ZWANGERE FORUMJUNKIES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! X LILIAN

Goedenavond allemaal! Alweer 5 maart vandaag, wat gaat dat toch snel, of niet? Ik heb er even een tweede scherm bij gepakt om een beetje te updaten op iedereen.

Joyce: We zijn inderdaad na 5 maanden alweer onverwacht zwanger geraakt. Het was zeker niet gepland, hoewel we er wel aan zaten te denken en discussieren of we voor een derde kind zouden gaan wanneer Leah 6 maanden oud was. Toch wilden we beide eigenlijk wachten tot ze 1 jaar was, maar blijkbaar is het toch onverwacht eerder gebeurd. Ik schrok wel in het begin, want ik was bang hoe ik een kind van 3jaar, een kind van 1 jaar en dan nog een pasgeboren baby moest opvoeden. Ik heb daarom ook aan het begin van de zwangerschap veel met mijn moeder gepraat hierover en die zei dat ze altijd wel wilde helpen als het nodig was, net als mijn schoonfamilie. Wel aardig van ze, maar mijn man overtuigde mij ervan dat we er klaar voor waren. Wij weten dat Hij hier voor heeft gekozen en wij kunnen het aan.
En ja, misschien worden Leah en Gideon wel hele goede vriendjes doordat ze dicht bij elkaar opgroeien.

mama30: Ben blij om dat alles goed gaat. Toch weer een geruststelling! Veel plezier met de verjaardagen en de vakantie.

Sandra: Een tasje met info is altijd handig om te hebben. Leuk is het om het hartje te horen, of niet? Ik vind dat ook altijd leuk om te horen, hoe snel hij klopt. Nog twee weken en dan zul je weten of het een meisje of jongen word? Heb je nog een voorkeur aan wat je het liefste zou willen hebben? Toen mij werd verteld dat het een jongen werd was ik zo opgelucht en blij. Als ze hadden gezegd dat het een meisje werd was ik nog wel blij, maar ik wilde gewoon zo graag een jongen hebben. En nu kan ik niet wachten of hem in mijn armen te hebben.

Zo, dat waren zo'n beetje de updates op jullie verhalen en berichtjes, maar de afgelopen twee dagen. Nouja, vandaag en gisteren, was het ook wel een dag vol belevenissen voor mij.

Dinsdag 4 maart, de verjaardag van onze kleine lieve meid Leah. Haar eerste verjaardag en het was gewoon ontroerend om haar alweer zo groot te zien. Ze is gewoon alweer 1 jaar oud en dat kan ik nog steeds niet echt bevatten. Maar goed, het was een leuke dag en ze vond het zelf ook erg leuk; vooral de taart dan.

Een leuke foto met Leah's prachtige muts (die oma voor haar heeft gemaakt): http://i25.tinypic.com/33e6hr5.jpg

Woensdag 5 maart (vandaag), weer een afpsraak bij de vk gehad. Alles was weer goed. De baby was niet veel verder ingedaald, het hartje klopte goed, hij was goed gegroeid (een ietsie pietsie beetje) en alles was eigenlijk wel goed. Weer een goede afspraak en nu over twee weken weer terug komen, dus met 35 weken.

Elle, 25 jaar, uitgeteld 21 april 2008
Gipsyd, 27 jaar, uitgeteld 19 mei 2008
Anja, 24 jaar, uitgeteld 23 mei 2008
Denise, 27 jaar, uitgeteld 1 juli 2008
Ilona, 26 jaar, uitgeteld 9 juli 2008
Nathasja, 23 jaar, uitgeteld 19 juli 2008
Hindi, 31 jaar, uitgeteld 25 juli 2008.
Sandra, ?? jaar, uitgeteld 4 augustus 2008
Kitty26, 27 jaar, uitgeteld 5 augustus 2008
Mama30, 25 jaar, uitgeteld 5 augustus 2008
Joyce,  28 jaar, uitgeteld 23 september 2008
Mimi, 27 jaar, uitgeteld 23 september 2008
Ikke, ............, sept. 2008?

