Even voorstellen: de eerste

Hey meiden,

allereerst weekee gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop op een goed jaar voor jou.
Inmiddels voel ik me een stuk beter en ben blij even niet ongi te zijn.
Ik ben begonnen met het testen van ovulatietesten, maar nu maar weer gestopt want ik had 1,5 week lang lichte streepjes en dit maakte dat ik toch wel een beetje gek begon te worden. Dus alles maar even de boel de boel gelaten.
Nu begint alles weer te kriebelen en hoop begint bij ij langzaam te komen. Het is nu 20 dagen na mijn laatste bloeding dus ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden. Ik heb wel last van kwaaltjes maar weet ze niet zo goed te plaatsen:
*misselijkheid heb ik afgelopen maanden ook gehad voor ik ongesteld werd
*buikpijn meestal als ik ongi moet worden
*bloedend tandvlees : hey dat ken ik nog niet
* moe: tja dat ben ik al een tijd
*hoofdpijn: ken ik van stress en dergelijke kan het nu niet geheel plaatsen

Dus tja. Geen idee. Ik weet ook niet precies wanneer ik nou moet testen aangezien ik hiervoor dus zo lang ongi was. Dus denkik dat ik na het weekend maar ga testen. Wel spannend en ik begin nu ook opstandig te worden merk ik. Ik wil niet testen want ik wil niet teleurgesteld zijn bij geen dubbelstreepje. Mijn vriend vind dat maar gek hij zegt als je ong wordt heb je dat toch ook. Tja dat klopt maar misschien wil ik nog even de hoop houden of ... tja jullie merken het al ik zit mezelf dusdanig in de weg.

Hoe staat het met jullie???

Dankje philea!

Wat fijn dat je je wat beter voelt. He wat rot met die ovulatietesten...op deze manier helpen ze nog niks!! Dan kun je misschien beter op je gevoel af gaan.

Ik hoop stiekem voor je dat je niet ongesteld wordt, om de juiste reden uiteraard. De kwaltjes die je noemt zouden kunnen duiden op een zwangerschap maar het kan natuurlijk ook gewoon een samenloop van omstandigheden zijn. En helemaal al omdat je zegt dat je eigenlijk vaker moe bent en hoofdpijn kan van stress komen  ja.

Ik kan heel goed begrijpen waarom je liever niet test en gewoon wacht op een eventuele ongi. Tuurlijk ben je dan ook teleurgesteld, maar met zo'n zwangerschaps test wil je natuurlijk gewoon zien dat je zwanger bent..niet dat je het NIET bent. Maar joh, wacht gewoon lekker nog even na het weekend en ga het samen doen met je vriend. Dan is hij er meteen om je te steunen mocht je niet zwanger zijn. Voor hem is het dan ook jammer natuurlijk, jullie gaan er immers samen voor. Dat lijkt mij de beste oplossing.

Ik heb de laatste dagen last van hoofdpijn. Nu moet ik zeggen dat het kan komen van verjaardagsstress, maar ik heb eigenlijk NOOIT hoofdpijn en sinds ik gestopt ben met de pil heb ik het vaker....daar zat ik nou niet op te wachten. maar ja...even door de zure appel heenbijten denk ik dan maar. Ik vind het heel lastig allemaal om dingen te berekenen, gewoon omdat dit mijn eerste ronde is. Ik ga met mijn NOD uit van een cyclus zoals hij was toen ik de pil nog nam , maar ja het is niet gezegd dat dit hetzelfde blijft. Dus we klussen gewoon lekker wanneer we zin hebben...ik kan er nu nog zo weinig mee.

Hey Meid, jezelf niet gek laten maken hoor (haha Ik lijk die ruud van Big brother nu wel) maar ik meen het. Als je jezelf helemaal in de weg gaat lopen en stress veroorzaakt, komt je zwanger worden of evt zwanger zijn niet ten goede :)  

Een fijne dag nog! Ik ga zo maar eens even werken.

hoi allemaal,

Ik ben ingeborg ik ben 26 jaar we zijn in november gestopt met de pil ( eerste ronde voor het eerste kindje) en heel bewust een maand ontpillen gedaan mag wel na 10 jaar kan nooit goed zijn voor de kleine al die hormonen denk ik
na 32 dagen mijn eerste ongi gehad zonder pil dus dat was erg netjes had ik zeker nioet verwacht....
en op 1 januari ben ik ongesteld geworden en heb ik een kleine berekening gemaakt dat mijn ei de 15 e is gesprongen ik weet niet of ik hem echt heb gevoeld
maar ik heb de raad van internet opgevolgd en tussen dag 8 en de 18e dag om de dag vrijen/klussen het klonk heel veel maar nu we we er mee bezig zijn is het geweldig en kan het nooit te veel zijn hihi
het is voor het goede doel
maar ik lees hier niks over bij anderen ik lees wel dat die het alleen doen rond hun eisprong dat vind ik een goeie gok maar ieder zijn eigen manier en mening

ik zit nu op de 19 de dag maar we klussen vanavond gewoon lekker door
en als het goed is met wat spelling zou ik op 1 feb mijn nod moeten hebben.....
ik vind het heel spannend aan het klussen heeft het zeker niet gelegen hahah

ik heb wel steken links onderin mijn buik en lichte misselijkheid en borrelende buik dat is echt heel raar!
maar ik wil er niet al te veel aan denken want dat kan alleen maar tegen werken

het is gewoon nu een kwestie van afwachten
hebben jullie al een test in huis?
zo ja wat voor merk?

ik heb er nog geen kan ik ook niet ind de verleiding komen

nou ik hoop dat we er veel over kunnen kletsen met z'n alle want ik heb tegen niemand verteld dat we zijn begonnen
het is ook een beetje dubbel want ik ben afgelopen oktober mijn moeder verloren aan kanker ze was pas 58 en wat had ik dit graag met d'r willen delen

nou fijn weekend en heel veel klusplezier

groetjes van ingeborg

Hallo Ingeborg en welkom.

