Eerste keer zwanger willen worden

Hoi dames,
Leuk om alles te lezen, ik was eerst meelezer maar nu toch ingelogd! Hier even mijn verhaal, ik ben 28 btw:
eind januari ben ik gestopt met de nuvaring, wat een bijwerkingen van ontpillen!! Mood ging alle kanten op, pijnlijke tepels ook. Twee dagen ontzettend moe en huilen om niets, toen dus ongi keurig na 28 dagen. Maar helaas was dat een ‘valse’ onder invloed van de hormonen nog. Daarna was het lang wachten... Vorige week (begin mei) een eerste echte ongi gehad, veel korter maar wel heviger. Nu ben ik benieuwd of het wel weer na 28 dagen komt, of zou mijn cyclus even nodig hebben om regelmaat te krijgen. Deze maand moeten wij de poging helaas sowieso overslaan omdat mijn vriend heftige medicijnkuur slikt en ik daarbij niet zwanger mag worden. Even een maandje met condoom dus, daarna in juni hopelijk weer op tijd mijn ei en aan het werk/duimen!! Zo spannend, af en toe voel ik me er prima onder en soms heb ik echt geen geduld meer, zo vervelend en raar om zo op je lichaam te moeten wachten hihi. Mijn vriend heeft er ook enorm veel zin in maar snapt natuurlijk niet hoe het voor mij en mijn lichaam voelt.
 
Hallo,
Ik wil ook even mijn verhaal doen in deze topic.
Ik ben 27 jaar en sinds 13 december 2017 gestopt met de pil. Eerst een tijd geen menstruatie gehad en toen een hele hevige en lage menstruatie. De laatste 2x zaten er 28 dagen tussen. Nou zou 9 mei mijn menstruatie weer moeten beginnen, maar tot nu toe nog niks. Ik hen al meerdere en verschillende test gedaan maar daar komt steeds een negatief resultaat uit. Ik ben dus nu al ruim een week overtijd en weet nu dus eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Mijn beste vriendin testte pas in de 7e week positief. Hebben jullie hier ook ervaringen mee? Moet ik nog even wachten? Ik weet het niet goed meer. We willen zo graag dat het raak is maar elke keer een negatieve test is ook teleurstellend. 
Ik heb op dit moment geen menstruatie of zwangerschaps klachten, maar wel 1,5 week terug wat een week heeft aangehouden. Misselijkheid en licht in het hoofd. Ook heb ik elke nacht een droom gehad die ik echt nog na kon vertellen. Ook heb ik nu vanaf 2 weken ongeveer meer afscheiding als normaal lijkt wel. Normaal gesproken heb ik een week voor mijn menstruatie erg gevoelige borsten en tepels maar nu nergens last van gehad.
Erg lang verhaal maar ik hoop dat ik samen met jullie mijn verhaal een beetje kwijt kan. 
En alle dames die positief getest hebben, van harte!
 
Hallo! Wil graag aansluiten :)
eind oktober 2017 gestopt met de pil omdat wij klaar zijn voor een kindje, vervolgens na een paar dagen meteen ongesteld geworden, toen een maand niet, vervolgens met kerst weer. Zit nu op NOD dag 114.. Tot nu toe elke keer negatief getest. Wel symptomen (buikpijn, ontzettend moe, stemmingswisselingen). Mijn vorige huisarts vond dit allemaal niet zo bijzonder en zag geen reden om verder onderzoek te doen dus vandaar een andere huisarts gezocht. Heb morgen een afspraak maar ben een beetje bang dat er iets totaal anders aan de hand is.. ben benieuwd morgen
 
Welkom iedereen! Wat een verhalen allemaal, fijn om mee te lezen!
@Minusone, pittig! Ik heb zelf geen ervaring met zo laat pas positief testen, maar je hoort het inderdaad vaker. Ook kan een innesteling later zijn of de eisprong toch later dan je dacht. Ik denk, zolang je niet menstrueert, er altijd een mogelijkheid is. Ik duim met je mee!
@Kimj, jemig wat een tijd wachten. En onzekerheid denk ik. Ik hoop dat je snel zekerheid krijgt. Ofwel ongesteld wordt en een meer regelmatige cyclus krijgt, ofwel alsnog positief test. Wie weet. 
@Meiss, spannend vanaf volgende maand! Slim dat je eerder al stopt met de pil, zo kan je lichaam alvast in het juiste ritme komen als je vriend er straks ook klaar voor is. Leuk!
Ik ga ervan uit dat ik doorga naar de volgende maand. Morgen is mijn nod, maar mijn vroege testen zijn tot nu toe negatief. Nu weet ik dat het dan alsnog kan, maar ik heb ook geen symptomen. Mijn buik is sinds gisteravond wat gevoeliger, dus ik reken op een aankomende menstruatie. 
Succes iedereen, hou ons op de hoogte!
 
@CoVe ik wacht nu met testen tot aankomende woensdag. Dan ben ik 2 weken overtijd als ondertussen mijn menstruatie niet is begonnen. Mocht er dan nog niks zijn neem ik contact op met de huisarts
 
Hallo dames, wat leuk dat jullie mee schrijven/ lezen. 
@minusone dit heb ik zelf ook mee gemaakt na het stoppen met de pil, na onttrekkingsbloeding een mooie cyclus van 30 dagen, hierna na 30 dagen niks te bekennen en steeds negatieve testen. Na 57 dagen dan toch ongesteld. Het kan goed zijn dat je lichaam nogsteeds aan het ontpillen is. Ik houd zelf mijn menstruatie etc bij in een app. Dit maakt het voor mij, en eventueel voor de dokter in een later stadium makkelijker. 
@kimjvddg jeetje dat is best een tijd! ik ben benieuwd Wat de dokter zegt.
@meiss ik wist niet dat je zo’n last kon hebben van het ontpillen van een nuvaring! Weer wat geleerd haha. Jammer dat je nu weer even moet wachten, dat de tijd maar om mag vliegen! 
 
 
Terug
Bovenaan