Zwanger worden na miskraam

Lieve dames, wat een herkenning... maar hier een positief bericht: na drie miskramen is het hier tot nu toe wel goed gegaan met deze zwangerschap. Na de 20 weken echo 2 weken geleden durf ik nu eindelijk echt te gaan genieten!

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal! Die onzekerheid van wanneer het weer lukt om zwanger te raken, het gevoel van weer helemaal opnieuw te moeten beginnen is zo ontzettend frustrerend, etc.

Heel veel sterkte en probeer er over te blijven praten met je partner.
 
Dank je wel mama van Noor

Is dit jullie 2e kindje?  :)

Ik denk dat ik ook pas optimaal geniet na een goede 20 weken echo en ik heb gelukkig 2 prachtige dochters

Xxxx
 
Hoi dames

hier in augustus gestopt met de pil daarna netjes me stopweek gehad en 27 sept me eerste echte mens gehad van een cyclus van 34 dagen.

in okt niet ongesteld geworden en 30 okt een positieve clearblue.

helaas 9 nov een mk gehad maar wel een rare volgens de vk was er niks te zien op de echo dus of waarschijnlijk een vroege mk of de test liegt nou tot de dag van vandaag nog  steeds een raadsel.

ook had ik geen positief zwangerschaps test meer wat je normaal wel moet hebben omdat niet al je hormonen er gelijk uit zijn dus vreemd.

Ik ook was ik onderzocht in het ziekenhuis en alles was al schoon en ik mocht gelijk weer zwanger worden heb zelf al twee kids en wil zo graag een derde met me nieuwe vriend ik snap er niks van wat er eigenlijk gebeurt is heb ook zo iets nog nooit mee gemaakt of een mk. Nou zit ik dus op dag 35 van me cyclus en nog geen teken van mens of heb ik getest vandaag maar helaas niks omdat me cyclus zo in de war is weet ik niet wat er nou is ben ik nou zwanger of wordt ik nog ongi had we niet met ochtend urine gedaan of mes nog te vroeg wat moet ik hier mee. Ben zo in de war nu en heb wel vage klachten zoals af en toe misselijk steken bij me eileiders opgeblazen gevoel me buik is ook enorm dik ook last van witte afscheiding helpp

liefst wan.
 
Annemarie wat een vervelend gedoe heb je gehad zeg! Ik heb met je te doen...

A1987 ik ga volgende week weer testen. Ik durf niet zo goed weer. Het idee zwanger te zijn is ook leuk misschien moet ik het ff zo laten. Zondag moet ik ongesteld worden dus ben heel benieuwd.

Fijne zwangerschap mamavannoor... hopelijk verloopt het goed!

hoi Wandana wat een onzekerheid. Als de test negatief is zal je denken Ik wel ongesteld worden helaas. Misschien komt het later door je onregelmatige cyclus. Ik heb ook de klachten van jou maar mijn test was ook helaas negatief terwijl als je dit leest het juist op een zwangerschap kan duiden, erg verwarrend allemaal. Hopelijk krijg je gauw duidelijkheid!

Liefs Melissa
 
Jee Annemarie, wat een hel waar je doorheen gaat. Waarom hebben ze je niet gecurreteerd ipv weer die pillen? Het houdt niet op voor je. En wat je zegt over dat maandverband, dat vond ik ook zo smerig. Maar het laatste wat je nu wilt is een ontsteking.

Meid, heel veel sterkte. Hopelijk is het snel voorbij voor je.

MamavanNoor fijn dat je zwangerschap nu goed gaat. Drie miskramen, pffff heftig zeg. Ik herken die angst. Vrijdag heb ik de 8-weken echo, maar aangezien het de vorige keer met 5,4 week gestopt is en ik niks daarvan heb gemerkt, maakt het extra onzeker. Maar daar is dan helaas niks aan te doen. Ik probeer me maar niet al te druk te maken en het af te wachten.

Spannend Melissa, hopelijk is het raak. Zou toch een mooie kerst zijn ;-).
 
Dank jullie wel! Die onzekerheid is heel goed te begrijpen... pas nu ik de kleine goed kan voelen en een goede 20wkn echo ben ik er geruster op.

Is idd onze tweede... bij de eerste was t in 1x raak en is alles zo voorspoedig gegaan. Nooit verwacht dat wij op de afd gynaecologie terecht zouden komen voor onderzoeken etc. Maar goed, de hunkering naar een tweede is zo ontzettend groot. Gelukkig snappen ze onze angst erg goed en mochten we in het begin vaker langskomen voor echo/ hartje luisteren.

Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd! Makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer je verdriet te delen ( ik kwam er toen pas achter dat meer mensen in onze familie/vriendengroep miskramen hadden gehad) en blijf plezier van elkaar houden in de slaapkamer ;)

Het ga jullie goed!
 
Hoi dames,

Ik heb al jullie verhalen gelezen en wat ben ik "opgelucht" dat ik er niet alleen voor sta. Ondanks dat ik hele lieve vrienden en familie om ons heen heb die er voor ons zijn wil je er toch met andere vrouwen over praten die het ook recent hebben meegemaakt.

Het is nu 3 weken geleden dat ik een miskraam heb gehad.
Sinds juni 2016 gestopt met de pil en nooit heel bewust mee bezig geweest om zwanger te raken (zelfs nog een tijdje met condoom gedaan omdat we midden in een verhuizing zaten), maar als het zou gebeuren was het natuurlijk meer dan welkom. Ik wilde er niet teveel mee bezig zijn.

Na 1 week overtijd besloot ik een test te gaan doen en die was negatief. Als ik een week later nog niet ong. zou zijn had ik besloten dat ik naar de dokter zou gaan voor een bloedtest. Deze bleek positief te zijn, maar het HCG-hormoon was niet heel hoog zei ze al. Volgens de verloskundige maakte dit niet uit en besloten we gewoon een echo in te plannen.

Het was op de dag dat ik mijn eerste echo had. Volgens onze berekeningen was ik 8 weken zwanger, maar dat was volgens de echoscopist veel korter.
Zij dacht dat ik net 6 weken zwanger was.
De nacht voor de dag dat ik de eerste echo had werd ik wakker rond 05:00 met abnormale pijn/steken in mijn onderbuik. Dit voelde voor mij al niet goed en was meteen sceptisch.
De 3 dagen ervoor voelde ik mij al niet meer zwanger en dat merkte ik doordat ik geen pijn meer in mijn borsten had, want deze waren echt gegroeid.
In de ochtend wakker geworden en was meteen gaan vloeien.
Inwendige echo gedaan en er was inderdaad geen hartje te zien. Er was alleen nog maar een dooierzakje te zien in mijn baarmoeder.
Zij had al het idee dat het "een miskraam in werking" was.
Helemaal naar aanleiding van mijn verhaal die nacht ervoor.
Naar huis met veel verdriet en gelukkig was mijn vriend heel lief en steunde mij.
Een paar uur later stond ik op van de bank om naar de keuken te lopen en voelde opeens "plop". Dit was het dan. Naar mijn idee was alles eruit gekomen in één keer. Het duurde misschien nog 4 dagen erna tot het gestopt was met vloeien. Een week later nog een echo gedaan om voor de zekerheid te kijken of echt alles weg was. Dit was zo dubbel om te zien.
Lege baarmoeder, maar gelukkig zag het er verder goed uit.

Ik heb het zo met jullie te doen. Kan mij niet voorstellen hoe het is om bijna 12 weken te zijn en dat het dan alsnog misgaat. Ik ben heel bang dat het weer fout gaat, maar ik blijf positief.
Het is nu wachten tot ik weer ongesteld word of het is meteen weer raak.
Hoe deden jullie dit? Meteen weer vol gas of afwachten tot je ong. word?

Ik wens iedereen heel veel sterkte in deze moeilijke tijden en laten we wel onthouden dat we sowieso zwanger kunnen raken en dat vind ik al een feestje waard! (Dat moesten wij ook nog maar afwachten)


Liefs,

TwentyFourSeven
 
Hallo dames,

Veel sterkte voor jullie de komende tijd. Ik herken jullie gevoelens en vooral angst! Ik wil toch wat positiefs delen, na 3 miskramen ben ik nu 21 weken zwanger.

Nogmaals veel sterkte, praat erover met een goede vriendin, vriend of evt je familie. Ik hield het voor mij, wilde niet dat andere er van wisten maar na mijn 3e miskraam heb ik veel steun gehad aan een goede vriendin en mijn moeder. Praat er ook over met je partner! Knuffel voor jullie, probeer er vertrouwen in te hebben, ik weet hoe moeilijk het is!

x Maxime
 
Terug
Bovenaan