Allereerst, wat naar om te horen dat je dit niet met je moeder kunt delen. ik kan me voorstellen dat dit iets is wat je met haar zou willen meemaken en dat zij de oma van je kindje kon zijn.

Op dit forum kun je echter (niet als vervaning natuurlijk) maar ook heel veel vragen kwijt en kun je gewoon lekker je verhaal doen.

Ik zit nu inde eerste ronde voor mijn 1e kindje. Dit is dus de eerste maand zonder pil en ik heb geen idee hoe mijn cylcus zal zijn en of ik ontpillingsverschijnselen krijg. Gaat tot nu toe nog goed.

haha moest wel lachen "het is voor het goede doel" en gelijk heb je! Er zijn ergere dingen om te doen dan te klussen. Wij proberen ook om de dag te klussen hoor alleen soms lukt dat niet. jammer dan, volgende maand beter al het nu niet raak is. Ik ga echter niet liegen en zou natuurlijk erg blij zijn als het zo snel mogelijk raak is.

Ik heb ook geen testen thuis...gewoon omdat ik ze nog niet nodig vond. Mijn NOD is (bij normale cyclus) 5 feb...tegen die tijd zie ik wel.

Nogmaals, welkom hier en klets gezellig mee

hoi weekee,

bedankt voor je reactie wat mijn moeder betreft!

ik heb intussen gisteren avond een zwangerschapstest bestelt via internet
(veel te bang om iemand tegen te komen in het dorp hihi ik wil het wel een verassen worden voor iedereen)

ik heb dus als het goed is 1 feb mijn nod dag dus we zitten vlak bij elkaar dat is wel leuk.

wanneer mag jij van je zelf testen? ik vind het best moeilijk ik zat zelf aan zondag 3 feb te denken als de  nog niet zijn gekomen teminste
ik heb op babykrabbel. nl een zwangerschaptest gedaan en die geeft aan dat ik 77% kans heeb dat ik nu al 3 weken zwanger ben dan slik je toch even hihi

nou ik ga stoppen want mijn visite komt er aan (met een tweeling!!!) och dat vind ik eigenlijk nog het moeilijkste om mijnn mond dicht te houden en niet allerlei vragen gaan stellen aan andere "moeders"

mijn vriendin is nu namelijk 5 maanden zwanger dus dat is heel moeilijk om niet al te opvalend wat aan haar te vragen.

nou fijn weekend nog en ik psreek je snel weer
en de andere natuuurlijk ook...

groetjes ingeborg

jaaa spannend allemaal. Ik denk dat 3 februari voor jou een mooie tijd is.

Voor mizelf ligt het denk ik nog even iets anders. Aangezien ik dus niet helemaal wet hoe mijn clyclus zal zijn, zou ik (mocht het er nog niet zijn) op 5 februari ook kunnen denken dat het nog wel iets langer kan gaan duren voor ik ongi wordt. Ik denk dat ik begin februari toch misschien wat begin te wiebelen en toch nog een test ga halen.

Maarre...wat voor dingetjes wil je dan allemaal weten van andere moeders?

hoi,

Nou weet je ik vind het leuk om met andere dingen te kunnen delen en juist nu is het zo moeilijk maar toch wel slim om mijn mond te houden dan heb ik samen met mijn man een geheimpje dat heeft ook wel wat ,
maar ik zou bijvoorbeeld vragen wat hun voelde in de maand dat ze zwanger werden!

Ik vind het allemaal zo verwarrend mijn lichaam
ik net een waterkoker zo erg borrelt mijn buik en sinds vanmorgen ben ik met vlagen misselijk en hoofdpijn en het is ook zo weer weg heel raar ik weet niet wat ik er van denken moet!!

maar ja ik ga er van uit dat het niet de eerste keer raak zal zijn maar het kan natuurlijk ook heel goed van wel!
we hebben ons goed aan de klus dagen gehouden zelf veel te veel hahaha
ik moet het maar afwachten he nog 10 dagen!!!!

hoe gaat het met jou heb jij ook al van deze symptonen?

groetjes inkie

Nou het is heeeel gek. ik had ze niet echt (alleen maar hoofdpijn af en toe, terwijl ik in de afgelopen jaren haast nooit hoofdpijn had).

Maar vandaag steekt het af en toe rechts in mijn buik, ook een keer links, en voel ik me een beetje..nou ja slapjes niet eens maar gewoon...lam. Net of mijn lichaam erg moe is. Ik weet niet wat ik er van moet denken en of dit nou de eisprong is (zou wel kunnen kloppen) maar zo heb ik me nog nooit gevoeld.

Toch ga ik er gewoon niet vanuit dat het de eerste keer raak is. Misschien ga ik me ook wel dingen "voorstellen"....dat ik het graag wil voelen.

We zullen zien. we houden elkaar op de hoogte.

Terug
Bovenaan