Zoekresultaten

1. E

Baby koemelkallergie zonder af te vallen?

een koemelkallergie is heel moeilijk vast te stellen, omdat de symptonen uiteenlopen. Onze zoon groeide ook als kool terwijl hij een ernstige koemelkallergie had. Hij had ook a-typische klachten. Later ook excusus gehad van de huisarts dat ze de symptonen niet goed had geanalyseerd maar "gewoon"...
  2. E

Dreumes 1 jaar & 2 maanden .. KAPOT GESCHROKKEN

Onze dochter heeft wekelijks een breath holding spell en is nu 3, dus ervaringsdeskundige hier. Hard in gezicht blazen werkt niet altijd en is eigenlijk ook niet bewezen...  (als je blaast dan wel echt met alle kracht die je hebt, dus niet een pufje ;-) )  Bij ons werkt het juist om haar bij ons...
  3. E

Wens voor vierde kindje, man niet

maar moet dat nu gelijk dan al vast liggen dat er een 4e kindje komt? Ik snap dat jouw man die veel van huis vindt, het is even genoeg. Hij wilt naast tijd voor zichzelf ook tijd voor jou en de kinderen. Als je maar 1 dag hebt is de aandacht dan verdelen lastig. Al dan niet alle zorgen die hij...
  4. E

Mama's help! Koemelkallergie

Lieve mama,    het is alsof ik ons eigen verhaal lees. Onze zoon had dezelfde klachten, obstipatie + eczeem. Ik heb na lang strijden ook gewonnen en na 6 maanden kregen we de nutramigen. De slapenloze nachten bleven omdat hij dit al zolang gewend was van de eerste paar maanden. Het duurde heel...
  5. E

Uitgerekend april’23 2e kindje (+-) 1,5 jaar verschil

Hoi! Ik ben een mama van 2 kindjes met 1,5 jaar verschil (1 jaar en 8 maanden om precies te zijn) en mijn jongste is nu 1,5 jaar en de oudste 3 jaar.  Dus wie weet kan ik je wat tips geven! Haha Onze oudste hebben we veel betrokken bij de zwangerschap, vooral op het einde werd het wat meer...
  6. E

Enorm veel spugen

Hoe lang heb je de voedingen geprobeerd? Langer dan een paar dagen? Pas na een week merk je vaak verschil. Hoe uit die last bij hem? Huilen? Heeft hij genoeg plasluiers per dag? Je kunt ook nog proberen om een andere voedingshouding aan te houden. Denk je dat hij reflux heeft? 
  7. E

Toe aan school... (hij of ik)

Dat vanaf 4u herkennen wij hier ook wel. Kan het zijn dat hij al een beetje honger heeft? Wij doen vaak een klein snackje nog rond half 4, wat komkommer/tomaatjes/stukje soepstengel. Dan heb je een vrolijk bordje en alvast wat vitamine binnen. Daarna lekker naar buiten! Zodra hier iemand...
  8. E

In week 33 nog steeds misselijk en overgeven

wat knap dat je hier al zo lang mee loopt! Er zijn medicijnen voor die je kunt gebruiken zodat je minder misselijk bent en misschien niet meer hoeft over te geven. Dat zorgt wellicht voor wat meer rust de laatste weken van je zwangerschap (zodat je er ook écht van kunt genieten). Vraag even bij...
  9. E

Breath holding spell…

Hoi! Ik zag je berichtje en moest even reageren. Onze dochter (bijna 3) heeft het sinds ze 6 maanden is. Het blijft schrikken (hier nog steeds wekelijks).  Ik hou haar gewoon tegen mij aan en blijf knuffelen. Dat blazen oid had bij ons geen effect en gaat toch echt even een seconde of 5 à 10...
  10. E

