ZWANGERE MEIDEN VAN HET JULI NOD LIJSTJE !!!

Hallo allemaal!

Ik vind het echt zo leuk om hier mee te kunnen kletsen. Leuk om jullie verhalen en ervaringen te mogen lezen!

Vandaag heb ik de verloskundige gebeld. Morgen ben ik 5 weken en gaan we de 6de week in!

Mijn eerste afspraak ik 11 augustus en als goed is kan de echo die week erna of die week daarop. Mijn voor keur gaat naar die week daarop, vind bij 9 weken is het ook nog maar zo kleine. Vorige keer had ik het bij 11.5 weken!

Maar ben wel blij dat het dan al kan. Mijn vriend is de hele maand september immers op vakantie.

Had de VK gelijk gevraagd na die duizeligheid. Vooral bij lang zitten en staan.Dit was omdat mijn bloeddruk de vorige keer mooi laag was. Nu mijn bloeddruk ook weer omlaag ging. Ook was het slechte kijken na de computer en tv de oorzaak dat ik een bril draag en dan je ogen heel erg kunnen veranderen. Dacht ik bij de vorige zwangerschap ook al te merken , maar nu is het nog meer. Das wel even minder.
Heb vandaag maar wat meer dingen gedaan zodat ik niet teveel stil zit! Hielp wel tegen die duizeligheid! Vanmiddag nog wel even lekker de ogen dicht gehad anderhalf uur. Vannacht beroerd geslapen wou niet echt!

O ja heb momenteel zo'n lekker benauwd gevoel op mijn borst. Das minder!

Nou meiden dit was mijn update voor vandaag weer even !

Groeten

Diarich

@ brasilgirl

Als ik het goed begrepen hebmoest je vandaag na de verloskundige? Hoe heb je het ervaren? Was het leuk en goed?

@ isa lente

Is   alles klaar voor zaterdag in de tuin?
Wat hadden jullie dan ook alweer?

Wat voor tips met ijzer had je vandaag gekregen tegen die moeheid?

@ ci lo

Hebben je kids zich wat vermaakt vandaag?
Heb jijzelf nog leuke dingen gedaan?

---- Mijn vriend is vandaag alleen boodschappen doen, merk je direct duurt uren voordat hij weer thuis is.... alles zoeken ha ha ha het is ook zo'n lieverd!----

@Diarich: Dag goed doorgekomen hoor! Echt leuk, maar wel gelijk druk hoor met twee van die kleintjes!!

Ik ben soms ook beetje duizelig, das vaak door ijzertekort. Heb daar soms ook last van. Ik heb daarom maar Roosvicee Ijzer Tekort gekocht. Drink ik elke dag glaasje van.

Doeidoei!

Hallo Allemaal,

Ik ben gister dus voor de echo geweest. Het was weer goed we hebben het hartje gelukkig weer gezien! De vk zei dat het kon zijn dat ik nog een bloeding ging krijgen de komende tijd want er zat wat aan te komen, ik zag het zelf ook op de echo...Maar het zat ver weg van het kindje en had er zeker niks mee te maken! Pffff hihihi! Wel fijn dat ik al voorbereid ben.
Volgens de meting is ons ukkie 6mm wat overeenkwam met 6 weken en 2 dagen...maar ik  was gister  6 weken en 5 dagen! Ik me weer gelijk druk aan t maken dat ie te klein is...Maar de vk zei dat het nog niet zo heel nauwkeurig gemeten kan worden omdat ie nog  piepklein zijn nu.
Ik mag 6 augustus alweer voor een echo! Ik heb er dus al 3 gehad voor de 9 weken! Nou ja 1 was niet gepland maar toen was ik in paniek dus kreeg m onverwacht die zaterdag... Ik vind het wel gaaf dat ze me er zoveel aanbieden!
Zo mijn laatste dagje werken voor de vakantie! Jippieeeee

Spreek jullie later!! Fijne dag allemaal!

Liefs

He brasill!
Wat fijn om te horen dat alles goed was op de echo! Lijkt me een geweldig gezicht. Kon je de vorige keer ook al het hartje horen?? En kan je ook echt een klein mensje zien?? Lijkt me zo raar om ziets te zien.. ziet gewoon in je buik...!!aaah
Maar hoe bedoel je: er zat nog wat achter waarop je kon zien dat er nog een bloeding aan kon komen.. Wat is dat dan en waardoor word het veroorzaakt die bloedingen??
Nou op naar de volgende echo!! leuk hoor!

Hier gaat alles redelijk... sinds gisteren avond heb ik opeens een soort brandend maagzuur.. maar het zit niet in mn maag.. ja hoe leg ik dit nou weer uit.. net of er een prop in mn keelgat zit en die brand..  Nou ja dus ik dacht gisteren.. ik moet wat eten.. ontbijtkoek naar binnen gewerkt en daarna een gals melk.. nou neeh niets veranderde.. dus toen maar gauw op bed gegaan. En nu word ik wakker en voel het nogsteeds... ik ben er gewoon misselijk van.. Ik denk dat dit die ochtend misselijkheid is????????? Nou mooi klaar mee! Bah voel me echt beroerd!!!
Net dus maar even 5 droge crackers gehapt... en het zakt nu wel iets..
Ik bedenk me net dat ik gisterenavond om 22.00 (ja  hoe verzin je het..) nog een slagroomgebakje kreeg van een patien omdat ze jarig was om 24.00! en ze ging er gewoon bij zitten dus ik kon niet weigeren..Dus het kan ook zijn dat die gewoon verkeerd is gevallen.. Hmmm nouja hopen dat de brand snel blust in mn maag.

Moeheid word inderdaad vaak door ijzertekort veroorzaakt.. maar dit hoeft  niet zo te zijn bij zwangerschap. maar om je ijzer gehalte goed te houden  is het bijvorbeeld verstandiger om na je broodmaaltijd niet gelijk een glas melk te drinken, maar een glas jus  d'orange. In brood zit een heleboel ijzers.. drink je daarna een glas melk  neemt je lichaam het ijzer niet op. Glas melk is wel heel goed maar moet je minimaal een uur na je maaltijd opdrinken. Verder is het ook heel goed om roggebrood  met appelstroop te eten.  In appelstroop zit ook veel ijzers. Nouja en verder natuurlijk spinazi en nog een heleboel andere producten, maar vooral dat glas melk of een ander melkproduct na je  maaltijd is niet goed.

Nou ik ga nu mn glas melk opdrinken.. hopen dat dat tegen die misselijk helpt... Iemand daar nog tips voor behalve die droge crackers eten als je wakker bent....

Hoe gaat het met de andere meiden??? Het  is al half 10 hoor!!! WAKKER WORDEN!!  Ik ben vandaag lekker vrij.. en we gaan straks met mn ouders naar de vrijbuiter in roden.. Even wat campeerspullen kopen.. Heerlijke winkel daar!

Doei doei!!
Veel liefs! Isa

Terug
Bovenaan