Ervaringen nevenbevindingen NIPT test

hoi gebruiker644598, mag ik vragen of jullie al meer weten? Jullie verhaal is ontzettend herkenbaar. Bij ons miste een stukje van chromosoom 11 volgens de NIPT. We hebben allebei een bloedonderzoek laten doen en die was negatief. Een punctie zou uit moeten wijzen of er een afwijking is bij de baby, maar daar staan wij op het moment niet achter. 

Hello!!!

Sorry, I write in english, i am not from Netherlands, but i live here. I expect my second child, but lasi week, I had a call from genetic department in Rotterdam, that partial trisomy of chromosome 9 was found!!! We are devastated, I am 31 and we already have one perfect healthy child. Next day (last thursday) the vlokkentest was done and now, I am waiting for the results and I am totally stressed....I dont sleep, loosing weigt...And waiting...

Wij hebben geen ene test laten doen, tot aan week 21. Werd zowat gepushed om een vruchtwaterpunctie te laten doen omdat de kleine een ernstige hartafwijking had. Wat blijkt is dat ze er niks uit konden vinden. Toen ik 23+6 was, 8 Februari, ben ik bevallen van sterrenkindje Jenayah. Ze was al geliefd, en was zeer welkom, maar de kans op leven was klein. De uitslag van de dna test etc verwachten wij in april ergens. Uit obductie bleek dat ze ook nog is een open gehemelte had, open anus, en de longslagader klep of iets die deed zn werk niet..

Wij hebben ervoor gekozen de NIPT zonder neven bevindingen te doen. Onze overweging de test te doen zat in de vraag: laten we het wel/niet komen als de uitslag zou zijn dat het kindje een afwijking zou hebben. Ik denk als je toch besluit het kindje te laten komen ondanks je weet of het een afwijking heeft of niet het geen toegevoegde waarde heeft de test te laten doen. 
Ons besluit was het weg te laten halen als er wel een afwijking zou zijn. De nevenbevindingen hebben wij met de vk besproken. Die kon ons simpelweg gewoon niet goed vertellen wat voor soort bevindingen dit konden zijn, wat je er vervolgens mee zou kunnen doen en hoe betrouwbaar het was. Voor ons dus reden om hier geen weet van te hebben en puur te gaan voor een uitslag die ons voor een eventuele keuze stelt. Deze was gelukkig goed.   
Het is zeer jammer dat er zo weinig informatie over de nevenbevindingen zijn. Eigenlijk kun je er simpelweg dus niets mee. 

Wij hebben gisteren de uitslag van de nipt test gekregen. De test is mislukt omdat er te weinig foetaal weefsel aanwezig was. Volgens de verloskundige was ik bij de eerste echo 10 weken en 1 dag zwanger. Dit verbaasde mij Omdat ik toen midden in mijn laatste menstruatie zat. Kan het zijn dat de nipt test mislukt is doordat ik nog geen 11 weken zwanger was? En weet iemand of je een verhoogde kans hebt op een kindje met een “afwijking” als de nipt test mislukt? Mijn verloskundige kan mij niets vertellen en dit geef een heel onprettig gevoel. 

Hey dames wat leerrijk jullie ervaringen met de nipt. 

Ik twijfel echt of ik deze ga laten uitvoeren of niet. Gewoon omdat ik zoveel mogelijk stress wil voorkomen. Ik heb nog paar weken tijd om me te verdiepen en te beslissen.
Dames die via de nipt t horen hbn gekregen dat hun kindje een of ander afwijking had. Wad dat ook zo toen het kindje geboren werd?
Grtjes sou

Hallo samen,

ik ben een nieuwe lid en was mee aan het lezen en vond het wel mooi om hoe jullie bepaalde dingen delen met elkaar.
ik ben Joyce en ben 38 jaar en heb 2 kinderen van 16 en 13 jaar....heb tussen deze kinderen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad?helaas met als volgt aan een kant eierstok weg en eileider daarna toch nog trotse moeder geworden van een zoon die nu 13 is.Heb nu een nieuwe partner en ben opnieuw zwanger geraakt?ben nu 14 weken en 4 dagen zwanger?helaas vorige week uitslag van de NIPT test gekregen en het was helaas niet goed?nu krijg ik 20 augustus een vruchtwaterpunctie en blijven we nog hopen op goede afloop?dit is wel heel erg om dit te moeten doorstaan vooral die onzekerheid!Ze hebben Trisomie 18 geconstateerd maar op de echo was niks te zien?dus we blijven hopen???Ben wel eens benieuwd als er iemand is die deze ervaring ook heeft mee moeten maken???
groetjes Joyce

Terug
Bovenaan