Zwanger worden na miskraam

<span style="color: #000000; font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; background-color: #f6f6f4;">Hi meiden, ik ben nieuw hier en wil graag met jullie mijn ervaringen delen. Wij zijn in augustus gestopt met de pil. In eerste instantie wilde we er nog niet voor gaan maar eerst ontpillen. Als snel waren we daar klaar mee. Mijn cyclus liep na 19 jaar pilgebruik gelijk goed en was dan ook bij de eerste keer gelijk zwanger. Voelde ook voor het eerst mijn eisprong. Op 22 oktober verloor ik het vruchtje en zat toen in mijn 6e week. Teleurgesteld en een beetje verdrietig maar ik was blij dat ik wist dat ik zwanger kon raken en ben wel realistisch genoeg om te weten dat het vruchtje niet voor niks is afgestoten. Ik hoopte alleen wel zeker gezien je er nu aan geroken hebt dat ik snel weer opnieuw zwanger zou raken. Maar tot nu toe nog geen zwangerschap. Ik ben door een vriendin terecht gekomen bij een echoscopiste en die kan doormiddel van een inwendige echo je eisprong bepalen. Ik ben op 21 januari geweest en op 23 januari. Zij vertelde mij dat donderdagavond 26 januari mijn ei (links) die duidelijk zichtbaar was (had zowel links als rechts een ei) zou springen (rechts was achtergebleven in groei). Ook was mijn 3laags slijmvlies op zaterdag 7 mm en die dinsdag 9mm dat was perfect zei zij. Dus ze zei ik zou er geen gras overlaten groeien....</span>
 
Op donderdag 26 januari kreeg ik een migraine aanval, las dat dat te maken kon hebben met je eisprong zeker als je vaker last hebt van hoofdpijn/migraine rond je menstruatie. Ik zit nu op dag 23 van mijn cyclus en zou as vrijdag kunnen testen dan is mijn NOD en ben ik jarig! Hoe leuk zou dat zijn... Fingers crossed!
 
Prisssie ik hoop het voor je.  Zou een mooi verjaardagscadeau zijn.

Emsie ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt... je wil ook gewoon door maar dat is moeilijker dan gedacht.

Ik ben gisteravond weer ongesteld geworden. Ik wordt er zo gefrustreerd van.  Het duurt allemaal weer zo lang! Donderdag heb ik gelukkig mijn evaluatiegesprek met de kliniek. Ik hoop dat de uitslagen goed zijn en ze mij wel verder kunnen helpen. Spannend weer...

Hoe is het met de rest van de dames?
 
Hi Melissa, het is zeker vreselijk dat wachten maar daar weet ik helaas alles van. Las dat jij ook een echo hebt laten maken van je eisprong. Bij mij was ook alles goed. Slijmvlies was 2 dgn voor de eisprong 9 mm en mijn ei (links, rechts was achtergebleven in groei) 17.4 bij 16.7. Vond het erg bijzonder om te zien, nu hopen dat het raak is. Ik heb op 22 oktober een miskraam gehad en zou dan nu 21 oktober uitgerekend zijn, ook wel bijzonder. Ik heb wel wat klachten maar die had ik de vorige ronde ook (wel weer andere) maar toen werd ik ook gewoon ongesteld. Dus durf me er niet zo aan vast te houden. Nog 3 nachtjes slapen... Ik hoop dat ze in de kliniek snel wat voor je kunnen betekenen. Laat je het weten? Succes iig!
 
Hey Nikki, bedankt voor je bericht! Ik heb het ziekenhuis gebeld een aantal dagen nadat de klachten begonnen. Zij weten het aan het feit dat ik eigenlijk alweer te snel te veel gedaan had. Ik voelde me prima, dus dacht dat het allemaal wel goed zou gaan. Gisteren is het 4 weken geleden sinds de curettage, sinds zondag heb ik gelukkig weinig klachten gehad (komt misschien ook door de spierpijn van het skieën toen...). De gynaecoloog zei overigens dat na 4-6 weken je weer moet gaan menstrueren, is dat niet het geval dan gaan ze kijken met de echo als ik niet zwanger blijk te zijn. Ik wacht het nog even af denk ik :).



Melissa: gelukkig voel ik me ondertussen weer een stuk beter! Hopelijk blijft het zo! In het begin dat alles achter de rug was dacht ik: prima, we gaan weer verder. Maar als het allemaal wat verder bezinkt is het soms toch best wel lastig. We houden in ieder geval goede hoop!
 
Hallo dames! Ik ben op dag 31 ongesteld geworden.

Baalde er natuurlijk wel van maar goed ik heb mezelf de teleurstelling bespaart van een negatieve test.

Wat ik wel heel raar vind is dat ik maar 3 dagen ongesteld ben geweest. En bloedverlies was echt minimaal. Hebben jullie hier ook last van na de miskraam?



 
<p style="text-align: left;">Ik ben zelf nog niet ongesteld geworden na mijn miskraam maar vanaf dat ik stopte met de pil heb ik een hele lichte menstruatie. Duurt maar 2/3 dagen en bloedverlies is echt zo minimaal dat ik bij wijze van spreken maar 1 inlegkruisje nodig zou hebben. De laatste menstruatie voor mijn zwangerschap duurde maar goed 1 dag. Ik heb mij daar wel een tijdje druk over gemaakt en omdat mijn cyclus een aantal maanden gevolgd is in het zkh weet ik dat mijn baarmoederslijmvlies wel iedere maand mooi opbouwde. Dus het is zeker niet zo dat de lichte menstruatie betekend dat je baarmoederslijmvlies niet voldoende opbouwd. Met andere woorden; maak je niet druk om je lichte menstruatie. Zolang het gewoon helderrood bloedverlies is,is er niets mee aan de hand.</p>
<p style="text-align: left;">Nu weer door naar de volgende maand! En ik hoop met je mee dat nu goed gaat!!!</p>
 
Hi meiden, ik ben helaas woensdag ongesteld geworden. Dus wij gaan ronde 5 in na de miskraam... Had stiekem echt gehoopt dat dat sneller zou gaan na een miskraam. Zeker gezien ik na het stoppen van de pil gelijk zwanger was.... Helaas!
 
Terug
Bovenaan