Afspraken:
Mama 30:      21 maart, 20 weken echo!
Hindi,  
Anja,
Kitty26,  10 maart 2008, uitgebreide "19 weken" echo in lumc        
Nathasja,
Denise,  
Gipsyd,
Sandra,  
Elle, 18 maart afspraak bij vk (met 35w1d)
Ikke,  
Joyce, 7 april, 2e afspraak bij de verloskundige (dan 15w6d)

Mama_Elle; Wat een super leuke foto van je dochtertje. Echt een schatje zeg. Wat gaat de tijd dan snel he? Wat fijn dat verder ook alles goed was bij de verloskundige. Ik hoop dat je al wat meer gerustgesteld bent. Dat je kindje niet gepland was betekent natuurlijk niet dat ze minder gewenst is. Super leuk en jullie kunnen het vast wel aan! Tuurlijk is het zwaar maar volgens mij is 1 kindje en 2 kindjes ook zwaar. Wel fijn dat je moeder je wil helpen als het nodig is.

Sandra; Spannend dat je misschien over 2 weken al weet of je een dochter of een zoon krijgt! Heb je een voorgevoel wat het gaat worden?

Meiden; ik wens jullie alvast een heel erg fijn weekend toe. Ik heb vandaag geen tijd eer om te schrijven en vanavond vetrek ik naar Oostenrijk. Maandagavond om 2300 uur  ben ik weer terug dus ik zal dinsdag weer even proberen te schrijven. Als ik dan nog een beetje energie heb want ik moet die dag gewoon weer om 0830 uur werken.

Prettig weekend!!

Hoi hoi,

hoest met alle a.s. mama's? :D Met mij en de kleine gaat het heel goed!
Ik ben vanmorgen op kraamvisite geweest en mocht daar met de kleine zitten. Heerlijk! Hij lag lekker bij me te slapen, helemaal tegen mij aan, en had nog zo'n lekker baby luchtje bij zich. Mijn trui ruikt er nog naar :D
Onze kleine reageerde er meteen op, hij lag even te schoppen. Heerlijk gevoel is dat!

Joyce: Lekker een lang weekend weg. Heerlijk hoor! Geniet er lekker van enne... weer heel thuis komen he? ;)

mama-elle: wat een mooie foto zeg! Lekker grietje hoor!

Spreek jullie snel allemaal weer

Groetjes Nathasja

Heey meiden,

Natahsja; Super zeg dat alles oke is. En wat bijzonder dat je vriend op dezelfde dag de kleine voelde en zag op de 20 wkn echo. Fijn om te horen dat het met jou bekkenlachten wat beter gaat. Ik heb al v.a week 7 fysio, helpt opzich wel wat maar beter dan dit gaat het niet worden. Merk nu ook dat  nu die kleine zwaaarder gaat worden. Voel dat meteen extra in schaambot/been etc. Maar ach het is vol te houden. Als ik maar op tijd rust pak, want ik begin nu sneller moe te worden en door diepijn helemaal. Maar verders alles goed hoor

Joyce: bij mijn 1ste echo hebben we ook niet maar het hartje geluisterd...alleen gekeken. Later dacht ik nog..wat vreemd. Maar prima...we hadden die kleine zien bewegen e ndat is voldoende.  3 weken later toch maar even bij iemand de angels sounds geleend en toen hoorden we het meteen! Helemaal happy.

Ooh spannend Sandra!!! Het is zooo mooi he die 20 weken echo!

Elle: gefeliciteerd nog met LEAH. Super foto zeg!!!

Nou verders met mij alles oke, 29 weken en nog wat...helemaal super. Het gaat nu snel en ik merk dat ik er echt naar uitkijk om die kleine vent van ons te gaan verwelkomen!!! Mijn vriendin is een paar dagen geleden bevallen en als ik haar zie....wil ik dat ook!!! Nog ff geduld.

FF bijwerken:

Elle, 25 jaar, uitgeteld 21 april 2008
Gipsyd, 27 jaar, uitgeteld 19 mei 2008
Anja, 24 jaar, uitgeteld 23 mei 2008
Denise, 27 jaar, uitgeteld 1 juli 2008
Ilona, 26 jaar, uitgeteld 9 juli 2008
Nathasja, 23 jaar, uitgeteld 19 juli 2008
Hindi, 31 jaar, uitgeteld 25 juli 2008.
Sandra, ?? jaar, uitgeteld 4 augustus 2008
Kitty26, 27 jaar, uitgeteld 5 augustus 2008
Mama30, 25 jaar, uitgeteld 5 augustus 2008
Joyce,  28 jaar, uitgeteld 23 september 2008
Mimi, 27 jaar, uitgeteld 23 september 2008
Ikke, ............, sept. 2008?

