Zwanger worden of niet?

Ja het hele verhaal neerzetten vond ik eerder verspilde moeite.... Nu vond ik het eigenlijk wel tijd om dat neer te zetten. Vond ook dat mijn verhaal niet klopte omdat ik niet alles vertelde.... Het enig wat overkwam was dat ik erg graag een tweede wou... en that's it!
En natuurlijk wil ik graag een tweede... maar mijn tijd komt wel! Vond het erg fijn om met mijn lief zo te praten... Normaal is het al knap als ik daar twee woorden uit krijg! Het gaat dus de goede kant op!

En euh... jullie moeten niet denken omdat ik nog zo lang wacht met zwanger worden dat ik hier niets meer neerzet... Denk persoonlijk dat ik me dan zou gaan vervelen!! haha
Nee vind het veel te gezellig hier.... en zo kan ik toch nog een beetje spanning voelen want ik leef echt met jullie mee....

Liefs,

Frieda

Hoi Frieda,
het verhaal is inderdaad een stuk duidelijker. ook beter begrijpbaar voor velen denk ik.
Tegen die tijd beseft jullie kleine meid het misschien ook dat er een broertje of een zusje komt.
Ook erg fijn denk ik.

hele fijne avond dames.

Hi Frieda, ik heb mede mijn mening gegeven, omdat ik idd dacht van pff meis, je hebt het nu al heel zwaar met je kleine meisje. Die vaak ziek is en dat alles ff niet mee heef gezeten de laatste maanden. En het verhaal was dus idd nog niet compleet dat lees ik nu. Heb lang getwijfeld of ik het er wel neer zou zetten, want je kon het natuurlijk ook helemaal verkeerd opvatten. Het was namelijk allemaal heel goed bedeold. De argumenten die je geeft maken het idd voor jou nu stukje dragelijker. En dat je beetje rust kan proberen te vinden.

In tussentijd kletsen we gewoon gezellig door. En voordat je het weet is het maart. En tot dit tijd gaan we gewoon lekker genieten, kletsen. En kun jij thuis lekker genieten van je gezinnetje.

Weltruste voor nu en tot babbels!

Liefs Nathalie

Hoi.

Inderdaad. Zo is het wel duidelijker en beter te begrijpen voor iedereen.
Je moet ook niet altijd meteen je gehele verhaal op internet zetten, maar zoals jij frieda het er bij zet nu, dan is het veel duidelijker.
ik denk ook echt dat het een goede beslissing is voor jullie.
We kletsen inderdaad gewoon verder. Gezellig toch?

Ik vraag me nog steeds af hoe me werk zal reageren, en met me tijdelijk contract, ik ga me er stilaan toch beetje zorgen over maken.
Ik wil niet zonder werk komen te zitten, maar wil deze wens ook niet nog een half jaar laten wachten.

Gek, dat nu opeens twijfel gaat toeslaan.

Groetjes

Tot wanneer loopt je contract meis en dan kans op verlenging of vaste aanstelling of weet je dat nog niet? Ik vroeg me al af wat je deed in het dagelijks leventje, omdat je ook zo gezellig aan het kletsen bent hier. Zit je op je werk ook gewoon online of ben je vrij vandaag? Hoeveel uur per week werk je. En hoeveel uur wil je straks met een kleine gaan werken. Werk je vriend/man fulltime? Jeetje wat een vragen allemaal hè. Maar meis je bent nu nog niet zwanger, dus we zijn dalijk alweer een maand verder. Je kunt als je zwanger bent nog het grootste gedeelte van je zwangerschap blijven werken (als alles goed gaat en je het lichamelijk enzo red) dus dan is het toch een beetje zorg voor later? Ze kunnen je niet ontslaan hoor als je zwanger bent. Natuurlijk hoeven ze niet je contract te verlengen, maar heb je die zekerheid nu zonder baby ook? Nee! En dan kan je altijd nog solliciteren na een baan. Kweet niet in welk vakgebied je zit? Ik hoop dat je uit al mijn vragen komt, hihih

Liefs Nathalie

Hoi,

Nathalie, ik kom er wel uit hoor met die vragen haha.
Ik werk in de zorgsector in de voeding. Verder ga ik hierop niet te veel uitwijken.
Ik heb tot december nu weer een half jaarcontract. Heb net me eerste halfjaar gehad. Als het goed is krijg ik daarna vast contract. Met een gesprek maand of twee geleden werd er wel gezegd door baas dat hij hoopt op een jarenlange samenwerking, en ze zijn ook best wel tevreden over mijn. ik werk 22u in de week.
Vriend werk 40u in de week. Ik wil ook deze uren blijven werken.
Het probleem is dat ik geen Nederlandse ben en mijn diploma's die ik in geboorteland heb behaald hier niet geldig zijn, dus ik erg moeilijk werk vind. Dus als ik eruit vlieg. Dan moet ik wss via uitzendbureau ofzo gaan proberen.
Ook heb ik ondertussen wel recht op een uitkering denk ik, daarvoor moet je als het goed is een half jaar een contract voor hebben gehad. Dus dat is eventueel ook nog een oplossing.
Tja, je hebt nu ook niet echt de zekerheid, weet wel dat het schaars is met het personeel in de sector, dus ja, ze hebben iedereen wel nodig.
Pfff, wat dubbel allemaal.

Gek dat ik opeens begin te twijfelen, maar tot december wachten is ook nog ff, maar wel een mogelijkheid, tja, wat moet ik doen, wachten op zekerheid of er gewoon voor gaan? het kan net zo goed ook een half jaar duren voor het raak is.

Tja, het is niet zomaar niets he, voor zo een klein schattig wondertje gaan.
Mijn gevoel zegt overduidelijk JA, mijn verstand begint vandaag een beetje moeilijk te doen

Liefs.

Tja dat verstand van ons, hihih. Heb je er al met je mannetje over gehad? In de zorg hebben ze idd wel mensen nodig. En tis positief teken dat ze tevreden over je zijn. Gelukkig zit je eind van het jaar ook met drukte van feestdagen. En begin van het jaar is het natuurlijk niet zo extreem druk met die dingen. Dus kan je dan op zwangerschapsverlof en ben je met de zomer weer terug, zo kun je het ook bekijken. Teministe als je een van deze periodes zwanger raakt. Voor hetzelfde geldt kan het idd nog paar maandjes duren meis. Als jullie samen besluiten er voor te gaan en de wens groot is. 100% zekerheid krijg je helaas nooit, tenzij je een vast contract hebt natuurlijk. Maar tegenwoordig mag je je handen dichtknijpen als je die krijgt. Tis bij jou natuurlijk anders, omdat je al paar kleine contractjes heb gehad, dan moeten ze wel als ze wat willen. Dus tja tis de keuze die jullie maken. Je hebt nooit dingen in de hand. Praat er eens over met je mannetje, kijken wat die ervan zegt.

Wat is je geboorteland als ik vragen mag? Liefs Nathalie

Hoi,

Nog niet met vriend over gehad, dit was eerst zijn twijfel om ervoor te gaan.
Ik weet dat ik dit echt graag wil. Ik zit niet in de echte verzorgende sector, maar het word wel zorgsector genoemd werk dus niet in een instelling ofzo.
We gaan er wel voor, alleen ben ik bang over wat komen gaat. Heel gek.
Ik kom uit Belgie. Sinds jaar woon ik in Nederland.

Rond de feestdagen is het inderdaad altijd druk bij ons. Maar dat is het nu ook.

Liefs. xx

Terug
Bovenaan