Zwanger worden na miskraam

Iris kip: ik heb de medicatie gebruikt en 100% meegevallen, krampen waren goed uit te houden en ook Helemaal schoon.

mijn gedachte was dat curettage wel de makkelijkste weg zou zijn, maar als ik wel verklevingen zou krijgen ik het mezelf niet zou kunnen vergeven dat ik het niet eerst anders heb geprobeerd.

Nadeel vond ik wel dat langer duurt in afwachting of je schoon bent ik had op eerste controle nog een stolsel en moest daarom voor de zekerheid nog keer terugkomen

Lisje en hoe was het bloedverlies? Viel het mee? Hoeveel weken was je op dat moment?

Ik nu 8 en geen vruchtje dus denk dan hoef ik ook alleen de vruchtzak en dooierzakje kwijt te raken... Misschien is dat minder heftig?

Viel ook erg mee, had verhalen gelezen van heel veel bloed verlies, ik wist dat get begon toen ik met afvegen bloed had.

ik kreeg diarree gevolgd door vruchtzakje etc. daarna nog wel bloed verloren maar ik hoefde echt niet elk uur te verschonen

Ooooo

Net als een menestruatie? Dat is bij mij vaak wel wat heftig met stolsels enz.

Fijn om te horen dat geeft wat moed, ookal is het natuurlijk bij iedereen weer anders.

Wat fijn voor je r1988.

Ja ik ben maandag 10 weken.. goede echo met goed kloppend hartje en bewegend kindje!

Heftig voor de andere meiden. Sterkte en veel geluk iedereen!

Wat super zeg IK!

@Sanna1979 ben je na de 12 weken wel weer gaan sporten. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Beetje onzeker.

Wat fijn om te lezen dat er weer zwanger zijn geworden! Ben wel benieuwd naar hoe lang? En hebben jullie na miskraam pauze genomen?

Na veel twijfel over bbz, mocht ik donderdag van gynaecoloog gelukkig toch cytotec. Het kwam snel opgang met slechts lichte krampen, maar wel super veel bloedverlies. Helaas was bij mij het bloedverlies te hevig en te lang (en baarmoeder nog niet leeg) waardoor ik vrijdag alsnog curettage moest krijgen. Wel flinke opluchting daarna dat het voorbij was. Algehele narcose was erg prettig, want na vele gynaecologische onderzoeken was ik wel echt klaar mee om dat ook nog helemaal mee te krijgen. Nu wel nog moe en snel duizelig. En natuurlijk nog regelmatig verdrietig.

Persoonlijk heb ik geen zin om komende ronde anticonceptie te gebruiken. Ik wil gewoon weer fijn genieten met mijn vriend en even nergens rekening mee houden. Merk ook dat ik echt geen zin heb in ovulatietesten of temperaturen. Vorige keer was ik van plan het te gaan doen en toen bleek dat het al raak was. Met een keer ovulatietesten merkte ik al dat de spontaniteit er totaal af was. Niet fijn. Over 2 weken 2 weken vakantie!

Iris ik had ook gekozen voor de medicatie. Bij mij ging het heel snel, ik kwam voor de echo en het vruchtje was met 10 weken gestopt met groeien en het hartje klopte niet meer, door bas de gynaecoloog en die bevestigde het en kreeg meteen de keuze. Die avond kwamen we om 18.30 thuis en toen de tabletjes genomen, snachts wel wakker geworden van buikkrampen maar lekker een warme zak erop en in bed liggen was prima te doen, ik had best wel wat bloedverlies maar dit kwam meer als ik op de wc zat. 2 dagen later zat er nog een restje, dit was op een vrijdag en mocht de maandag weer terugkomen, toen was alles schoon. Ik ben nog nooit onder narcose geweest en ben bang voor naalden dus een curettage zag ik niet zitten.

Iedereen zal er anders op reageren en een andere ervaring hebben. Sterkte met je beslissing X

Terug
Bovenaan