Zoekresultaten

1. E

Oordopjes voor zwemles

Wie heeft er ervaring met oordopjes voor tijdens de zwemles? Mijn dochter heeft in korte tijd al 2 keer een oorontsteking gehad, dus ik ben op zoek naar iets voor kleine oortjes, dat waterdicht afsluit.
  2. E

Leuke uitdrukkingen

Bij deze een topic om leuke/aparte kinder uitspraken te de delen. Geïnspireerd door een gesprek van vandaag: We waren daarnet bezig, een hotel/huisje uit te zoeken, wat ook kindvriendelijk is. Zegt onze kleuter: "Ik wil een meisjes hotel." " Mogen er dan geen jongetjes in?" "Nee, die mogen in...
  3. E

Alleen in bad?

Mijn dochter kwam zojuist met de vraag of ze alleen in bad mocht, zonder mama in de badkamer. Nou vraag ik me af, vanaf welke leeftijd het veilig is, je kind zonder toezicht in de badkuip te laten spelen. Mijn dochter is 4, heeft spetterles gehad en zit nu op zwemles. Ze heeft in ieder geval...
  4. E

Speel afspraken

Wat is een normale manier voor een kleuter (of de kleuters ouders) om speel afspraken te regelen? We hebben ooit een speelkameraadje opgepikt in de speeltuin, die was even mee naar huis geweest, en deed alsof dat helemaal ok was met haar ouders. Was achteraf niet zo heel handig, dat niet te...
  5. E

Kerstkaarten op kleuterschool

Afgelopen week werden er kaarten uitgedeeld in de de kleuterklas van mijn dochter. Voor mij een verrassing, op mijn basisschool gebeurde dat vroeger niet. De school kwam direct daarop met regels, zoals, wanneer je kaarten uitdeelt, moet dat wel aan de hele klas. Ergens vind ik het wel leuk...
  6. E

Sinterklaas en begin December jarig

Ik hoor best weleens dat in huishoudens Sinterklaas niet gevierd wordt, omdat 1 van de kinderen rond Sinterklaas geboren is. Maar ik merk ook dat op de basisschool en de bso er echt superveel aandacht aan deze feestdag geschonken wordt. Nou ben ik wel benieuwd hoe die ouders dit dan aan de hele...
  7. E

Crepe nutella

Hoi mede ouders! Even een luchtig onderwerp. Mijn dochter is dol op pannenkoeken met pasta. Eerst weigerde ze zelfs maar pannenkoeken toe proeven. Tot ze dus gebruikt werden om haar favoriete broodbeleg op te doen . Is op zich niks mis mee. Behalve dat ik vroeger in vakantie gebieden nooit...
  8. E

Buikpijn

Hoi, Mijn dochter heeft regelmatig 's avonds geen zin in warm eten, en klaagt daarna bij het naar bed brengen over buikpijn. Ik heb haar laatst een keer een boterham i.p.v. warm eten aangeboden, die ging wel goed naar binnen, maar daarna klaagde ze ook weer over buikpijn. Dus het is niet van de...
  9. E

Nachtlampje

We zijn inmiddels in de fase beland waarin de deur open moet blijven en het licht op de overloop aan 's nachts. Heeft iemand ervaring met een goed nachtlampje?
  10. E

Vaderdag ontbijt met peuter maken

Hoi, Heeft er iemand een tip voor een hartig ontbijt gerecht, waarbij een peuter kan helpen met de bereiding? Mijn man is dol op engels ontbijt, maar daar valt voor een peuter niet veel aan te helpen. Iets zonder brood en zonder kaas.
  11. E

Proeven

Heeft er iemand tips om te zorgen dat peuter iets proeft zonder het fysiek af te dwingen? Ik wil in principe dat ze bij het avondeten altijd minstens 1 hap proeft, maar mijn peuter denkt daar anders over.
  12. E

Snoepjes beleid

Ik ben zelf opgevoed met een vrij strikt suikerregime. En kreeg dus zelden snoep. Nou wil ik niet hetzelfde voor mijn dochter. Maar wat wel? In mijn schoonfamilie komt obesitas voor, dus dat wil ik ook voorkomen indien mogelijk. Maar waar ligt de grens? Mijn peutertje is dol op chocolade en wil...
  13. E

Aan alle slapeloze ouders, houdt vol!

