Zwanger worden na miskraam

dankjewel :) wat vreselijk dat lange wachten.

wil je het ook weten als er iets met jou mis blijkt te zijn? ik las in het boekje dat de test om 3 syndromen gaat, maar als je wilt kunnen ze ook andere dingen vertellen als ze iets afwijkends zien.

Ik ben er nog niet uit. de 3 syndromen wil ik wel weten, maar de rest...

Bij mij ging het me meer om de nevenbevindingen. Ze kijken dan de functies vd placenta na waar het bij ons de vorige keer mis ging. Daarom zit ik ook zo te stressen.  De chromosoomafwijkingen hield me minder bezig want die kans is zo klein.  Als ik mijn miskraam niet had gehad had ik denk ik geen eens een test gedaan. Heb ik met de eerste zwangerschap ook niet gedaan. Maar ben angstig dat me dit weer zal gebeuren... het is  ook goed afvragen of je alles wil weten want het kan je ook supergestresst maken vanaf dan als er iets uit komt.  Het is echt wikken en wegen!

R1988 ik zie mijn felicitatie aan jou niet meer staan dus bij deze nog een keer: GEFELICITEERD!!! Super nieuws! En wat fijn dat je al zo snel mag komen voor een echo.

Hier helaas ongesteld geworden afgelopen dinsdag :(. Vandaag begonnen met clomid. Ik heb een goede en regelmatige(tenminste voor mijn miskraam) eisprong maar voor de zekerheid heeft de fertiliteitsarts clomid voorgeschreven. Ik mag volgende week donderdag voor een echo om te kijken hoe het ervoor staat.

Verder is er helaas echt een burn-out vastgesteld bij mij. Het is echt allemaal teveel geweest voor mij. Daarom hebben we besloten om volgend weekend samen weg te gaan. Lekker naar een wellnesshotel. Dan is waarschijnlijk ook mijn eisprong dus gaan we lekker ontstressen.

Melissa spannend voor jou zeg! Hopelijk wordt snel de spanning wat minder

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van clomid?

Melissa, bij mij is die angst nog niet helemaal weg. Zodra ik de kleine eventjes niet voel, dan krijg ik gelijk de zenuwen. Al wordt het nu gelukkig wel iets minder, maar dan ben ik bijna 30 weken.....

Maar zeker het eerste trimester leefde ik van echo naar echo. Vanaf een week of 22 ging ik de kleine voelen en dat scheelt. Het rare is dat ik nog niet echt zin heb om met het kamertje bezig te zijn. Het kamertje is nu voor de helft behangen en woensdag komen de meubels. Niks voor mij. Ik had het kamertje al 10x ingericht al was ik toen nog niet eens zwanger.

Balen dat je de uitslag nog niet hebt van de NIPT. Zou dat ergens ook niet positief zijn, omdat ze je anders al gebeld zouden hebben? Een kennis van mij wacht ook nog steeds op de uitslag en dat is ook al ruim 2 weken. Duurt vast niet lang meer.

Jonge vrouw anoniem, wat fijn dat de echo goed was.

Jammer is dat Sanne maar ik begrijp het helemaal. Alhoewel ik nog niet zo ver ben natuurlijk. Maar alles wat leuk had moeten zijn is niet leuk meer. Ik mis heel erg dat onbevangen gevoel.  De zwangerschap mag voor mij voorbij vliegen en dat ik gauw de kleine muiter in mijn armen kan sluiten. Ik leef helemaal naar dat moment! De zwangerschap staat alleen maar voor 1 brok angst en onzekerheid.

Het is dan ook moeilijk vind ik om je toe te zetten tot leuke dingen. Je gaat ze bijna eng vinden als ze leuk zijn. Ik merk dat mensen om mij heen er niks van snappen. Alsof je niet probeert te genieten.... ik zou niet weten hoe!  En een kamertje klaar maken kost ook een hoop energie he die je kleine al allemaal van je opslokt. Hopelijk heb je het gauw af of kan iemand je er bij helpen. Als het maar af is! Dat lijkt me ook bizar dat moment dat je hele huis en leven is ingericht op je kindje en het dan wachten is op je kindje... hopelijk heb je het gauw af en kun je dat afvinken van je to do lijstje ;)

Goedemorgen,

Ik vroeg me af of een van jullie me gerust kan stellen.

Zoals jullie weten hebben we afgelopen dinsdag een goede echo gehad.

Nu 7 weken en 3 daagjes zwanger. sinds 2 dagen wat kramp en trekt door naar mijn onderrug en bovenbeen, vk zegt dat dit normaal is.

Alleen nu ik deze ochtend wakker werd realiseerde ik me opeens dat ik al 2 dagen niet meer misselijk ben en sinds deze ochtend zijn mijn borsten ook een stuk minder gevoelig (de ochtend begint net maar toch)

Iemand die hier ervaring mee heeft en me een hart onder de riem kan steken?

Hey jonge vrouw anoniem

De kramp die je voelt is waarschijnlijk gewoon het groeien van je baarmoeder. Dat is heel normaal en zul je nog wel vaker gaan voelen.

Mijn borsten voelden ook niet elke dag t zelfde en wat betreft de misselijkheid... sommige vrouwen zijn helemaal niet misselijk en andere (zoals ik) 9 mnd lang.

Probeer vast te houden aan dat beeld vd echo.

En als je het echt niet vertrouwd en geen rust kunt vinden, gewoon vk bellen.

Succes! X Lyn

Hee meiden, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! 19 april kregen wij het bericht dat het hartje bij 10 weken was gestopt met kloppen. Het kwam als een klap, met cytotec heb ik de miskraam opgewekt en 24 april bij de controle werd gezegd dat het alweer schoon was, fijn zo snel want zo kunnen we weer verder hoe verdrietig ook. Hoe snel waren jullie weer zwanger of hoe lang duurde het voordat jullie weer ongesteld werden? Ik weet het, verschilt natuurlijk per persoon maar ik ben erg benieuwd. Groetjes x

Terug
Bovenaan