Zwanger worden na miskraam

Hey Esther en Renee,
Allereerst: wat ongelooflijk naar dat jullie hier ook doorheen moeten. Zelf heb ik ook een MA gehad met 9.2 weken, bleek met 7 weken al gestopt met groeien. Ik heb toen gelijk voor een curettage gekozen, omdat ik het voor mijn gevoel mentaal niet zou aankunnen om de kuur te nemen en overal mee geconfronteerd te worden. Uiteindelijk heb ik het na een aantal maanden goed een plekje kunnen geven en bleek ik eind april weer zwanger. Helaas is deze zwangerschap met 5,5 week geeindigd in een miskraam.
Ondertussen ben ik weer 11.4 weken zwanger (gelijk de eerste cyclus na de laatste miskraam) en morgen de termijnecho. Ontzettens spannend is het elke keer om te zien of het allemaal nog klopt. 
Ik hoop voor jullie dat jullie het een plekje kunnen geven en dat jullie over een poosje mooie berichten hebben voor ons! ?

R1988: fijn dat de b12 goed was, maar blijft toch lastig natuurlijk ?

Dank jullie wel. Ik heb ook 4 pillen ingenomen, en dat 2x, dus na 4 uur weer 4x misoprostol. En deed goed zijn werk, kwamen 2 grote stukken naar buiten en kramp was daarna stukken minder. Maar zaterdagmiddag begon h t dus weer. Mifopriston ken ik niet, maar als ik heel eerlijk ben, heb ik er nu echt genoeg van. Plus dat de tijd voor de vakantie begint te dringen. Dus als het morgen nog niet weg is, dan ga ik vrijdag voor de curretage.

We hadden wel een heel erg gelijk lopende tijdlijn Renee. Bijzonder. Was dit voor jou ook 1e kindje? 

Wow Emsie wat heftig. Lijkt me moeilijk om nu de 3e x ook echt t genieten. Maar wat fijn dat het nu goed loopt!!

Renee en Esther welkom hier maar ook zo vervelend dat jullie dit moeten meemaken. Het emotionele is zo herkenbaar en heeft bij mij ook een aantal maanden geduurd. En is nog steeds niet helemaal over. Hopelijk helpt de EMDR therapie mij daarbij. Ik kan uit eigen ervaring zeggen; laat die curretage maar komen. Dan ben je meteen uit de onderzekerheid of alles wel weg is. Hopelijk voelen jullie je beide lichamelijk snel beter. Het verwerken duurt wat langer maar daar helpen wij op dit forum graag bij. Het is heel fijn om het hier van je af te schrijven. 
R1988 gelukkig is je B12 goed maar ik snap dat je met vragen blijft zitten. Nog een paar dagen. Ik duim heel hard mee! 
Zelf heb ik al een paar dagen het gevoel dat ik zwanger ben. (Kan maandag pas testen) Ik voel vanalles in mijn buik wat ik niet eerder heb gevoeld. Mijn huid is 1 doffe ellende. Ontstekingen en irritaties in mijn gezicht. Pfffff nog even wachten en dan weet ik of mijn voorgevoel juist is 

Helaas kan ik nog niet echt genieten, Esther. Blijf toch best wel in onzekerheid zitten eerlijk gezegd. Straks hebben we de termijn echo, maar ben elke keer zo bang dat het niet meer goed zit. Waarschijnlijk als ik een paar weken verder ben dat het dan allemaal wat echter voelt en ik meer kan genieten, maar momenteel vind ik dat nog erg lastig.
Zoals Nikki ook al zegt: laat maar komen die curettage als het nodig is. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je goed naar je lichaam blijft luisteren; pak je rust op z'n tijd (ook om het allemaal een plekje te geven). Heel veel sterkte vandaag bij de gyn!

Nikki: wat ongelooflijk spannend weer voor je! Ik had dat zelf ook met deze zwangerschap, voelde me echt anders dan wanneer ik ongesteld zou moeten worden (veel meer en andere buikpijn ook). Ik hoop zo dat het gelukt is!

Emsieb ik hoop dat je na de termijn echo kan gaan genieten
 Vanochtend temp 37 ik denk dat ik ongesteld ga worden:( we wachten het af. Maar denk het wel☹

Terug
Bovenaan