ZWANGERE FORUMJUNKIES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! X LILIAN

Mijn echo was goed. Ik blijk 12 weken en 1 dag te zijn,ipv 11 weken en 2 dagen. Maar het scheelt net geen week, dus houden ze het op 11 weken en 2 dagen. (het zal wel weer een 9ponder worden.... als het hoofdje maar weer klein is...). Het bewoog verschrikkelijk, maar het duurde heel lang voordat ze de nekplooi te pakken hadden. Uiteindelijk kregen ze 3 keer een verschillende 0,9 1,1, en 1,3. In het midden dus. Nu nog mijn bloedtest afwachten volgende week (of eind deze week) en dan weten we meer.
Was vanmorgen trouwens vergeten mijn antimisselijkheid tabletje in te nemen en dat kon ik tegen de middag goed merken. Dus toch nog maar even door gaan. Hopelijk gaat het snel over, want ik voel me stukken beter als ik niet zo beroerd ben.

De volgende keer zal ik wat meer persoonlijk reageren. Nu even mijn foto's op de comp zetten en bestellen van de wintersport.... het was trouwens niet druk hoor. Zo na, de krokus. Gelukkig. Ik was zelf wel 2 keer gevallen, maar dat was, omdat er opeens een hele berg sneeuw lag (opgeschoven door alle skiers en de andere keer vanwege sneeuwval). Ik viel toen ook hartstikke zacht.

Groetjes Ikke

Hallo meiden; ook ik ben weer terug uit Oostenrijk. Gisteravond 23.30 uur weer aangkomen en vandaag gaan we weer vroeg van start.

Ik hb het heel erg leuk gehad maar het was wel jamer dat ik niet kon skieen. Ik heb nog nooit op de latten gestaan en ik durfde het niet aan

Ikke; Ik las dat jij het ook weer heel erg leuk hebt gehad! Fijn hoor! En je bent al weer 12 weken. Super leuk zeg! vandaag ben ik ook 12 weken. Volgens de verloskundige. Zij heeft namelijk wel de datum veranderd ondanks dat er maar 3 dagen verschil in zat. Want volgens mijn berekeningen ben ik pas vrijdag 12 weken.

Kitty; Een dochter! Super! Ik kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt omdat je over 3 weken weer voor een echo moet. Maar als de gyn zet dat je je geen zorgen moet maken dan zou ik dat toch maar proberen. Veel succes op het werk. En nu de afspraken gemaakt zijn zou ik goed naar je eigen lichaam luisteren en als ht even niet gaat dan moet je echt even rust houden of naar uis gaan meid

Sorry maar ik heb geen 2e scherm open en ik ben nu even vergeten wat er verder is geschreven. Ik zal het vanaf vandaag weer allemaal gaan bijhouden.

Werkse dames!

Kitty: Een meid!!! Super...gefeliciteerd !!!!! Wat een feest! Maak je idd maar geen zorgen over dta hoofdje...nu eerst ff gaan genieten.

Hindi: Suc6 vrijdag!!! Spannend!!

xxx

Hey Meiden!

Mama-elle: wat een prachtige foto van je dochter! Een en al vrolijkheid zit er in je meid! Ik heb gelezen dat het een leuke verjaardag was!

Kitty: Ik moest even wat bijlezen zeg! MAN wat een &^#@^%$& sutuatie zeg! Ik lees ook dat je ondertussen al een goed gesprek hebt gehad met je manager. Ik hoop voor je dat dit wat verlichting gaat geven! Denk om jezelf en je meisje in je buik!!! Dat is het allerbelangrijkste en niks anders!
En anders idd gewoon een afspraak regelen bij de bedrijfsarts. Daar mag je zo naar toe en hoef je geen toestemming voor te hebben van je manager! Je huisarts staat achter je en je hoeft je absoluut geen zorgen te maken. GENIETEN is wat je nu moet en niet huilend op de bank!!!!!

Ondanks je werk is het natuurlijk welsuper dat de echo goed was, maak je geen zorgen ove rhet hoofdje zoals je zelf zegt. Onze zoon lijkt ook sprekend op z'n vader  ( 2druppels). Als de rest van de onderzoeken maar goed zijn!!!

Niesje: Jeetje bekkenklachten! en Jeuk! Bah! probeer es balneum (echt wonderspul!!!) en is er al meer bekend bijde gyn over je leverwaarden?? Hopelijk heeft beebje het gewoon nog lekker naar z'n zin bij mams!

