Zwanger worden na miskraam

@ Lyn wat goed om te horen... ik wens je een hele fijne zwangerschap toe en een happy end! Maar voel je niet bezwaard om af en toe dan eens wat te posten.

@R1988 wat duurt dat lang bij jou of is dat normaal? Wat frustrerend... was je zwangerschapshormoon wel gauw uit je lichaam? Dan heb je al pech en dan moet je nog zo lang wachten? Wat een ellende zeg.
 
Ja het heeft lang geduurd voordat het hcg hormoon uit mijn lichaam was..14 juni was hij 8.4. Ik hoop dat het deze maand raak  zou zijn! Zou echt fijn zijn. Wachten duurt zo lang:(
 
Lyn, wat fijn dat alles goed was en dat je een goed gevoel hebt bij deze verloskundige. Vanaf nu alleen maar proberen te genieten en de rotweken achter je te laten. En voel je niet bezwaard om mee te schrijven. Jij weet toch ook hoe het voelt om een miskraam te krijgen.

Melissa, ik ben begin augustus gecurreteerd en eind augustus werd ik alweer ongesteld en was mijn cyclus gelijk op orde. Jouw hcg hormoon was wel snel uit je lichaam terwijl je toch al best ver was. Hopelijk word je snel weer ongesteld (of mooier...niet ongesteld, maar gelijk zwanger. Alhoewel dat misschien ook niet goed zou zijn omdat je ook moet verwerken).
 
<p style="text-align: left;">Bij jou ging het dan gelukkig  ook wel snel Sanne. Ik hoop weer gauw op een zwangerschap inderdaad want voel me diep ongelukkig nu en niet meer compleet.  Volgende week woensdag heb ik mijn nagesprek met de Gynaecoloog en hopelijk krijgen we duidelijkheid en wil ze kijken hoe ik er voor sta of alles oké is. Ik ben er super zenuwachtig voor. Een zwangerschap zou voor nu een pleister op de wond zijn.  Ik denk voor ons allemaal!  Je wordt gehersenspoeld van ermee bezig zijn en je wil door en het leven wat je hoopt, met een vervulde kinderwens
 
Hallo Meiden,

Ik heb al jullie verhalen gelezen en weet hoe het voelt...
In t kort zal ik mijn verhaal vertellen.
Ik heb zelf drie miskramen gehad, allemaal precies met 5 weken!
De eerste was in december, er gebeurde op dat moment veel privé waardoor we even een paar maanden tot rust zijn gekomen.
In juni gingen we verder en ik was direct weer zwanger!
Wat waren we blij! Maar precies een week later weer een miskraam.
Deze keer gingen we gelijk verder en geloof het of niet, en hiermee wil ik zeggen dat t echt kan, ik was weer zwanger!!
Helaas werd ook dit weer een miskraam...
De verloskundige bleef zeggen dat het domme pech was maar ik was klaar met die domme pech dus ging naar een gynaecoloog en liet me op van alles testen.
Het duurde 1,5 maand voordat we de uitslag kregen en tot die tijd mochten we niet verder.
De uitslag was goed! Eigenlijk was ik hier nog wel teleurgesteld over. Hoe kon dat nou? Waarom dan 3x een miskraam? Ik wilde iets krijgen ervoor maar ze konden dus niets vinden.
In de tussentijd ging ik veel lezen op internet en had gesprekken met mensen die miskramen hadden gehad.
Hier kreeg ik tips en ben ze gewoon allemaal gaan proberen.

En ik weet niet of ze hebben geholpen maar ik ben nu 9 weken zwanger!
In het begin ben ik heel bang geweest, want waarom zou het nu wel goed gaan? Met 7 weken hebben we een kloppend hartje gezien en sinds die tijd ben ik wel rustiger geworden.
Morgen hebben we de 9 weken echo, ook weer heel erg spannend maar ben al drie weken misselijk dus je zou zeggen goed teken....

@ Lyn als je dit nog leest, ik snap dat je het vreselijk vind dat je één van de twee kindjes bent verloren maar volgens mijn verloskundige komt ook dit heel vaak voor. Daarom moest ik ook elke keer komen na mijn miskraam om te kijken of het geen tweeling was geweest...
Je bent al 15 weken zwanger, geniet ervan!
En super goed dat je naar een andere verloskundige bent gegaan, echt ongelooflijk dat ze niet hebben gezien dat je eigenlijk nog zwanger was en je daarna nog zo lang hebben laten wachten en je gewoon al 12 weken zwanger was!
Maar hoe dan ook je bent zwanger en die vreselijke onzekere weken wel voorbij!