Ouders uit elkaar

Wat een enorm vervelende situatie zit je in, veel sterkte. Weet dat je er niet alleen voor staat. Welke gemeente woon je? Vaak is er een organisatie die helpt bij jeugd/gezin/geld/woonzorgen als je het zelf niet weet. Zij kunnen je echt helpen! Ook lijkt me praten met je (ex) partner een goed...
  11. E

"Ritme" baby

Het is ook best lastig allemaal. Wij zijn ook zo rond de 8/9 weken begonnen met een ritme. Wij hebben de boeken van "Baby in een droomritme" gevolgd met schema's. Je moet natuurlijk even zoeken wat voor jou fijn werkt. Dit schema ben ik toen vrij streng gaan aanhouden en ja, dat vergt wel...
  12. E

Slimmer als andere of niet? (Bijna 3)

Hoi hoi, mijn dochter is ongeveer even oud (scheelt 1 maand) en waar die van ons nu lekker begint te tellen tot 10, klopt er nog geen hout van. :-) Wat knap dat jouw dochter dat allemaal al kan!  Misschien is het goed dat ze nu naar de opvang gaat en kan een leidster (ze hebben er immers voor...
  13. E

Tripp trapp stoel en newborn zitje

Wij hebben er aan beide kanten een stukje uitgehaald (volgens mij weggevijld) zodat hij wel vast klikt. We hadden dan ook een stoel gekocht die nog he-le-maal opgeknapt moest worden. Werkt zo perfect!
  14. E

Hoeveelste ronde zit jij

Wat spannend! De eerste keer was het de eerste ronde raak, bij onze 2e hebben we er 6 maanden over gedaan :-) Succes!
  15. E

Ten einde raad: niet slapende baby!

Op deze leeftijd testen ze nog niet op allergieën. Je baby is pas 7 weken, dus net nieuw op de wereld. Geef haar de tijd om te wennen. Ik zou je idd ook een osteopaat aanraden om daar eens langs te gaan. Dat heeft bij onze zoon erg geholpen. Vaak kunnen ze aangeven waar het vast zit of de...
  16. E

Help! Kind trekt slaapzak zelf uit

Ik zou toch proberen over te stappen op een dekentje/lakentje. Het is voor kindjes ook wennen en ze moeten leren (net als zindelijkheid en zo'n beetje alles..) onder een dekentje te liggen. Nu zou het perfecte moment zijn met deze temperaturen!    Is er een reden waarom ze de slaapzak uittrekt...
  17. E

31 weken zwanger en om de 5 min. harde buiken

Ik heb dit ook tijdens mijn zwangerschap(pen) gehad. Het enige wat hielp: rust. Niets doen. Mijn vk gaf me het advies 1 activiteit per dag te doen, even naar de winkel/douchen/iets inspannends dus was dus 1 activiteit. Voor de rest op de bank liggen/in bed liggen. Ik ging puzzelen om de tijd te...
  18. E

Tips voor nieuwe moeders

Dit is geen tip maar verkapte reclame, je stuurt een affiliate link door waarvoor je betaald krijgt als ze hem koopt. :-)    Je hebt een boek, ik word mama waarin veel handige info staat. En een zwangerschapscursus/gym is wel een echte aanrader! Daar leer je misschien meiden kennen die in...
  19. E

X

Onze dochter is nu 2,5 en zegt ook vaak dat ze pijn heeft ergens wat dan uiteindelijk jeuk is. Ze kunnen zich nog niet zo goed uitdrukken of weten niet hoe iets moet "voelen". Het kan ook aandacht zijn, want als je zegt dat je pijn hebt krijg je direct aandacht van papa/mama dus soms beter om...
  20. E

Echodense darmsn

Hoi,    Wat vervelend. Wij hebben hadden dit in de lever bij ons dochter (dus niet de darmen) bij de volgende echo was het niet meer zichtbaar en nu een gezonde dochter van 2,5 jaar. :-) het is veel onzekerheid, maar probeer je er niet te druk om te maken. Je kunt altijd vragen of je over 4/6...
  21. E

