Hallo Dames,Ik wil mijn verhaal delen over de NIPT drama...tot 23 weken in onzekerheid geleefd dankzij fout positieve NIPT. Wij zijn vaak gebruikt als studiekonijntjes omdat het laboratorium de uitslagen voor verder onderzoek of publicaties gebruikt en wij blijven met trauma.Ik had hoog risico om de combinatietest en toen de NIPT was goed voor de trisomie maar er wel een deletie gevonden, zeiden zij. De baby zou veel afwijkingen hebben zoals microcefalie enz. Wij waren in shock! Onzeker over een vwp en ik wilde eerst mijn baby op 3D zien liefst alle mogelijke afwijkingen uitsluiten. Dat deed ik volgende dag bij een goede 3D praktijk, waar alles leek in orde. 3D en 2D echo liet een prachtig meisje zien zonder open gehemelte, hazenlip, open rug, holoncephalie of ontbrekende voetjes of handjes. 2-3 weken later kregen wij een GUO, deze was perfect en ook de 20 weken echo liet geen afwijkingen zien. Uiteindelijk met 20 weken hebben wij toch besloten om een vwp te doen, het zou veiliger zijn vanaf 20 weken. Ik lag ook een week in bed daarna...Komende 3 weken niemand belde mij, geen uitslag niks te horen. Ik was bang maar uiteindelijk belde ik Klinische Genetica en zij hadden de uitslag net binnen, het duurde 3 weken want zij hadden alle mogelijke tests gedaan omdat zij niet konden geloven dat mijn baby gezond is.....Het bleek niet goed te zijn in de moederkoek en mijn baby had dit gelukkig hersteld. Ik was zo veel gelukkiger zonder geen enkele test!! Nu moest ik tot 6 we na de bevalling op een 100% uitslag wachten of alles idd goed was.Groeten,