Zwanger worden na miskraam

Ik ben officieel uitgerekend 26 januari.. maar gisteren ineens nogal veel bloed verloren... naar verloskundige geweest... echo gehad zowel uit als inwendig.. zwangerschapsri nog was duidelijk zichtbaar... alleen t vruchtje of wat er ook was...was zo mini... dus lijkt niet goed..

Pfff...  moet nu tot maandag afwachten wat me lichaam doet...  bloeden is nu wel weer gestopt zo goed als..

Pfff echt verschrikkelijk...

Emsie ok ik heb nog geen test gedaan twijvel een beetje denk dat ik het maar gewoon afwacht zal vanzelf wel eens weggaan en ga er vanuit met enkele weekjes menustruatie of niet... Ben benieuwd!
<p style="text-align: left;">Mvdvw vreselijk die spanning leef met je mee! Hopelijk kan je wat afleiding.vinden en gaat het goed!</p>

Als het goed is wel, Iris :) Ik heb toen na 2 weken geloof ik getest, de laatste keer na 4 dagen al, maar dat verloop was heel anders natuurlijk dan de eerste keer.

Mvdvw, wat vreselijk dat je zo in onzekerheid zit. Blijf hoop houden :)

Hoi allemaal,

ik heb afgelopen zaterdag een miskraam gehad bij mijn eerste zwangerschap op 6 weken en 5 dagen. Ik had nooit gedacht dat het zo heftig zou zijn! Ik ben van nature een heel nuchter persoon maar ik voel me zo leeg en alleen. Een gevoel dat ik helemaal niet ken. Het ergste is misschien nog wel dat je dit met niemand kunt delen. Tenminste.. Bij mij wist nog niemand dat ik zwanger was en ik heb het een vriendin verteld, maar zij heeft dit nog nooit meegemaakt. De ervaring mist waardoor je merkt dat ze er voor je probeert te zijn maar eigenlijk kent ze het niet. Ik wil niet ondankbaar over komen, hoor... helemaal niet.. maar de leegte en het "alleen" gevoel overheersen nu zo sterk. Ik wil zo graag terug naar afgelopen vrijdag, toen nog alles goed was....

Maar dat kan nou eenmaal niet.. dus hup, terug het normale leven in en er niet proberen bij stil te staan... Hoe doen jullie dat? Hoe gaan jullie om met de onzekerheid als je weer zwanger bent of wilt worden na een miskraam? Ik ken mezelf een beetje en ik word straks bij ieder steekje ongerust..

Marl1tje wat super vervelend voor je! Misschien heb je t wel gelezen ik heb recent ook een miskraam gehad bij de 1e zwangerschap.
<p style="text-align: left;">Kun je met je partner er wel goed over praten? Dat heeft mij geholpen ook een fijn gesprek met verloskundige en gyneocoloog helpten en natuurlijk om t te delen hier op het forum helpt enorm!</p>
<p style="text-align: left;">Had je al een echo gehad of is de miskraam spontaan gekomen? Ik moest het helaas opwekken met medicatie.</p>
<p style="text-align: left;">Veel sterkte! En deel anders je verhaal gewoon hier er over praten helpt.</p>

Hoi!

@Marl1tje: in augustus 2015 zijn wij gestopt met de pil, in september waren we zwanger. Helaas, in november is dit uitgedraaid op een miskraam. De bloeding kwam niet spontaan op gang, ook 2 keer medicatie gehad, en ook dan is er niets afgekomen. Uiteindelijk een curettage moeten laten doen :'( ik heb mij ook heel lang leeg gevoeld en was uitermate bang voor een volgende zwangerschap!

Maar, vorig jaar in november ben ik bevallen van een supercutie. Die eerste periode van de zwangerschap was heel erg, ik was bang, voelde mij bij het minste ongerust ed. Die ongerustheid is heel mijn zwangerschap niet weg geweest, helaas.

Op dit moment ben ik opnieuw zwanger, en nu is die onzekerheid en ongerustheid weer helemaal terug :( We kunnen morgen bij de gynaecoloog terecht voor een echo, maar ik vrees voor het ergste. Gewoon omdat ik helemaal niets voel... Ik loop mezelf helemaal gek te maken, maar ik weet dat dit niet goed is voor mijn mini :) Ik moet positief blijven denken, we hebben tenslotte al een kleintje mogen verwelkomen! Die mogen we al 7 maanden in onze armen houden, en dat maakt de zorgen nu een klein beetje minder :)

Blijf hopen, en vooral positief denken! Het lukt wel :)

xxx

@ iriskip, mij lijkt het heftig om te weten dat je geen levensvatbaar kindje bij je draagt en er medicijnen voor nodig hebt om jouw kindje af te moeten stoten. Pff!

ja, ik kan er met hem wel over praten maar hij voelt niet wat ik voel. Net zoals ik niet in zijn hoofd kan kijken, kan hij mijn gevoel niet voelen. Hij doet wat hij kan. Vanmiddag belde de verloskundige en dat helpt ook wel. Ik mag altijd bellen en ze zijn echt super lief voor me.

Ik had een spontane miskraam. Ging zaterdagochtend plassen en toen zat er bloed bij. Veel bloed. Ik wist direct dat het mis was, mijn borsten deden ook direct geen pijn meer. Verloskundige geappt en ik mocht goddank langs komen voor een echo. Daar is bevestigd dat het vruchtje al volledig afgestoten was.

@caro89 je bent dan toch redelijk snel weer zwanger geraakt? Bewust? Ondanks je "traumatische" eerste zwangerschap. Ik kan me namelijk voorstellen dat het erger dan erg is! Ik vind het positief om te horen dat je de 2e keer een goede zwangerschap had en ik snap je onzekerheid. Ik voel het nu al als ik erover nadenk dat ik straks een positieve test ga hebben.

en inderdaad, schrijven helpt, dus dat ga ik dan ook zeker doen!

Marl1tje het werd bij mij duidelijk bij de 1e echo dat de vruchtzak leeg is gebleven, dat is voor mij wel een troost dat het vanaf t begin al echt mis is gegaan...snap alleen niet waarom die vruchtzak dan tot 8 week door groeide maar goed...

Mijn verloskundige zei ook je hebt een pot met 10 knikkers en je hebt net die ene rode te pakken.. Wij proberen het nu ook gewoon weer , we hebben seks wanneer we zin hebben en niet van ooo dan zal eisprong wezen enz niet dat ik nu kan weten wanneer omdat 1e menustruatie nog moet komen.

En ja denk dat een volgende zwangerschap je net wat onzekerder zal wezen dan hiervoor... Verlosk. Gaf aan dan echo's te geven bij 6/8/10/12 week voor een gevoel van zekerheid enz

Terug
Bovenaan