Zoekresultaten

1. M

Stressreactie bij horen kids s nachts

Ik heb echt net hetzelfde . Net als vele andere mama’s waarschijnlijk. Ook hier mijn echtgenoot die gewoon doorslaapt en dan krijg ik de vraag ‘zijn ze wakker geweest vannacht?’ in de ochtend. Ben benieuwd naar andere ervaringen want ik heb ook geen idee hoe ik die reactie zou kunnen counteren.
  2. M

Verjaardag partijtjes

Ivm de uitnodigingen: vraag gerust even na bij de klasleerkracht hoe dit best in z’n werk gaat. Bij mijn dochtertje op school geldt ook de regel dat er geen uitnodigingen door de kinderen zelf op de speelplaats worden uitgedeeld. Daar is de afspraak dat je de uitnodigingen aan de klasleerkracht...
  3. M

Leuke uitdrukkingen

Onze oudste (3 jaar) wil niet altijd even goed luisteren. Onlangs vroeg ik haar (een beetje wanhopig): ‘Waar zijn jouw oren gebleven?’ Het antwoord kwam er meteen ad rem uit: ‘Die liggen nog in mijn bed.’
  4. M

Nieuwe cito's

Klopt wat @Essil zegt. E staat voor ‘einde’ en M voor ‘midden’. Het getal staat dan voor de groep. Dus M7 betekent dan bijvoorbeeld niveau midden groep 7. Of zo heb ik het toch aangeleerd gekregen. Misschien kan je dan zo een beetje een beeld of interpretatie schetsen voor jezelf? Ik zou er wel...
  5. M

Functioneren op werk ondanks slapeloze nachten

Door niet te veel na te denken over hoe moe ik ben en gewoon door te gaan… Ik werk zelf ook 4/5. Een extra dagje weekend helpt mij ook om de werkweek door te komen. Maar ja, het is pittig. In mijn achterhoofd probeer ik ook te onthouden dat dit een fase is en dat dit ook wel weer voorbijgaat...
  6. M

Gaan we voor een 4e kindje of niet?

Ik zou me niks aantrekken van de meningen uit de omgeving. Ga ervoor als je het echt wil. Als het mogelijk is en jullie willen het beide graag, waarom niet. Het is jullie huishouden en leven, niet dat van andere mensen uit je omgeving.
  7. M

Dreumes: boterhammen uit het vuistje?

Wij hebben onze kindjes altijd gewoon een boterham in z’n geheel gegeven om stukjes af te bijten. Geen problemen mee gehad. Gewoon doen dus zou ik zeggen
  8. M

Kind steeds ziek met koorts

Onze meid van 1 jaar pikt ook elk mogelijk virusje op met koorts en alles erop en eraan om de week lijkt het soms wel. Nog niet genezen van het ene en het andere begint al. We hebben ze zo onlangs 2 weken thuis gehouden van de opvang zodat ze echt kon uitzieken. Niet eenvoudig te regelen...
  9. M

PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@XBo proficiat! Wat bijzonder! Kan me wel voorstellen dat je je handen vol hebt nu. Geniet ervan tussen de drukte door. Hopelijk heb je genoeg helpende handen in je buurt.
  10. M

Kat heeft aan mijn ijsje gelikt

Als je ongerust bent, inderdaad even contact opnemen met je huisarts of verloskundige. Zij kunnen eventueel met bloedonderzoek nakijken of je besmet zou zijn en of je behandeling nodig hebt. Als je kat inderdaad gewoon een binnenkat is, is de kans wel kleiner op toxoplasmose. Ik heb het van onze...
  11. M

Hey Milou, ik zou inderdaad zorgen dat je zeker bent want de stap van 1 naar 2 is best pittig. Hier zijn ze ondertussen 3 en 1 en ik vind het wel nog steeds best stevig. De kleinste heeft in maart in het ziekenhuis gelegen met RSV, corona en longontsteking en sindsdien heeft ze steeds erg veel...
  12. M

Meer ouders met kindjes die heel vroeg niet meer sliepen?

Onze dochter van nu bijna 3 deed vanaf 10 maanden nog maar 1 slaapje en sloeg vanaf haar 1 jaar 10 maanden al geregeld een middagslaapje over. Ondertussen doet ze nog misschien maximum 1 keer in de week een middagslaapje, zonder dat dit problemen geeft. Kan goed zijn dat ze gewoon minder...
  13. M

Testen

Buiten de afleestijd die in de gebruiksaanwijzing wordt aangeraden zijn resultaten van tests onbetrouwbaar. Je kan er helaas dus weinig mee. Ben je al overtijd of nog niet?
  14. M

Lange autoreis naar Spanje met pasgeboren baby

Wij hadden wel telkens een overnachting voorzien onderweg.
  15. M

Lange autoreis naar Spanje met pasgeboren baby

Wij zijn zelf al 2 keer vanuit België naar Zweden gereden met onze oudste dochter (de eerste keer 8 maanden en de tweede keer 1,5). Ik zou zeggen voldoende speelgoed meenemen en eventueel wat snackjes en een goede drinkfles die je ook in de auto kan geven, zoals een koekje dat niet te veel...
  16. M