Houdt vol! Er komt een moment dat je bij het strikken van de veters van het kleine schoentje opeens geaaid wordt, en dat al die slapeloze nachten helemaal wegvallen. Houdt vol! Je huilbaby wordt straks een heel lief kindje, maar zit nu nog niet zo lekker in zijn of haar vel. Houdt vol! Als een...
  14. E

Tandenpoetsen

Hoi, Mijn dochter vind tandenpoetsen reuze leuk. Maar minder dat ik haar tanden ook poets. Nou vond ik op internet dat je nog zeker tot 10 jaar zelf na moet poetsen, dat lijkt me nogal extreem. Wanneer is een kindje ongeveer aan serieus zelf poetsen toe? Ze is 2,5 jaar.
  15. E

Piepende ademhaling

Mijn peuter had vanmiddag piepende ademhaling tijdens het middagdutje. En is wat kortademig de laatste dagen. Ondanks dat haar neus vrij is. De huisarts heeft even geluisterd en zegt dat het geen astma is maar vast een rondwarend kinder virus. (Zelf ook geen moment aan astma gedacht, was meer...
  16. E

Stoppen met fles

Hoe pakken jullie stoppen met melk uit fles aan? Mijn dochter kan allang goed uit gewone beker drinken. Maar als ze de nutrilon of gewone melk in een beker krijgt is het krijsen. Nou weiger ik haar al 2 dagen een fles te geven. De eerste dag heeft ze het uiteindelijk toch uit beker gedronken. De...
  17. E

Vermoeide peuter

Hoi, Mijn dochter slaapt 's middags vaak 4:15uur. Op kinderdagverblijf meestal korter. Ondanks stevige dut is ze 's avonds vaak erg moe. We proberen uiterlijk 18:30 te eten. En de laatste weken lukt het vaak al om 20:30 haar in bed te leggen. Op werkdagen wordt ze er rond 6:30 uitgehaald...
  18. E

Maïsmeel spaghetti

We hebben gisteravond maïsmeel spaghetti geprobeerd. Omdat mijn man vaak een opgeblazen gevoel krijgt van gewone spaghetti. helaas was het hierbij nog erger. En onze dochter moest 's nachts spugen, maar was vanochtend weer vrolijk, alleen wat vroeger moe. Kan dat aan het maïsmeel liggen? Komt...
  19. E

Tablet voor peuter tips?

Hallo, Wij overwegen voor Sinterklaas onze peuter (2 jaar) een tablet te geven. Kan iemand een goede geschikte tablet aanbevelen? Alvast bedankt!
  20. E

Concentratie verlies door zwangerschap

Hoi allemaal, Sind mijn zwangerschap kan ik me minder goed concentreren. Dat is in de afgelopen 2 jaar wel iets beter geworden, maar nog altijd niet als vroeger. Heeft iemand tips om het concentratie vermogen te trainen?
  21. E

Peuter 3 met voedingsproblemen

Ik heb een vraag voor een kindje van een ander. Meisje van 3 drinkt standaard bij ziekte te weinig. Is daarom al regelmatig opgenomen om in het ziekenhuis ORS toegediend te krijgen. Soms helpt het doen van drink spelletjes, om haar meer te laten drinken. Maar dit doet dus niet altijd genoeg...
  22. E

Avondeten

Onze dochter van 2 eet vaak geen of nauwelijks avondeten en drinkt dan alleen melk. Helemaal geen melk geven voor avondeten, betekent dat ze niet eet voor ze melk krijgt. haar fles rond die tijd is ineens verdubbeld. Maar iets wat ze echt lekker vind past er nog wel goed achteraan. Iemand tips...
  23. E

Peuter wordt 2 op camping

Hey, Onze dochter is in de bouwvak geboren, en zal dus altijd haar verjaardag op vakantie moeten vieren. Natuurlijk vieren we het voor familie eerder of later. Maar hoe maken we er op vakantie toch een mooie speciale dag voor haar van? Iemand daar ervaring mee, en praktische tips? Ik kom niet...
  24. E

Waarom geen les in ouderschap op school?

Zelf was ik de jongste thuis, dus heb ik nooit gezien hoe jongere kinderen opgevoed werden. Tijdens de zwangerschap durfde ik me vooral niet te verdiepen in baby kwaaltjes, met de rechtvaardiging dat niet ieder baby last van dezelfde kwaaltjes heeft, dus dat ik vooraf eigenlijk niet wist wat...
  25. E

21 maanden nog dol op fles

<p>Hoi, </p><p>Mijn dochter is nu 21 maanden maar alhoewel ze allang vast voedsel eet, lukt het niet zo de flesjes af te bouwen. We waren terug naar alleen 2 flessen 's avonds. Maar als ze ziek is, zijn dat er weer meer. En nu, na een paar ziektes zit ze weer aan 4 flessen per...
  26. E

Hoe omgaan met extreme uitputting bij zwangerschap?

<p>Hoi,</p><p>Tijdens mijn zwangerschap was ik de eerste maanden extreem uitgeput, en was na 1 rekje van de afwasmachine uitruimen misselijk van vermoeidheid. Het enige wat hielp was dubbelgevouwen op mijn knieën op de bank liggen. Later kreeg ik van mijn schoonmoeder de tip...
Terug
Bovenaan