Hallo allemaal,
Terug van weggeweest.... tenminste ik stond voor het laatst op pag.1, dus ik zal zo even uitleggen waarom. Heb net alles doorgelezen en zal dus eerst even op jullie reageren.
Sjors: Wat ontzettend rot voor jullie! Ik wens jullie echt heel erg veel sterkte!
Jennifer en Vera: welkom en van harte gefeliciteerd!
Niesje: Jammer dat je niet hebt kunnen genieten van het mooie weer door je zieke zoontje en dat je het zo druk hebt (gehad) op je werk. Hopelijk krijgen we nog wat mooie dagen binnenkort, dat je wel kan meegenieten.
Sandra: Hopelijk gaat het inmiddels wel weer goed en is de antibiotica aangeslagen.
Wat betreft Milan. Hij huilt waarschijnlijk vooral als jij weggaat en als je weg bent is hij lekker aan het spelen??? Het gaat echt over hoor, maar het is wel hartverscheurend voor je. Volhouden hoor! Hij gaat het echt heel leuk vinden en wil dan meer dagen dan dat jij hem brengt.
Joyce; fijn zo'n goede echo, ga op hyves de foto wel even bekijken, ben erg benieuwd of jouw foto mooier is dan die van ons (maar dat kan bijna niet anders).
Wat betreft het schilderen, als je goed kan luchten is het niet zo heel erg dat je niet op waterbasis schildert, maar ik weet niet of je veel moet schilderen? Dan zou ik het toch maar lekker uit handen geven.
Hindi: je kunt altijd beter een lagere dan hogere bloeddruk hebben hoor, het enige is dat je je zelf wat flauw kan voelen af en toe. Ik heb ook lage bloeddruk (ook bij mijn vorige zwangerschappen) en buiten wat vermoeidheid nergens last van.
Kitty: wat een lekker vooruitzicht, nog 6 -inmiddels denk ik al 5- weken werken en dan verlof...... MMMMMMMMMM
Nathasja: wat een heerlijke manager/bazin heb je. Hopelijk kan je veel uitrusten (in het zonnetje) tijdens je ziekteverlof en aansluitend zwangerschapsverlof.
Johanna: Wat leuk joh, dat je het hartje kan horen, terwijl je de kleine nog niet kan voelen. Dan leeft het toch meer met je!
Lilian, balen van je misselijkheid. Ik had het ook en heb toen emefesane (of emesafene) gekregen en dat hielp geweldig. Slik je toevallig Gravitamon???? Ik slikte dat en heb dat vervangen door alleen foliumzuur en toen was het al stukken minder. (bij een vriendin van mij ook, dus misschien ligt het daar wel aan...).
Gipsy, jij ligt misschien inmiddels wel je weeen weg te puffen.... wat vanmiddag nog niet was, kan nu zomaar wel zo zijn.
Anneloes, jij krijgt dus een kindje met korte beentjes, ik juist omgekeerd.
Hopelijk ben ik niemand vergeten en anders......... volgende keer weer!
Ik ben dus bijna 2 weken van de forumjunkies weggebleven, want de operatie van mijn zoontje was een beetje gecompliceerd. Vorig jaar moest ik hem rustig houden, want hij liep na 1 uur over de gang te rennen. Nu verre van dat. Zijn ene neusgat bleef maar bloeden en opeens begon zijn andere neusgat echt bloed te stromen, dus terug naar de OK. Zijn neusamandelen waren erg groot geweest, dus dit was heel goed mogelijk... Ah fijn, neusdruppels, goed ophalen (helaas heeft niemand gezegd dat hij dat beter meteen kon uitspugen...) en toen ging het eindelijk over (dat bloeden dan). Hij voelde zich zelf nog steeds hondsberoerd. Geen koekje of ijsje deed hem wat, hij wilde gewoon niets. Uiteindelijk mocht ik pas om half 4 's middags naar huis.... en het was buiten 26 graden... en toen ik hem optilde (wat ik eigenlijk niet wilde,maar ja hij was zo ziek), spuugde hij de hele gang onder met oud bloed (sorry). En kon hij dus weer naar het bed, hij weer in slaap gevallen. Mocht ik toch een half uur later de auto halen en hem meenemen.... Gelukkig bleef de auto bespaard van enige spuug (ik had helemaal geen emmertje mee, omdat het vorig jaar zo makkelijk was gegaan), maar thuis spuugde hij nog 3 x in de wc en 1 x de hele muur en wc onder.... met wederom oud bloed. Tja, daar ben je dus goed ziek van.
De volgende dag ging het na wat eten gelukkig beter, maar 2 dagen later bleef hij maar een loopoor houden (hij moet nagenoeg doof geweest zijn, zoveel vocht zat er achter zijn trommelvliezen.... tja, ik ben niet gek). Dus druppels gekregen en dat was echt een crime. Hij had ontzettend veel pijn, was (heerlijk) rustig en sliep met grote regelmaat. Na de Pinksteren begonnen we met 2 halve dagen school en het ging weer goed. Gelukkig.
Maar vrijdagochtend schreeuwde hij me in tranen wakker, hij had zoveel nekpijn... gelukkig geen koorts, maar hij wilde niets anders dan liggen. Ik moest werken en omdat hij geen koorts had en geen vlekjes, ging mijn vader met mijn tante (oppas) naar de dokter en bleek dat hij een spier in zijn nek verrekt had...waar hij enorm veel last van had. Inmiddels zijn we een paar dagen verder en gaat het redelijk met zijn nek. Het is nog niet over, maar het gaat beter. Hopelijk knapt hij nu weer op, want hij ziet nog erg witjes... is ruim 2 kilo afgevallen en dat is veel voor zo'n kind van 22 kilo.
Hierdoor en door het warme weer was ik niet achter de computer te krijgen, het was erg vermoeiend allemaal. Gelukkig hebben we afgelopen dinsdag ook een goede echo gehad. Er zit weer een groot kind in mijn buik. Ik was volgens de 1e echo 20w3d, maar de meeste afmetingen waren 20w6d of 21w3d. En dan die benen..... 22w en 6d. Tja, ik heb erg lange benen... en die kleine dus ook. Het zag er allemaal goed uit en het lag met de beentjes bij elkaar. De kinderen waren mee en mijn zoontje vroeg alleen maar of het jongetje was en mijn dochter zat te zingen, hierdoor heeft mijn man bijna niets gezien. Ik twijfel nu om een pretecho te gaan laten maken, zodat hij toch nog wat kan zien. Maar... hij wil graag weten wat het wordt en ik niet. Maar als ik weet dat hij het weet, wil ik het ook weten. Dus daar ga ik nog even goed over nadenken.
Verder blijven de kinderen volop vragen stellen. De vraag hoe het in mijn buik komt is nog niet gekomen, maar wel hoe het er uit komt (door mijn dochter). Mijn zoontje kwam toevallig maanden geleden thuis van de kleuterschool met de vraag of ik 3 gaatjes had.... 1 om te poepen, 1 om te plassen en 1 voor de baby - had zijn juf verteld. Dus dat kon ik mijn dochter ook vertellen. Zij was helemaal onder de indruk (is al ruim 3en half...), dat zij ook 3 gaatjes heeft.
Jullie zijn weer helemaal op de hoogte en ik hoop het nu wat regelmatiger bij te kunnen houden!
Groetjes Mira