Ikke: wat fijn dat je echo goed was, kan voor jou het genieten ook beginnen!! Ik hoop dat de misselijkheid snel over is voor je! En heerlijk even er tussen uit he! Wij gaan as weekend een weekendje weg..... heb er zoooon zin aan!

gipsyd: Ik ben ook altijd in dromeland hoor na een bezoekje aan de vk! Heerlijk gevoel geeft het. onze zoon gaat mee en vind het geweldig. Dit maakt het extra bijzonder! Fijn dat alles weer goed was, het schiet voorj ou nu ook op he! Straks gaan de eersten al bevallen!

Hindi: wat super dat alles goed was! Wij hebben (helaas) 2 x een gastouder gehad en dat is om verschillende redenen niet goed bevallen. Wij hebben onze zoon nu bij de kinderopvang en dit is zoooo mooi. Hij speelt/knutseld krijgt veel aandacht (het is wel een kleine opvang, 12 kids) en hij mag er doen wat hij wil. Je kan aan hem merken dat hij ook veel leert met ongang naar andere kinderen toe en hij begon opeens meer en duidelijker te praten. Dit is onze mening en ervanring, ditkan bij een ander heeel anders zijn :Voor het zelfde geld vinden jullie de opvang niets en gaan jullie voor de gastouder. Alles heeft z'n voor en tegens. Kijk rustig in het rond, maar hou wel in de gaten dat er wachtlijsten zijn voor de kinderopvang!! Dit kan soms wel 1 jaar zijn!

Joyce: Ook terug van het skieen? Heerlijk! Heb je ondanks het niet skieen wel genoten van de zon??

Lilian: hoe is het met jou?? Ik las bij het andere forum snel even dat je nu voor de eerste keer weer ongesteld was geworden? Ik hoop dat je hier snel weer bij ons bent!!!

Hier is alles ok. 19 weken vandaag! Ik ben al met al nog maar weinig aan gekomen. Tijdens de controle vorige week heb ik de VK gevraagd, maar hier moest ik me geen zorgen om maken. Alles was goed, baarmoeder zit goed. Het komt ws doordat ik nu drukker ben dan bij onze zoon. Wel ben ik nog erg moe de laatse 2 weken, maar ik ben toe aan voorjaar! zon zon zon zon zon en naar buiten!
Ik krijg nu ook steeds meer de kriebels om lekker te gaan keuvelen op de babykamer. Hij is al geverfd, maar moet nog veel uitzoeken opzolder. We hebben nu veel verjaardagen en gaan a.s. weekend op vakantie dus hou me nog maar even in, haha!

De controle afspraak was dus goed vorige week. bloeddruk goed en hartje ook weer gehoord, heerlijk gevoel! Volgende week vrijdag hebben we de 20 weken echo. Spannend, maar ontzettend leuk! We verheugen ons er echt op!
We willen niet weten wat het word, maar we hebben wel een voorgevoel. Nog maar even ongeveer 20 weken wachten........

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben! Tot snel!

Groetjes,

Hallo allemaal,

Erg indrukwekkend om jullie verhalen te lezen. Maar voor mij is het op dit moment zo ´n dubbel gevoel om zwanger te zijn.

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik zwanger ben. Dit was helemaal niet gepland en het was ook het laatste wat ik had verwacht. Ik loop een jaar onder controle bij de vrouwenarts omdat ik een verkleving aan mijn baarmoeder heb, welke dus groter wordt en het dus onzeker wordt hoe het er met mijn vruchtbaarheid voorstaat de komende tijd/jaren. Mijn vriend en ik hebben het er natuurlijk regelmatig over gehad, maar op dit moment waren we beiden nog niet klaar voor kinderen. Mijn vriend reist de hele wereld over voor zijn werk en ik ben vorig jaar begonnen met mijn eigen bedrijf waar ik al mijn tijd in stop. We wilden eerst nog een paar jaar sparen, eigen huisje kopen etc zodat we een betere toekomst aan eventuele kinderen zouden kunnen bieden.

