Emsie: wat irritant! Als je zwanger bent mag je wel cetirizine gebruiken. Een middel dat helpt bij hooikoorts en andere allergische reacties. Je kan het gewoon kopen bij de drogist. Onderstaande link is naar de website die artsen gebruiken om belangrijke zaken op te zoeken over medicatie. Dus betrouwbaar!
://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/c/cetirizine
R1988: voor jou is de eerste echo dus extra spannend aangezien je de andere keren geen goede echo hebt gehad. Ik duim voor je! Hoe is je vriend/man eronder?
Qua sporten doe ik nu niets behalve spierversterkende oefeningen van fysio voor mijn bekken. Voorheen deed ik crosstrainer en beetje kracht. Vooral crosstrainer wil ik weer gaan doen als ik me iets fittee voel. Verder veel wandelen en fietsen. Mijn voornemen was eigenlijk om na mijn zoontje (nu net 1,5 jaar) eerst weer helemaal fit te worden voordat ik weer zwanger zou worden. Maar dat is helaas niet gelukt. Wel weer oude gewicht enzo, maar qua kracht en conditie niet zo goed als voorheen. Ach komt wel weer.
Tijdens vorige zwangerschap nog best lang doorgestort en zwangerschaps zwemmen tot dag voor bevalling! Ook yoga. Deze keer ga ik niet zwemmen (advies fysio want niet zo goed voor mijn bekken), maar wel pilates.
Het is trouwens niet verstandig om tijdens de zwangerschap ineens meer te gaan sporten dan daarvoor. Tenminste volgens VK en fysio.