Afspraken:
Mama 30:      21 maart, 20 weken echo!
Hindi,  
Anja,
Kitty26,  10 maart 2008, uitgebreide "19 weken" echo in lumc        
Nathasja,
Denise,  
Gipsyd, 10 maart 2008 afspraak vk 30 weken
Sandra,  
Elle, 18 maart afspraak bij vk (met 35w1d)
Ikke,  
Joyce, 7 april, 2e afspraak bij de verloskundige (dan 15w6d)

kussies

Hoi Meiden,

Hoe is het hier?

Met mij gaat het even niet zo goed. Ik had ook al een topic geopend: Stress op mn werk. Ik zal het niet nog eens uitleggen, maar ik plak even wat ik daar had neergezet.

"Ik werk full-time, dus van 9:00 uur tot 17:30 uur. Nu is er een collega weggegaan, heeft ontslag genomen en was met 2 weken weg. Weinig overgedragen etc. Ik en mn andere collega vangen het nu op naast ons eigen werk natuurlijk (zit op een financiele afdeling, administratief werk). Het werk wat we moeten overnemen is meer telefonisch werk, en veel regelwerk. Nu sinds 1,5 week kom ik huilend thuis....afgelopen weekend heb ik het hele weekend gehuild, en gisteren zat ik huilend bij mn manager dat ik het niet meer trek. Ik had gisteren helemaal ademnood en mn buik trok heel erg. (nog net geen harde buiken). Nu probeert mn manager wel wat weg te trekken bij ons, maar of dat gaat werken? Ik heb gezegd dat ik vandaag tot half 4 en morgen ook tot half 4 ga werken (want vannacht heb ik ook nog eens geen oog dicht gedaan!), anders trek ik het niet.

Ik ben nu 18 weken zwanger....kan ik dan nu al iemand achter me krijgen dat ik iets minder kan gaan werken? Want volgens mij kan dit nooit goed zijn voor mij en mn kindje. Mn manager heeft het daar verder natuurlijk niet over."

2e berichtje: "Inmiddels is er vanmiddag ook vanalles gebeurd. Mn manager begrijpt het wel, dus hij probeerde van de mensen waar wij dus nu de werkzaamheden voor uitvoeren (de verkopers), begrip te vragen. Dus om 3 uur vanmiddag hadden we overleg. Ik, mn collega, mn manager en 2 verkopers. Om het maar even letterlijk te zeggen: Ze wuifden alles weg, lachten me een beetje uit: Ach, we lopen allemaal op ons tandvlees (o ja?). Ik wilde hem echt toeschreeuwen: Ja, maar jij bent niet zwanger. Denk eens na!
Maar ja....het zijn verkopers he, en die denken alleen maar aan omzet draaien.

Mn andere collega is er ook klaar mee. En ik nu dus ook, ik was daarna meteen weer overstuur, en ik ben naar huis gegaan. Ik heb direct mn huisarts gebeld om een afspraak te maken. Het gaat niet zo langer. Morgen meld ik me ziek, en ga ik naar de dokter....en dan zie ik wel wat hij zegt. Ik vind het vervelend voor mn andere collega, maar ik moet ook nu aan mezelf denken, en vooral aan de kleine. Gelukkig denkt mn collega ook zo...dus dat scheelt. Ze zoeken trouwens wel een vervanger, maar dat lukt nog niet zo goed...."

Nou ja, dat was het dus. Vandaar dat ik dus weinig laat horen van mezelf. Ik zit 's avonds huilend op de bank te zitten. Nou....dat kan niet goed zijn. Het zullen ook heus wel de hormonen zijn hoor, dat ik het nu allemaal niet aankan. Dat het te veel is, en ik zal ongetwijfeld ook onbewust tegen  a.s. maandag aan zitten te hikken (Belangrijke echo, dan weten we of  dit kindje dezelfde afwijkingen heeft als zn overleden broertje). Maar goed, het is in ieder geval nu verstandig om aan mezelf en mn kindje te denken, en werk is maar werk. Maar klote is het wel.

