3e kindje

Zo, na een dag hard werken weer eens 'forummen'... het was me een dag zeg.. mijn jongste had een stuiterdag en heeft 2 x in een modderplas gelegen bij het wegbrengen en halen van de peuterspeelzaal. Mijn computer hield er mee op (werkte thuis vandaag) en tot overmaat van ramp was het een drama bij het afscheid nemen van de peuterspeelzaal (heeft ie sinds 2 weken last van).... maar gelukkig mijn man kwam vroeg thuis en heeft de jongste meegenomen voor een boodschap, mijn oudste is aan het spelen (en eten) bij een vriendin, dus ik heb eventjes rust ...

Hey Jeni, wat leuk jou hier te ontmoeten, zijn de rode duivels inmiddels gekomen? Nieuwe ronde nieuwe kansen, misschien toch maar zo'n stapeltje ovulatietesten aanschaffen...?

Hoi ruma,
Wat vervelend dat je bij de tweede zo misselijk was. Schrikt je dat niet af voor de volgende zwangerschap? Goed dat je HA er iets voor  kon geven!  
 Wanneer is jouw volgende (vermoedelijke) nod?
Grappig dat jouw man ook de intiatiefnemer is geweest. Wat zijn de uiteindelijke redenen voor jou geweest om overstag te gaan?
Ik heb altijd wel een kinderwens gehad voor 3 kinderen, maar na nummer twee zakte de moed me in de schoenen ... ons knulletje heeft meer energie dan zijn papa en mama bij elkaar, een echte vrolijkerd hoor, maar ook een beetje LEO..lomp en onhandig...dus we hebben onze handjes er vol aan. Mijn man begon 1 dag de geboorte van onze oudste al over nummer 2 tot groot ongeloof van de kraamhulp...ze gaf hem bijna een draai om de oren met de melding dat hij maar even moest wachten tot mijn hechtingen verwijderd waren . Na de geboorte van nummer 2 heeft hij dus een tijdje gewacht voor hij zijn wens kenbaar maakte haha... hij leert bij.

Hoi RW,
Ik heb jouw verhaal een beetje gevolgd hier op het forum en dus ook van jouw miskraam. Ik hoop dat het beter met je gaat nu en al wat meer hoop hebt voor de volgende ronde. Je hoort altijd dat het zo beter is omdat het vruchtje niet goed is geweest, maar dat maakt de teleurstelling niet minder!    

groetjes Reggie

Hoi allemaal,

Jeni: Welkom!! Wat leuk samen met je tweelingzus op het forum!! Wel oppassen wat je schrijft, het kan altijd tegen je worden gebruikt (haha). Fijn dat jullie er nu samen achter staan want het niet niks, zo'n derde kindje.

En ja, Reggie, ik had zo ongeveer alle argumenten, die je normaalgesproken van de mannen hoort: financieel, nu eindelijk weer iets vrijer met al 2 grotere kinderen en last but not least: weer bang voor zo'n ellendige zwangerschap als bij de tweede (dat argument hebben de mannen natuurlijk niet...). Maar goed, eigenlijk wilde ik altijd wel 3 of 4 kinderen, maar de vonk moest nog even overslaan voor een derde. Na de bevalling van de eerste had ik heel snel zoiets van: dit zeker nog een keer. Na de tweede had ik dat niet zo. Misschien omdat het ook al drukker was met 2 kleintjes (nummer  1 was 22 maanden toen nummer 2 werd geboren). Daarbij ook iets meer last gekregen van mijn rug (na de bevalling!!, was ook een stortbevalling, verloskundige te laat...). al met al heeft het echt moeten groeien bij mij en nu heb ik ook echt zoiets van: ja, nog een keer zwanger zijn en zo'n heerlijk klein hummeltje in mijn armen hebben!!! Ik ga er dan ook echt voor. Mijn volgende  NOD is, uitgaande van een cyclus van 41 dagen, begin november. We kunnen dus nog lekker wat afklussen. We kijken niet naar vruchtbare dagen, want ik weet bij God niet wanneer die zouden zijn (heb ik volgens mij al eens geschreven).

