Hoi allemaal!
Mag ik aansluiten? Na dagen googlen over alles wat over zwangerschappen gaat, toch maar besloten zelf ook aan een forum mee te doen. Nu het eindelijk zover is dat we voor ons eerste kindje gaan, kan ik niet anders doen dan over kinderen en zwangerschappen denken, lezen en praten (met zij die het weten.. ik ben er vrij open over, mijn vriend minder). En mijn vriend wordt er volgens mij ook een beetje gek van haha.
Dus, even kort voorstellen: Ik ben 25 jaar oud, ga samen met mijn vriend voor een 1e kindje en ben deze maand met de pil gestopt. Ik heb mijn eisprong duidelijk gevoeld/ervaren afgelopen dinsdag (incl bijbehorend cervix slijm), maar heb daarnaast naar mijn idee ook last van enorm veel ontpillingsverschijnselen (vooral veel lage onderrug pijn en ook wat bandenpijn). Ik heb iets meer dan een jaar de pil geslikt en toen ik ooit eerder stopte had ik geen problemen (destijds omdat ik geen relatie had). Ik was zonder de pil mega-regelmatig op 28 dagen en ook nadat ik vorige keer stopte.Even een overzichtje van de afgelopen dagen:20 augustus: laatste pil23-27 augustus: onttrekkingsbloeding30 augustus: tekenen van migraine aanval (ook wel eens bij ongesteldheid last van, ik denk nu "ontpilling", het zette gelukkig niet door)5 september: rugpijn, eiwit-achtig cervix slijm & de hele dag koppijn (van die duidelijke hormonale hoofdpijn), ik denk de eisprong (uiteraard even aan de slag gegaan).6 september: alle symptomen weer weg, leek een goed teken7/8 september: zeurende lage rugpijn, bandenpijn (lijkt me ontpillen..)9 september (vandaag): gelukkig meeste verschijnselen weg, maar nu: gevoelige tepels!20 september: NODIk vind het mega spannend en ik weet dat het na het stoppen met de pil niet heel waarschijnlijk is in de 1e ronde, maar we gaan ook niet zitten wachten natuurlijk! Gewoon proberen. En ergens ben ik natuurlijk teleurgesteld als ik 20 september ongesteld wordt, maar het is ook een fijne bevestiging dat mijn cyclus weer op gang komt. Het is ook mega verwarrend met al die ontpillingsverschijnselen. We zijn nog niet echt bezig met ovulatietesten of temperaturen, vooral ook omdat ik mijn ovulatie eigenlijk altijd wel voel en mijn cervix slijm wel bekijk, maar ook omdat we gewoon lekker genoeg aan de slag blijven gaan .Zo, dat was een goed welkomsverhaal haha. Nu kan ik eindelijk met iedereen hier kletsen over van alles haha!