Nou meiden, sorry voor het geklaag. Moest het even kwijt. Straks komt er een vriendin langs, hopelijk zal het even gezellig zijn!

Ik reageer even niet persoonlijk, maar ik lees met jullie mee hoor, en ben blij om te horen dat alles goed gaat met jullie.

Liefs, Kitty

hoi allemaal

joyce veel plezier dit weekend meid!

gipsy wat goed te horen dat het met jouw zo lekker gaat !

kitty
arme meid laat je niet gek maken hoor!
je werk is idd werk! en je moet zeker nu aan jezelf en kleintje denken en al die stres is echt niet goed en misschien dat je nu helemaal wat minder kan hebben vanwege die echo maar dat maakt de reactie van je baas niet toleranter hoor...

ik snap wel dat je heel bang bent voor de echo maar als ik vragen mag wat was er mis met je zoontje?
en je moet ook positief proberen te blijven hoor ja klinkt makkelijk maar dat is het zeker niet....lieverd ik zal aan je denken maandag en tot die tijd probeer even niet aan je werk te denkken en ga iets doen wat je leuk vind en misschien wel wat afleiding kan brengen     ik weet het ik sta niet in je schoenen maar wil je wel proberen te helpen met dragen
liefs sandra

Lieve Sandra,

Bedankt voor je lieve woorden , doen me goed.

En tuurlijk mag je het vragen. Ons vorige kindje (Danny*), is overleden bij 23 weken zwangerschap, in dec 2006. Hij had onder andere een ernstige hartafwijking (rechterkamer ontbrak), te kleine longslagader en tja...een misvormd (vind het zo'n vreselijk woord) hoofdje. Dit kregen we te horen bij toen de 20 weken echo. Veel onderzoeken erna gehad, maar allemaal slechte scenario's, dus hebben we besloten om de zwangerschap af te breken. Hoe moeilijk we het ook vonden. Hij zou waarschijnlijk na de geboorte niet oud zijn geworden. Ik hoop nu echt dat dit kindje gezond is, voor zover ze kunnen zien. Bij Danny* waren het "foutjes van de natuur". Ze konden in ieder geval geen aanwijzingen vinden waardoor het zo zou zijn ontstaan.

Maar goed, ik heb best wel goede hoop dat het nu goed zit. Maar onbewust neem ik het toch wel mee.

Ben vanmorgen trouwens naar de huisarts geweest, en hij zag ook wel dat het zo niet door kon gaan. Maar hij kan geen beslissingen nemen. Hij raadde me aan a.s. maandag (na de echo, als die goed is), 's middags met de manager om de tafel te gaan zitten. Ik moet dan aangeven dat full-time voor mij nu te zwaar is. En of we daar een oplossing voor kunnen vinden. Mocht ik er met hem niet uitkomen, dan moet ik contact opnemen met de bedrijfsarts, en die zal dan waarschijnlijk wel weer contact zoeken met mijn huisarts, om mijn medische achtergrond op te vragen. Dus ik moet maandag maar weer even afwachten. Ik geef het zowieso ook aan bij de  gynacoloog in het ziekenhuis aan a.s. maandag.

We zien het wel. Eerst maar even een rustig weekendje houden, goed slapen, en dan op naar de echo.

Ik laat maandag wel weer wat weten.

Liefs, Kitty

Kitty laat je niet gek maken door je werk hoor, de gezondheid van jou en je kindje zijn nu gewoon het belangrijkste. Wat ik raar vind is dat je HA zegt er niets aan te kunnen doen want hij kan juist op papier zetten dat hij adviseert om rustiger aan te doen.
Maar dit kun je ook bij de vk/gyn doen hoor.

Ik ben even niet zo veel online want ik zit niet zo lekker in mijn vel.
Twee weken geleden accuut last gekregen van mijn bekken en een paar dagen daarna kreeg ik uitslag en ontzettende jeuk.
Ik zie er nu niet uit want de uitslag zit dus ook in mijn gezicht.
Op advies van vk en ha ben ik nu door verwezen naar de gyn waar ze gaan kijken naar mijn leverfunctiewaarden?? om te kijken of de jeuk zwangerschapsgerelateerd is.
Het enigste wat ik wil is dat jeuk ophoudt zodat ik weer eens normaal een nachtje kan slapen want ik ben zoooooo moe.

Terug
Bovenaan