Hopeloosheid

Wij hadden een tijdje net hetzelfde voor met onze kleine meid (even oud). We zijn toen haar slaapjes onder de loep gaan nemen. Ik weet niet hoeveel slaapjes jouw kindje nog doet en hoe lang? Bij ons had ze nog nood aan 2 slaapjes maar we merkten dat als ze in de ochtend te lang dutte, dat ze ‘s...
  17. M

Gehoorbescherming bij kinderen

Ik snap je frustraties. Hier waren onlangs verschillende optredens bij ons in het dorp. De muziek stond echt luid. We hoorden het heel duidelijk tot bij ons in de tuin, verschillende straten verder. We waren zelf een keer gaan kijken en er waren ook veel (jonge) kinderen aanwezig. Geen enkel...
  18. M

Overgang van 2 naar 1 slaapje

Ik denk dat hij inderdaad toe is aan dat ene slaapje. Onze oudste dochter deed op 9 maanden ook nog maar 1 slaapje en dat ging prima. Onze jongste heeft nu op 9 maanden nog 1 kort ochtendslaapje (max. 1 uur) en een lange middagdut. Het is maar net wat ze nodig hebben inderdaad.
  19. M

Geen eisprong?

Als je je zorgen maakt of vragen hebt, zou ik een afspraak maken met je arts. Ik heb zelf pcos en ken verschillende andere vrouwen met pcos en het komt bij ons allemaal heel anders tot uiting. Ik heb totaal geen cyclus, een ander 3-4 keer per jaar een cyclus, weer een andere wel iedere maand een...
  20. M

3,5 jaar driftig en hyper

Alsof ik het zou hebben geschreven, met het verschil dat onze dochter 3 wordt eind oktober. Ik veronderstel dat jij ook in België woont, aangezien je dochter ook al naar school gaat? Hier is het al de hele zomervakantie drama, steeds erger lijkt het wel te worden, terwijl het tijdens het...
  21. M

Speen afleren: ervaringen?

Hier was het uiteindelijk afgelopen met 1 nachtje groot verdriet. Wanneer ze er nog eens naar vroeg zeiden we dat ze nu een grote meid is en geen baby meer en dat speentjes voor baby’s zijn. Vond ze prima dan. Verdiet troosten gebeurde sowieso al enkel met een knuffel en een kus. Speentje was...
  22. M

Traphekje: Veilig of niet voor kinderen?

Beter je gezicht tegen het hekje dan de trap afrollen denk ik… Ik ben in ieder geval blij dat we een hekje hebben zodat ze niet zomaar de trap op kunnen bij ons. Niets is uiteraard 100% veilig maar mijn neefje was tijdens een onbewaakt moment de trap op geklommen toen hij nog geen 2 jaar oud...
  23. M

Wisselen kdv?

Ik zou je gevoel volgen. Als je hier geen goed gevoel hebt en je kan ergens anders een plekje hebben waar je een beter gevoel bij hebt, gewoon de overstap maken. Niets zo vervelend als je kind ergens moeten afzetten zonder dat je er volledig het vertrouwen in hebt dat het goed zit.
  24. M

Onbeschermd intiem geweest

Als je zoveel last hebt van je rug, zou ik echt gewoon even langs de huisarts gaan. In je andere topic zeg je het druk te hebben en binnenkort op vakantie te gaan maar ik zou het toch nu nog even bij je eigen arts laten checken zodat je een bezoek aan een vreemde arts in het buitenland kan...
  25. M

@XxLara ik snap je volledig. Als de middagdutjes gelijk uitkomen is dat heerlijk maar anders is het inderdaad het ene kind erin en het andere er weer uit. Ik vind 2 kinderen best veel kinderen, haha. Nora doet sinds kort regelmatig geen middagslaapje meer dus dat is ook best een aanpassing. De...
  26. M

@Bloem- oh aftellen maar! Het begint te korten. Veel succes nog! @XBo fijn dat ze het goed doen! En dat jij je ook nog steeds goed voelt. Je bent alweer bijna in de helft. Het gaat toch zo snel allemaal! Hier geen grote ziektes ofzo meer gehad gelukkig. Ik blijf het wel zoeken vinden en een...
  27. M

zonder kinderwagen

Wij hebben een kinderwagen met iets grotere wielen die prima rijdt en waar onze 2 meisjes prima in hebben gelegen en geslapen wanneer we op stap gingen. Wanneer ik bijvoorbeeld met de auto naar de winkel ging, had ik meestal wel de draagzak bij. Regelmatig deden we ook wel wandelingen met de...
  28. M

Waterpokken en vliegvakantie

Bij ons kreeg de kleinste het bijna exact 3 weken na de oudste, zoals onze arts had voorspeld. De arts had bij ons ook gezegd dat je er vrijwel 100% zeker van kan zijn dat de andere besmet is van zodra het in huis is.
  29. M

Ervaringen welk merk fles bij borstvoeding

Wij hebben de moedermelkflesjes van medela. Oudste dronk met speentje met M flow en de jongste nu met S flow. Kan je makkelijk in wisselen.
  30. M

Kan ik zwanger zijn?

De kans lijkt me klein maar sowieso heeft het ook pas nut om te beginnen testen op 15 mei als je menstruatie toch niet zou doorzetten. Vroege tests zijn onvoldoende betrouwbaar. Even afwachten dus
Terug
Bovenaan