Ervaringen nevenbevindingen NIPT test

Ik ben erg goed ingelicht door mijn verloskundige over de nevenbevindingen en de lage betrouwbaarheid hiervan. Dit heeft mij gemotiveerd om wel de nipt te doen maar zonder de nevenbevindingen. Ik wilde mezelf het niet op mijn hals halen om mijn zwangerschap te laten verpesten door een verkeerde uitslag van een test die er gewoon eigenlijk nog niet klaar voor is op dat gebied.  

Hallo
bij mij is ook een nevenbevinding gevonden op chromosoom 5. Mocht dit kloppen dan is de baby zwaarder gehandicapt dan down. 
Dat ik ook meteen dacht hoezo is dit dan een nevenbevinding.
Eind deze week hoop ik de uitslag te krijgen van de punctie. 
Ik baal dat ik zo weinig info kan vinden over de nipt en nevenbevindingen. Het geeft zoveel stress en inderdaad geen idee of het waar is. 
Tot ik de punctie kon doen moest ik 2 weken wachten. Ik kon alles toen nog goed parkeren. Maar sinds de punctie ben ik alleen maar aan het malen piekeren en mentaal voorbereiden mocht het slecht nieuws zijn. 
Valt mij ook op dat de verloskundige niet zoveel los mag laten over wat zij vinden. 
Afgelopen vrijdag een echo gehad voor het geslacht. Dit stond al gepland en heb ik door laten gaan. Baby spartelde goed en er was niks "geks" te zien. Maar dan nog kon de echoscopist er niks over zeggen. 
Zenuwslopend allemaal. Ben blij al deze reacties te lezen van jullie omdat er naar mijn idee te weinig online staat en er te weinig info gegeven wordt vanuit de verloskundige. 

Ik heb vrij in het begin gereageerd op dit forum. Bij ons kwam uit de nipt dat onze dochter chromosoomafwijking 13 zou hebben.  We hadden alleen maar goede echo's en konden niet anders dan afwachten tot vlak voor de bevalling. 9 dagen voor de bevalling van onze dochter de vwp gedaan en daar kwam uit dat onze dochter gezond was. Nu een vrolijke vlotte meid van 15 maandjes. Alleen en vwp geeft uitsluitsel, geen vlokkentest want als het in de placenta zit, komt het ook in de vlokkentest.  Na de bevalling zijn nog vele onderzoeken gedaan om te weten hoe dit  kan.  

Wij hebben de NIPT gedaan zonder chromosoom afwijkingen. Dit omdat er te weinig bekend is over de kwaliteit van leven. Mocht je dus een afwijkend chromosoom zijn dan kan het alsnog zijn dat je kind prima functioneerd binnen het gezin zonder dat hij of zij gehandicapt is. 

Hallo allemaal, 
Ik vind dit een zeer interessant forum. Ik ben wel echt heel benieuwd hoe het is met alle kinderen die inmiddels geboren zijn waar een nevenbevinding was. Ik sta op het punt te gaan beslissen welke testen ik wil doen. Ik vind het nog best lastig. Ik ben nu 10 weken zwanger. 
Groetjes Eva

Afgelopen maandag de 20 weken echo gehad. Alles is uitgebreid gebestudeerd bij de verloskundige. Niets vreemds te zien. 
Het begon al goed: Bij ongeveer 2 op de 100 vrouwen lukt de NIPT niet. Die "mazzel" hadden wij weer. Test mislukt. Dus nogmaals bloed laten prikken.

Vanmiddag om 15:30 een telefoontje van het VUmc in Amsterdam "Er is een nevenbevinding gevonden" Nou het huis stond op z`n kop. We hebben de NIPT test laten doen met nevenbevindingen (Hadden we het maar niet gedaan) Het ziekenhuis had al contact opgenomen met de verloskundige. De verloskundige gaf aan dat de echo normaal was, het prima groeit en er niets raars of afwijkends te zien was op de echo. 

Dus morgenochtend maar met knikkende knieën naar het ziekenhuis. We hebben zelf geen afwijkingen in de familie, dus we hopen maar op het beste. 

Hoi @gebruikerbanjer,
Ben je nog actief? Ik heb onlangs dezelfde uitslag gekregen en ben benieuwd hoe het bij jullie is afgelopen aanzien dit een zeldzame uitslag is.

Alvast bedankt!

Terug
Bovenaan