@ alle andere meiden die nog niet zwanger zijn, houd hoop!
Ik herken als geen andere dat je geen zwangere vrouwen of baby's kan zien en dat je gefocust bent op je vruchtbare dagen!
Iedereen zei tegen mij, laat het los, je bent er veel te veel mee bezig...
Nou ik was wel elke keer zwanger dus laat me er lekker mee bezig zijn!
Ik gun jullie allemaal dat jullie snel zwanger worden!!
Als jullie willen weten welke tips mij (misschien) hebben geholpen dan hoor ik t wel :)

Liefs, Marijke

 
Hoi Marijke gefeliciteerd met je zwangerschap... fijn dat het nu goed is gegaan. en alle tips zijn welkom dus brand maar los zou ik zeggen. Alles voor een goede zwangerschap!

Groetjes Melissa
 

<p style="margin: 0px 0px 13px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Dank je wel Melissa,
Het is niet mijn bedoeling om in te wrijven dat ik zwanger ben, was eerder bedoelt om in te laten zien dat het echt kan…</span></p>

<p style="margin: 0px 0px 13px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Oke de tips de ik heb gekregen:

Deze kreeg ik van mijn Gynaecoloog, ze vroeg aan mij of ik foliumzuur slikte, ja dat deed ik al een jaar. Ik deed dit alleen in combinatie met een vitaminepil die ik al van kinds af aan slik en zij vertelde mij dat ik daardoor misschien een overkill aan vitamines kreeg.
Ze adviseerde mij om één voedingssupplement te gaan slikken voor zwangere vrouwen, ook al was ik nog niet zwanger. Ik ben toen puur mama gaan slikken van VSM.
Inmiddels ben ik over gegaan op Compleet mama van Davitamon, deze werd ook geadviseerd door de apotheek.
Een extra tip: deze pillen zijn erg groot, als je moeite hebt met pillen innemen, neem deze dan in met melk of optimel ofzo, maar niet met water. En neem ook eerst een slok, stop de pil erbij en slik dan door. Ging bij mij een stuk beter.</span></p>

<p style="margin: 0px 0px 13px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Verder gevarieerde voeding.
Ik lette altijd wel op m’n voeding, maar at veel hetzelfde.
Ik kwam op een voedingswijzer waar je de juiste vitamines binnen kreeg.
Er zit veel in cashewnoten, spinazie, ei, sinaasappelsap, yoghurt en avocado.
Verder gewoon gezond groente en fruit.
Dus dat gingen wij regelmatiger eten en zijn we een maand voor deze zwangerschap mee begonnen.

De volgende tip kreeg ik van iemand die een miskraam heeft gehad en al jaren bezig was.
Zij bleek een onregelmatige stoelgang te hebben en dat bleek de oorzaak!
Zij is toen yoghurt van Activia gaan eten en ze was in no time zwanger.
Ik had daar ook last van en was een maand voor mijn zwangerschap hiermee begonnen.</span></p>

<p style="margin: 0px 0px 13px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">En de laatste tip kreeg ik van een vriendin die ook al jaren bezig is en las ik later ook op internet dat het beter is om OM de dag seks te hebben…
Natuurlijk wil je zoveel mogelijk kansen benutten, dit deden wij ook in het begin.
Maar het blijkt dat bij sommige mannen het zaad niet sterk genoeg is met elke dag seks en om de dag dus meer kans heeft!
Mijn vent was niet zo’n fan van verplichte seks, ik had een vrij regelmatige cyclus dus zodra ik ongesteld was geworden ging ik vanaf dag 10 testen en zodra er een licht streepje kwam begonnen we. Meestal hadden we dan seks op dag 10, 12, 14 (eisprong) of 11, 13, 15.
Sinds ik dat ben gaan doen ben ik wel elke keer zwanger geweest….

Geen idee dus of deze tips hebben geholpen maar ik wilde het jullie toch graag meegeven en hoop dat jullie allemaal weer snel zwanger zijn!!</span></p>

<p style="margin: 0px 0px 13px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Liefs, Marijke</span></p>
 
Mm81, bedankt voor de tips. Hopelijk werken ze bij ons ook.

Heftig 3 miskramen. Fijn dat je nu weer zwanger bent en je die 5 weken door bent.
 
Terug
Bovenaan