Sanniebal: ik denk aan je!!!

RW: ik duim voor je en denk ook aan je!!

Liefs, Ruma

Hallo meides,
wat leuk, nieuwe mensen erbij, dat is altijd gezellig!
nou , we praten weer heeeeel voorzichtig met elkaar, het zijn dus écht de financien die hem dwars zaten/zitten, hij komt zelf uit een gezin van 6 kinderen en zijn vader was aan de drank dus heeft ie altijd moeten knokken voor wat aandacht en dergelijke.
maar het mag natuurlijk niet zo zijn dat wij/ik geen 3e kindje krijgen omdat zijn vader er vroeger een zooitje van maakte!!!!!
nu hebben we ook mijn financien er bij gepakt (we waren alleen van die van hem uitgegaan) en wat blijkt? het ziet er heeeel goed uit vind ik maar wat meneer ervan vind...
dat moet ie nog even rustig bekijken.
ja, het blijft spannend maar ik heb weer hoop, als ie dit niet genoeg geld vind dan word het voor mij een hele moeilijke tijd.     want hoeveel wil je overhouden om vrij te besteden?!
kus; san.

Hej Sanniebal,

Gelukkig dat jullie het weer voorzichtig bespreekbaar kunnen maken. Het is altijd moeilijk, want je eigen jeugd neem je toch mee in je geestelijke bagage. Wat iedereen nog voor zichzelf overhoudt, is natuurlijk verschillend. Zelf reken ik bv. op ongeveer 150,- Euro per maand voor onszelf. De ene keer hang ik fors erboven en de andere keer heb ik haast niets uitgegeven. Ben blij dat het in ieder geval weer wat beter met jullie gaat en inderdaad, op dit moment kun je alleen maar afwachten.

Kus, Ruma

Hoi Ruma en de rest,
nou, de kogel is door de kerk hoor.....................
we of beter gezegt hij is er uit, we gaan toch voor een 3e !  
mensen kinderen wat ben ik blij, hij gaat meteen vannacht een extra dienst draaien (één in de maand moet toch kunnen?!), nu moeten we eerst weer een beetje naar elkaar toe groeien, deze ronde gaat zowiezo aan ons voorbij dus volgende ei gaan we er weer vol tegenaan met de kans dat het wéér een augustus kindje gaat worden...
dus de rust is wedergekeert en dat voelt een stuk beter!
XXX san.

Hee sanniebal!!!
Gelukkg voor je joh!!!!
Maarre, jij hebt het over een augustuskindje, maar volgende maand wordt toch julie?
Enne, hoe bevalt dat eigenlijk zo'n augustus kindje? Het lijkt mij niet leuk als je dan jarig bent. Juli helemaal niet omdat dan iedereen op vakantie is enz......
Maarre, ik ben blij voor je hoor!!! En ik doe waarschijnlijk volgende maand ook weer mee, heb net getest en was negatief ( was wel te vroeg getest, nod pas 7 okt....)

Jippie, wat ben ik blij voor je!!!!!

Goh, ik heb van de zijlijn zo met je mee zitten leven. Wat fijn dat jullie er uit zijn gekomen!  Super!

groetjes Reggie

Ha Ruma,

Zulke onregelmatige cyclussen houden het wel spannend ...

Ik ben wel bezig met het noteren van mijn ochtendtemperatuur om mijn cyclussen weer beter te leren kennen.
Kan ook handig zijn voor de HA als het straks echt lang gaat duren.

Heb jij dat ook dat je bij jouw kinderen voorzichtig aan het polsen bent hoe zij nog tegenover een broertje of zusje staan. Ik wil het ze niet direct vragen omdat ik zeker weet dat mijn oudste daar meteen conclusies aan verbind en dan weet zo de hele straat het.. Ben de laatste tijd weer van die zoete  liedjes aan het zingen die ik zong toen ze baby waren en krijg af en toe meewarige blikken toegeworpen van mijn dochter... laat me af en toe lekker meeslepen in mijn dagdromen over weer een kleintje .   De bevalling sla ik in die dagdromen voor het gemak maar ff over..

groetjes Reggie

Terug
Bovenaan