Avondritueel baby en peuter

Wij hebben een dochter van 2 en een zoon van 7 maanden. Wij brengen de kinderen wel eerder naar bed maar komt op hetzelfde neer. Ik start altijd met de pyjama's pakken schone luier aan voor de kinderen. Ondertussen mag de oudste even tv kijken. Ik maak dan de fles voor de jongste en geef die dan...
  22. E

Onwijs misselijk

Ik zou even de huisarts bellen en vragen naar Emesafene. Ik heb 2 kinderen. Bij de eerste het probleem "uitgezeten" (ik was misselijk en kon alleen kokhalzen, overgeven deed ik ook niet, tot na de 20 weken) en bij de 2e gelijk bij de eerste misselijkheid de huisarts gebeld. Die schreef dit voor...
  23. E

Omgangsregeling

Hoi,  een beetje late reactie... Vriendin van mij werkt op basisscholen als schoolmaatschappelijk werkster. Zij zijn op dit soort situaties getraind. Misschien kan je eens vragen of er ook zo'n medewerker bij jullie op school rondloopt. Je kunt dan misschien eerst samen met je ex met deze...
  24. E

Voorleesboek

Hier zijn de favorieten:    - Gewoon zoals je bent  - Windje - Laat maar los Koala (ie-de-re avond weer haha)   Bij alle 3 deze boekjes moet onze dochter hardop lachen, grote mooie afbeeldingen waar ze echt lang naar kan kijken. We hebben bij de kringloop ook boekjes gekocht van disney, zoals...
  25. E

Geen kraambezoek willen

Het verzenden van een geboortekaartje staat bij veel mensen gelijk aan kraambezoek. Als je dat niet wilt maar toch een kaartje wilt verzenden, zet je het er toch gewoon op? Hints wordt door veel niet begrepen. :-)    Je kunt er iets op zetten als "Liever geen kraambezoek, maar {naam kindje} zal...
  26. E

Een feestje, wat voor excuus om niet te drinken?

Ik dronk gin-tonics zonder gin ;-) Je hebt zelfs alcoholvrije gin! En anders gewoon wijn inschenken voor jezelf, je moet toch veel lopen/opstaan om drankjes in te schenken en hapjes te regelen dus dan gooi je ongezien snel wat in de gootsteen :-) Dan lijkt het alsof je ook drinkt!
  27. E

Kloppend oor

Ik heb het ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik heb er eigenlijk nooit iets achter gezocht, nu een gezonde dochter. Misschien kan ie het tijdens je volgende bezoek bij de verloskundige even vragen. 
  28. E

Uitzet - waar had je echt niets aan?

Haha ik lees dingen die anderen niet hebben gebruikt en denk, hoe dan?!! Spuugdoekjes, badje en aankleedkussen gebruiken we nog steeds iedere dag en onze dochter is 1,5. :-) zo zie je maar hoe persoonlijk het is.  Koop zo min mogelijk, als je het mist is het zo besteld en in huis. Wij hadden...
  29. E

Verblijfskatheter

Hoi Muurbloempje,    Hopelijk gaat het goed met jou en je baby. Probeer er toch van te genieten! Gefeliciteerd:-) Ik kon ook niet plassen, dat lukte na een paar dagen pas. Probeer er niet teveel druk op te leggen. Zo gebeurde het bij mij toch! Zo'n katheter lijkt me indd niet fijn om bij jezelf...
  30. E

Laatste cryo terugplaatsen??

Hoi hoi,    Dat is een lastige keuze, ik denk dat je voor jezelf duidelijk moet hebben  of je nog een 3e kindje wilt.    Indien je toch geen 3e kindje wilt bestaat toch ook de mogelijkheid het af te staan "ter adoptie". Er zijn zat ouders to be die er wel helemaal blij van zullen worden dus ik...
Terug
Bovenaan