Zwanger worden na miskraam

Renee heel veel sterkte de komende periode! hoeveel weken was je bij de echo? wat vreselijk zeg! hoop voor je dat je cyclus weer gauw oppakt... en neem je tijd het is heel wat om te verwerken allemaal!

Dankjewel Iris, ik was ongeveer 9 weken in verwachting volgens mijn eigen berekening. De gynaecoloog denkt dat het toeval is geweest en daar hou ik mij nu dan ook stevig aan vast. Vanaf het moment dat wij hebben besloten dat wij voor kinderen wilden gaan heb ik geen alcohol meer genuttigd en ik rookte al niet dus dat kan het niet zijn geweest. 
Het gekke is dat ik er bij het nieuws van de verloskundige redelijk snel acceptatie bij dacht te hebben. Nu het er vanaf het weekend echt niet meer is merk ik dat ik daar te makkelijk over heb gedacht en komt de emotionele klap. 
Volgende week vertrekken wij even naar de zon en kunnen wij dit samen verwerken. Mijn vriend is op dit moment echt mijn rots. 

Ja schijnbaar wel. Niet specifiek meer maar gevraagd. Ene kant wel fijn.. andere kant wil je graag weten als er iets is.
Renée sterkte de komende tijd. Het emotionele kwam bij mij ook later pas. Wel fijn dat jullie samen even naar de zon gaan. Er even tussenuit id altijd even fijn!
Liefs 
Ik wacht nog geduldig..

renee fijn dat je zoveel aan je vriend hebt! dat had ik ook wel hoor eerst zit je heel erg in de hoe lossen we dit op en hoe de miskraam zal verlopen etc. echt zo'n doe-modus en daarna krijg je pas de kans om er bij stil te staan.
fijn nog even er tussen uit saampjes! even proberen te genieten

Hoi Renee, 
Het is fijn om te lezen dat ik hier niet alleen in ben. Uiteraard had ik graag andere omstandigheden voor ons beide gezien. 
Bij mij is ook met 9 weken geconstateerd dat het echt niet goed zat (was 3e echo). Dit was vorige week maandag. Op dinsdag 2x misoprostol genomen. Leek weg te zijn, ineens afgelopen weekend weer hevige krampen. Gisteren de controle echo of het leeg was, bleek niet zo dus weer misoprostol gisterenmiddag. Het had het tegenovergestelde effect, bloeden stopte.. morgen weer controle en evt curretage vrijdag. Hoopte zo die curretage te kunnen voorkomen, maar het lijkt erop dat ik er niet omheen kan. Daarbij gaan we volgende week op vakantie voor 2 weken, dus ik wil dan "klaar" zijn en ontspannen, tijd om het los te laten.

Ik had trouwens exact hetzelfde, dacht het emotionele deel afgerond te hebben en hoefde alleen nog maar het fysieke deel te doen. Maar ik merkte bij de afspraak en telefoontje met mijn moeder dat ik best wel een flinke brok verdriet heb. Ben een beetje moe van het huilen en het moe zijn.  
Zou willen dat het al klaar was, we hebben nu sinds 31 juli te horen gekregen dat het hoogstwaarschijnlijk niet goed zat dus ben er klaar mee. Helaas kan ik niets anders doen dan iedere keer weer af te wachten. Gelukkig hoef ik nu alleen maar vandaag door en morgen hopelijk een verlossend antwoord.
Groetjes,
Esther

Hoi Esther, 
Heel veel sterkte gewenst deze periode, ik had het ook graag voor ons beide anders gezien. Dan hebben we op dezelfde dag het slechte nieuws te horen gekregen, ook voor ons was dit vorige week maandag. Donderdag kon ik gelijk terecht bij de arts en afgelopen maandag heb ik de echo gekregen met het verlossende woord dat de miskraam volledig was. 
Voor ons was de vakantie de reden om niet te wachten op het natuurlijke verloop van een miskraam, wij wilden tijdens de vakantie niet geconfronteerd worden met het verlies en de tijd samen gebruiken om alles een plekje te geven.
Ik voel me nu leeg moet ik zeggen maar ik kan me niet voorstellen hoe emotioneel dit voor je moet zijn als het traject zo voort blijft duren. Ik hoop dat jullie evt. na de curratage net als ons kunnen beginnen met het verwerken van het verlies. 
Veel liefs 

Dlady ook voor jou heel veel sterkte! En wat een lastig verloopzo!
Maar ik vraag me af... ik moest misoprostol nemen 48 uur later
4 cyotec pillen inbrengen toen ging het heel snel! Zou eens navragen of je deze combi niet verder kan helpen

Ook ik heb 4x Cyotec gebruikt op vrijdag ochtend waarna de kampen als snel begonnen rond een uur of 3 s middags. Zou inderdaad misschien nog een optie voor je kunnen zijn.. Sterkte 

Terug
Bovenaan