Zo, de lijst heb ik weer aangepast. Afgelopen donderdag bij de vk geweest en alles was goed. De kleine was erg druk, zei ze, ik merkte er alleen niets van, voelde het niet bewegen, maar hoorde het wel bewegen. Ik was op de fiets gegaan, omdat het op dat tijdstip sneller was dan met de auto, dus misschien was het daarom zo druk. Ik zat eindelijk rustig, ha, ha. De volgende keer moet ik bloedsuiker laten checken, omdat mijn vorige kinderen zo groot waren, 9 en 8 pond. Tja, wat wil je, mijn vader is ruim 1.90 en mijn broer zelfs 2 meter en ik ben ook 1.80, net zoals mijn man. Maar ja, ik moet dus 1 x nuchter komen en dan 2 uur later weer na mijn ontbijt, maar dan mag ik een uur van te voren weer niets eten of drinken (behalve water). Ik ga ervan uit dat het goed is. Ik ben groot en mijn kind is ook gewoon weer groot. En mijn buik is nog steeds niet groot!
Ben verder regelmatig behoorlijk misselijk. Dat komt waarschijnlijk door alle drukte van de afgelopen week. Laatste schooldagen waar ik zowel op peuterspeelzaal mee hielp als op de basisschool mee was met schoolreisje. Logeetje gehad die al om 6 uur wakker was... en afscheidsfeestje neef die gaat emigreren met gezin en verjaardag neefje en natuurlijk die ballenwedstrijd van Ned. die verlengd werd en het daardoor erg laat werd. De aankoop van ons nieuwe huis en de diverse makelaars die hier over de vloer zijn geweest om het huis te taxeren, het afzwemfeest van mijn zoontje... Ietsje teveel voor in een weekje! Gelukkig mocht ik afgelopen week een halve dag eerder weg... en heb ik de hele middag op mijn bed gelegen en ben ik inmiddels (bijna een week verder) weer wat minder vermoeid. Morgen met de kids naar de dierentuin, want dan is het nog niet zo heet. De rest van de week een zwembadje in de tuin, want chloorwater mag mijn zoontje nog 3 weken niet in.
Kitty, wat erg voor je vriendin. Ik hoop echt dat ze er op tijd bij zijn en dat ze niet te ziek wordt van alle kuren. Sterkte!
Hindi, alsnog gefeliciteerd!
Joyce, gelukkig gaat het beter met je nichtje en kunnen ze het behandelen. Is 1 x een operatie voldoende? Netbroekjes zaten bij mij niet in mijn pakket hoor. Maar ik vind het wel iedere keer weer een verrassing wat erin zit, ha, ha. Bij mijn 1e kreeg ik de standaard dingen, een luiertas en een tummytub. Bij mijn 2e naast de standaarddingen een luiertas en een knuffel. Die luiertas kan je als matras uitvouwen, zodat je de baby altijd overal kan verschonen en nu weer een luiertas en een knuffel. Hoe de luiertas er uit ziet, weet ik eigenlijk niet... (erg he, hoe meer kids, hoe minder je er mee bezig bent). Ik zit bij Zorg en Zekerheid.
Wat betreft de baby. Het is vandaag erg druk in mijn buik. Hoe ik ook ga zitten, het gaat flink tekeer. De ene dag voel ik het meer dan de andere keer. Soms ook juist 's avonds als ik rustig lig of 's middags op de bank. Gisteren zag mijn zoontje mijn buik heel erg bewegen. Geweldig vond hij het. Ze willen iedere keer hun hoofd op mijn buik leggen en geven kleine porretjes waarop dan regelmatig reaktie komt. Zo leuk!
Sandra, krijg je echt nergens een uitkering? Maar wel aan je zelf en de kleine denken he!!! Stel je voor, dat door jouw doorwerken het fout gaat, dat vergeef je jezelf nooit!!! Geld is makkelijk, maar nu echt niet het belangrijkste hoor!!!! Misschien moet je de binnenkant van een ananas gaan eten of heel veel tonic drinken. Ze zeggen dat je daarmee de weeen op zou kunnen wekken??!!! Probeer naar je lichaam te luisteren hoor!
Nathasja, die waterijsjes kunnen inderdaad minder kwaad dan chips. Ik vond bij mijn dochter tompoucen zo lekker, nu ook hoor, maar het is niet zo erg als bij mijn dochter. Ik eet vooral veel fruit, heerlijk!!! Nu ook die kersen (kan je ook meteen goed van naar het toilet). Ik ben nu 9 kg aangekomen en bij mijn vorige zwangerschappen, max 12. Nu moet ik nog een kleine 3 maanden, maar bij de andere kwam ik vanaf nu ook bijna niet meer aan, hooguit 2 kg. Dus wieweet blijf ik op 80 steken. Ach, dat is er na de bevalling ook zo weer af, want het zal wel weer een 9 ponder worden. (denk zelf zelfs een 10ponder, want ik denk dat het een jongetje is).
Mama Roos, Jij bent totaal 9 kilo aangekomen en moet nog 5 weken, dus dat is toch ook erg netjes. Heerlijk nog 1 weekje werken en daarna kan je lekker gaan genieten!
Lilian, ik was zo blij te lezen, dat de echo en nekpl. meting goed waren. Het is je zo gegund. Nu de misselijkheid de deur uit en genieten maar!!!
Mama 30, Ook gefeliciteerd met je verjaardag! 31 nu???
Annelies, jij gefeliciteerd met je mannetje. Ben jij ook nog zo'n jong bloempje??? Of heb je gewoon een lekkere jonge kerel aan de haak geslagen?
Jose, bijna je 20weken echo. Willen jullie weten wat het wordt (dat schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn, bijna niemand gelooft ons, dat we het niet weten). Bij welke kraamzorg werk je??? Succes met de extra uren die je moet draaien, maar lekker voor alle mama's die bevallen zijn. Komt er een vriendin van je (collega) bij jou kramen???
Volgens mij heb ik nu iedereen gehad(die de laatste tijd hier heeft geschreven) en zo niet, sorry, maar de volgende keer beter maar weer!
Allemaal lekker genieten van het weer de komende week en hopen dat het lekker zo'n zomer blijft!
Groetjes Mira