Zwanger worden vanaf augustus 2017

Ja het deed voor de eerste keer ook echt even pijn! Had al wel vaker een aantal dagen een soort opgeblazen gevoel en een soort rare druk onderin mijn buik maar dit was helemaal nieuw!
Haha dat naar de wc gaan heb ik geen last van gelukkig! ? Mijn vriend denkt dat mijn livido echt omhoog is doordat we nu voor een kindje bezig zijn, maar dat kan echt niet. Heb het nog nooit zo gehad, dus het moet wel door de pil komen! 
Hoelang duurde het bij je vorige zwangerschap tot dat je zwanger was maxime?
 
 
Kiek ; meteen de maand nadat ik was gestopt met de pil was ik zwanger. Kwam er alleen wat later achter omdat mijn hcg niet hoog was. Uiteindelijk met een test bij de dokter bleek ik zwanger te zijn. Kon er helaas maar een week van genieten. Een week na de uitslag zagen ze niks hij de eerste echo, ook niet bij een inwendige echo. Dus dat was echt een teleurstelling. Maar toch denk ik niet dat ik twee keer mazzel heb om na een maand al in verwachting te zijn. Maar wie weet. Anders word het nog even meer klussen.
had vorige jaar wel een app op mijn telefoon die ik volgde om zwanger te worden. Die heb gebruik ik nu weet. Makkelijk om dingen terug te kijken en mijn ovulatie dagen te bekijken. De app rekenen dan slim je ovulatie dagen. Als je bijvoorbeeld de ene keer 28 had en nu binnen 26 dagen. Dan berekend de app het goed. Dus dat is wel echt super. Telt je NOG af en wanneer je het beste kan testen en wanneer je het meest vruchtbaar ben. P.C ( period calender ) heet de app. Een roze boek met een bloem. Ik vind hem super handig. Maar kan zo anders zijn voor andere. 
Zaterdag heb ik mijn NOD, als ik het die woensdag nog steeds niet ben. Dan ga ik pas testen. 
 
Maxime: Kan me zeker voorstellen dat dat een enorme teleurstelling is. Je verheugd je op iets, en dan moet je er toch afscheid van nemen. Ik hoop voor nu dat het je wel gegunt is. En je weet het nooit met zwanger worden, er zijn een paar gelukkigen die altijd snel zwanger worden.. en misschien ben jij er wel 1 van. Ik heb hier ook een app geinstalleerd. 
Ik merk dat ik gisteren enorm buikpijn had. Dezelfde als dat ik als kind had toen ik voor de eerste keren ongesteld moest worden. Ik had dat altijd een week last van en dan een week niet en dan weer een week wel en was ik ook meteen ongesteld. Dit was ook een reden om met 13 jaar al aan de pil te beginnen. Later werd het de nuvaring.
Nu weet ik dus dat mijn ovulatie is geweest. Ik heb gelukkig geen pijn meer. Gelukig wel rond die dag geklust.. en vanochtend ook.  Nu gaat het wachten lang worden.... liefst had ik test gehad die het meteen konden meten.. Maar goed. Ik ga pas 2 dagen na mijn NOD testen, dus geduld is een schone zaak. en niet mijn sterkste kant
 
Jeetje wat heftig! En wat een emoties zullen hierbij gekomen zijn, eerst vreugde en geluk en vervolgens een teleurstelling met verdrietig! Moeilijk hoor!
Hier heb ik ook de app met dat dagboekje en bloemetje inderdaad! Vind hem tot nu toe echt super fijn werken en alles is mooi in het Nederlands omschreven haha!
 
Hallo dames,
Hier weer eentje! Ik ben 12 augustus gestopt met de pil omdat wij graag een eerste kindje wensen. 
Ik heb 12 jaar de pil geslikt en heb nog geen idee van mijn cyclus. De rode duivels zijn nog niet geweest. Zit nu al op dag 34...! De laatste dagen wel last van buikkrampen waardoor ik elke keer denk dat mijn mensturatie begint. Sinds een paar dagen ben ik ook wat misselijk na het eten. Kan het iets betekenen? Of toch niet? Ongemerkt ben ik er toch veel mee bezig.. Hebben jullie dat ook? Soms twijfel ik aan mezelf.. Heb ik deze symptomen of zit het gewoon tussen mijn oren?
Wat een spannende tijd he? Ik had niet verwacht dat ik er zo mee bezig zou zijn. Heel fijn om hier ervaringen te delen :)
PS: Kalender app gebruik ik ook!! Heel fijn en duidelijk. 
Groetjes
 
Hee Stephanie, wat gezellig en inderdaad ERG spannend haha! Ik geloof niet helemaal dat het tussen je oren zit want je voelt het toch echt..! Misschien een testje wagen komende dagen?? Ik hou me er ook veel mee bezig haha, vandaar dat ik hier ook regelmatig snel reageer ??..
Ik heb ook zo'n vermoeden dat mijn moeder weet dat we hier nu mee bezig zijn aangezien ze wat dingen op ging zoeken op mijn tablet en mijn gehele geschiedenis omhoog kwam, OEPS!??... 
 
Hahaha lastig! Ik wil het liefst ook alles delen met mijn moeder, maar toch ook weer niet. Ik zet m'n geduld op de proef en probeer zo lang mogelijk het testen uit te stellen. De kans is natuurlijk erg klein dat je direct na het stoppen zwanger wordt. Ik probeer telkens op mezelf in te praten dat de menstruatie echt nog zal komen.
Elke keer de verwachting NOD uitstellen en elke keer mijn Kalender app aanpassen ;)
 
 
Goedemorgen meisjes, 
Inderdaad is de spanning om te snijden.. ik zei altijd dat ik niet wist of ik wel kinderen wilde en nu ineens zijn mijn eierstokken gaan rammelen en moet het het liefst vandaag nog zo zijn. 
 
Dus ik vanmorgen met spanning een test doen (zou vandaag ongesteld moeten worden) ja hoor pies ik over het afleesvakje heen... Dommm! Test had wel een controlestreep maar tekstvakje was helemaal doordrenkt en niets te zien. Grrr. Geen reserve in huis, great! Morgen maar opnieuw proberen maar dan met een bakje.... en hopelijk word ik in de tussentijd niet ongesteld. 
Hoop dat jullie een betere ochtend hebben! 
 
Terug
Bovenaan