Ik was de laatste paar weken al niet lekker, had veel last van mijn maag en moest overgeven. Maar ik dacht dat het de stress was...maar toen was ik een week overtijd en heb ik een test gedaan...en wat bleek: ik was zwanger! Heb meteen een afspraak gemaakt bij de vrouwenarts en die zei dat ik 9 weken (nu dus 10) zwanger was. De eerste reactie van mijn vriend was direkt: abortus...en ik   zag onze hele toekomstplan al in elkaar storten. Ik heb nog geen testen laten doen of alles in orde was, omdat ik het op dat moment nog niet wilde weten. De laatste paar dagen zijn er veel tranen gevloeid, want we hadden het ons alles veel anders voorgesteld. De vrouwenarts had gezegd dat de kans er is, dat als ik echt een abortus wil doen, ik misschien daarna niet meer zwanger kan worden, door de myoom op mijn baarmoeder. Heb de laatste paar dagen veel nagedacht en ik denk persoonlijk dat het een geschenk is, een baby is iets bijzonders, het is geen auto die je op bestelling kan laten leveren. Maar toch blijft het moeilijk, vooral omdat de mening van mijn vriend weinig veranderd is de laatste dagen. Heb een beetje het gevoel dat ik er alleen voor sta. Ben ontzettend misselijk, nog steeds door de war omdat alles zo snel gaag, en natuurlijk nog steeds in onzekerheid of alles in orde is of niet. Mijn vriend vraagt niet hoe het met me gaat en laat me alles alleen doen...ik denk hij is nog steeds onder shock.
Een moederschap zou zo mooi moeten zijn, maar had het me echt heel anders voorgesteld.....

hoi maus,

ik lees jou berichtje en het doet me veel verdriet dat te lezen ik zit zelf op het forum zwanger willen worden dus je begrijpt hoe het voor ons moet voelen en denk dat er veel meiden met me eens zullen zijn wij willen heel graag een kindje of zijn al een kindje verloren of zitten vol op in de behandeling ik wil jou niet aan vallen hoor maar wij willen allemaal verdomme het is geen pakje boter die je zomaar ff laat weg halen als ik jou begrijp wil jij het best houden maar is het je vriend die je tot een arbortus dwingt denk er goed over na mijn stand punt doe het niet je krijgt er later mischien zo veel spijt van maar ja wie ben ik om dat te beslissen maar deze meiden hier op het forum willen allemaal graag een kindje waar onder ik heel heel graag begrijp me ook dat dit pijn doet als je zo iets leest val jou niet aan nogmaals
wens je veel sterkte toe

groetjes
monique

hoi maus
ik kan je maar een ding aanraden denk er goed overna en praat met je vriend hoe jij je voelt en laat zijn mening niet jouw daden beinvloeden je weet zelf al dat een baby een geschenk is en ik denk dat niemand jouw kan en mag beoordelen ...

dus ook niet de vrouwen die niet zwanger zijn ik kon ook heel moeilijk kids krijgen en ben u ook zwanger en er 1000% gelukkig mee
persoonlijk ben ik tegen abortus maar ik sta niet in iemand anders zijn schoenen en elke situatie is anders
en 1 ding raad ik je aan als je ook maar enige twijfel heb doe het niet want dan zal je zeker weten eens spijt krijgen ondanks dat je vriend er misschien niet achter staat.

alle andere meiden vind het leuk om weer jullie updates te lezen
voor sommigen is het idd al een tijd geleden...
maar ben blij te horen dat alles goed is

en kitty een meisje!!!!! leuk!!!!!!!!!!!

ik heb geen tweede schermpje open dus alle andere dames volgende keer zal ik wat uitgebrijder reageren

liefs sandra

Hoi Maus,

Jeetje meid. Ik kan alleen maar zeggen(schrijven) is dat je iets heel moois overkomt.
Misschien nu nog niet "gepland", want kinderen kun je niet plannen. Het word je gegeven.
Dit is voor jullie een geschenk uit de hemel, zou ik haast zeggen. Je vrouwenarts geeft heel duidelijk aan dat het zwanger worden voor jou/jullie heel moeilijk kan worden in de toekomst en hoe moeilijk het ook is het word je nu wel gegeven.

Ik weet het, dit is puur mijn mening (al je niet op een mening zit te wachten, denk ik...) Ik kan alleen maar zeggen praat goed met elkaar! Tenslotte worden jullie beide papa en mama ( zoals ik las wil je geen abortus doen toch) Je man zal niet direct goed en leuk reageren. Alles heeft zijn tijd nodig, iets verwerken neemt z'n tijd.

Praten is goed om op 1 lijn te komen en te blijven! Ik wens jou/jullie heel veel sterkte en hoop dat je er snel van kunt gaan genieten!

Groetjes,

Mama30

Terug
Bovenaan