trekkerig gevoel in de liezen, heb ik best wel even last van gehad. Zelfs boodschappen doen was soms een hele opgave omdat ik het karretje stuurde met m'n buik blijkbaar...

R1988, dat is een behoorlijke tijd dat het weer op gang kwam, heb je deze week nog weer je hcg laten testen of was hij al laag genoeg? Lijkt me echt heel heftig als je steeds met je werk geconfronteerd wordt met kleine kindjes en de vragen van ouders. Ik vind het echt heel knap dat je dat kan (hoe goed of kwaad)!

Rosa, gelukkig is er onderling aardig wat mogelijk om te wisselen van taken, dus dat is heel fijn. Ik krijg dan gewoon voor een lange tijd andere taken toebedeeld :) Ik wens je een hele fijne vakantie! Hopelijk kom je een beetje uitgerust en ontspannen thuis! Ik moet nog even een paar weken wachten tot het hier zover is.

Gebruiker: Wat naar dat je dit hebt mee moeten maken. Helaas heb ik hier geen ervaring mee, althans met een positieve test na zo'n tijd. Ik zou het persoonlijk even aan de vk en/of de huisarts overlaten :) Misschien dat ze voor de zekerheid nog een echo oid kunnen maken of hcg bepaling kunnen uitvoeren?

Terug
Bovenaan