Zwanger worden na miskraam

<p>Hey allemaal, hier weer een berichtje van mijn kant. Vandaag 5+3 weken, over 2 weken de eerste echo (duuuurt lang...). Gisteren weer naar de acupuncturist geweest, ze stond er versteld van dat ik alweer zo snel zwanger was (ik zelf ook xD). Ik vind het allemaal zo ontzettend spannend weer, zo bang dat het weer mis zal gaan.<br /><br />@R1988: wat ongelooflijk vervelend dat je vader zo reageerde! Ik heb een beetje zo'n zelfde verhaal met mijn zus gehad. Ze leefde heel erg mee, maar toen mij een keer hele enthousiaste verhalen over zwangere mensen bij mij in het verkeerde keelgat schoten zei ze ook heel lullig: tja, wen er maar aan, het ligt aan jezelf dat je er niet meer om kan gaan. Get over it. <br />Gelukkig heb ik het daarna goed uitgepraat met haar en heb ik het haar vergeven, maar leuk is het zeker niet om te horen, het maakt je zo ongelooflijk verdrietig en machteloos. Hoe is het nu met je, meid?<br /><br />@Marl1tje: hcg hoef je niet te laten testen als je zeker weet dat je zwanger bent of er geen rare dingen voorgekomen zijn waardoor je twijfelt of je zwanger bent/je zwangerschap goed gaat. Wat betreft die temperatuur: dat heb ik ook gehad :) Vooral als ik wat kouder in bed lag (minder dekens op) of het koud had, was mijn temperatuur lager dan wanneer ik meer dekens op had. Mijn temperatuur schommelde/schommelt een beetje tussen de 37.7 en 37.9. Ik heb mijn temperatuur bijgehouden om te weten wanneer ik een ovulatie kreeg (daarna gestopt) en toen ik het idee had dat ik weer zwanger zou kunnen zijn ben ik weer gaan tempen. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar soms kan het wat minder spanning geven door het even niet te doen :)  <br /><br />Voor iedereen: ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben op je cyclus en dat jullie snel weer een positieve test hebben! Ik ken de onzekerheid (3 maanden lang na mijn curettage gehad ivm rare menstruaties) en dat is echt heel vervelend!</p>

Bij mij is mijn hcg gemeten via bloedprikken na mn miskraam. Op de echo was niets te zien en ze wilde een bbm zwangerschap uitsluiten. Na een paar dagen werd dit herhaald. Ik ging van 600 naar 136, dus een bbm zwangerschap kon daarmee ook niet.
Ik wist daarvoor eigenlijk niet dat dat zo precies gemeten kon worden.

EmsieB ik snap je spanning. Zelf ben ik in afwachting van mn nod, maar mocht het raak zijn dan zou ik het liefst pas bij twaalf weken en na een goeie echo weten.

Hi emsie,

ik hoor hier eigenlijk niet meer thuis, maar lees nog vaker mee en wou je een hart onder de riem steken. Ik weet echt precies hoe je je voelt. ik heb ook in dat schuitje gezeten. de dag van de eerste echo (met 7 weken) was zo erg dat ik de hele dag van de stress boven de wc heb gehangen.
Gelukkig was de echo goed. nu inmiddels 16 weken en 2 dagen zwanger. maar bij elke controle blijft die spanning toch wel een beetje.

Het wordt wel minder hoor.
Ik kan niet meer zeggen dan probeer je gedachten te verzetten de komende weken en ik weet dat het makkelijk praten is maar echt probeeeer er rustig onder te blijven.

Ik wens je echt het allerbeste toe en alvast heel veel succes over 2 weken

Aha, hcg wordt soms dus geprikt. Ik neem maar aan dat mijn HCG weer weg is uit mijn lichaam gezien het meer dan 4 weken geleden is..

Iris Kip; spannend, hoor. ik hoop dat het weer net zo vlug raak is.

Mali Mali; ik zit zaterdag as op 5 weken. Ik heb met mezelf afgesproken pas te testen op 6 weken - dat is in mijn geval de 22e pas. Overal lees ik dat je gemiddeld binnen 4-6 weken weer je gaat menstrueren, dus ik vind dus ook dat ik het moet volhouden tot dan. Nu testen vind ik super eng. Ik voel me ook niet anders.. ik had gisteren een beetje buikkramp alsof ik ongesteld moest worden.. nu is dat weer weg.. ik heb dus echt geen idee!!

@EmsieB; ik vind het niet vervelend om te tempen, maar ik merk dat ik soms wel op zoek ben naar een reden voor bijvoorbeeld opeens een lagere temperatuur.. mijn hele temp chart is sowieso heel anders dan voor mijn MK. Wat dat betreft, geen pijl op te trekken dus!
Ik hoop dat jij in ieder geval een mooie echo krijgt binnenkort. Ik duim voor je.

Meiden.. ik ben er even helemaal klaar mee! :(
Net een potje zitten janken bij Love is in the air en dan bedenk ik me hoe ellendig ik me voel omdat ik na 9 maanden nog steeds niet zwanger ben.
Heb ook de afgelopen 3 dagen ietwat gevoelige tepels gehad wat nu helemaal is weggetrokken! Ben dus bang dat het ook deze ronde weer niet raak is.
Heb net met m'n stomme kop getest en natuurlijk negatief. Heb de vk daarna gebeld en zij zei dat ik beter pas kan testen vanaf volgende week woensdag als er 6 weken verstreken zijn..
Ik weet het allemaal ff niet meer :(
Iedereen in m'n omgeving wordt maar zwanger alsof het niks voorstelt.

Mali mali knuffel! Snap je frustratie zo stom na een miskraam wil je t alleen maar meer he! Dan ben je al zo blij dat het gelukt is en dan word alles ineens weer anders en kan je weer opnieuw beginnen :-(

Nog 1 week toch dan de 6 week voorbij? Pff geduld dan maar weer he...

Terug
Bovenaan