Gonal F + Ovitrelle

Hoi lieve meiden, dacht ik kijk hier weer eens eventjes en fijn weer iets van jullie kant te lezen.
@Lovie jeetje meid, wat heftig zo na je eerste ronde. Je hoort er vaker over, maar als je het dan meemaakt is het wel heel bizar. Maar gelukkig was het niet voor niets en heb je wel een onwijs mooi resultaat qua cryo's! Echt een hele mooie 'opbrengst', dat geeft hoop denk ik. Ik hoop van harte dat de terugplaatsing vandaag goed is gegaan en zal het forum in de gaten houden!???
@Liekee ik volg jou natuurlijk nog steeds en begreep dat je nu 2 dagen niet mag spuiten aangezien er weer veel activiteit boven de 12mm is.. Wat ik wel vreemd vind is dat ze je gelijk laten stoppen met spuiten, want ik heb dit dus ook een paar keer gehad en dan wilde ze niet stoppen, aangezien de boel dan weer inkachelt, maar ben dus toen gestart met die Cetrotide erbij. Misschien iets om aan te kaarten? En wanneer moet je nu weer terug?
Vind het zo rot ook hoe het bij jou loopt continu. Zo herkenbaar ook, maar hoop echt dat je snel een ronde te pakken krijgt die je wel kunt benutten en die mogelijk gelijk het gewenste resultaat geeft.
Bij mij gaat alles goed. Ondertussen 17 weken zwanger, heb geen kwaaltjes, een goede NIPT & 13 weken echo en we verwachten een meisje. Nu hopen dat het bij de 20 weken echo nog steeds zo is want ben al lekker aan het shoppen haha! Men zegt dat de zwangerschap altijd zo snel gaat, maar dat ervaar ik niet zo. Tuurlijk, ik zit nu op week 17 maar vooral dat eerste trimester kroop voorbij.. Maar bovenal onwijs gelukkig.
Ik denk aan jullie lieverds! ❤️?

Fijn dat je er weer even bent @XBo!
Nou, ik ben gisteren direct uit het ZH achter de computer gekropen om jouw berichtjes even terug te lezen omdat ik inderdaad herinnerde dat jij het ook had. Ik ga het zeker morgen aankaarten, thnx! 
Jouw reis blijft nog steeds hoop geven! 
Ahh week 17 alweer jeetje wat gaat het hard. Fijn dat alles goed met je gaat!

@Liekee, ik kan jouw verhaal niet teruglezen (misschien doet XBo dat via een ander medium haha) maar hoe gaat het nu met je ? Ik hoop zo dat je door kan..
@XBo, wat fijn van je te horen/lezen! Wat heerlijk dat je je zo goed voelt. Een meisje!! ? Zo blij voor je nog steeds meis. Geniet!
De terugplaatsing is goed gegaan! Ontdooiing was goed en ook daarna is het embryo nog wat verder gaan delen dus dat is heel goed nieuws! Ik ben pas 3 dagen verder, maar vind het enorm spannend. Voel van alles maar geen idee of het wat zegt. Probeer niet alle hoop hierop te vestigen maar blijf positief!

@lovie wat fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan. Enorm spannend kan ik me indd voorstellen! Nu kun je niets anders dan wachten! Ik ga duimen voor jullie!

ik heb een speciale instagram waarop XBo mij volgt. Ik weet niet of ik de naam hier mag delen? Iig zaten er nog steeds heel veel grote follikels dus we mochten niet door. Ik ben echt zo boos verdrietig en teleurgesteld (geweest). Ik snap de logica gewoon niet qua hoeveelheden spuiten. Ik heb een evaluatie met de arts aangevraagd en die is half januari. Mss toch door naar IVF. Ik zie het niet zitten om dit elke maand te hebben, hoelang ga je dan met zoiets door?
Mijn ZH Heeft ook een winterstop tot 3 januari, dus ik kan ook niet gelijk door. Zo chagrijnig. Dus ik heb alvast provera mee gekregen (moest ik nadrukkelijk om vragen, ze wilde eerst dat ik pas begin januari daarmee begon).

@Liekee, jeetje meis. Wat baal ik enorm met je mee. Ik voel zo met je mee, want ik weet hoe frustrerend het is om maar te spuiten en te spuiten en hoop te hebben, en dan weer teleurgesteld te worden. En dan ook nog die winterstop... Een dikke digitale knuffel voor jou! Heel goed dat je een evaluatie hebt aangevraagd, want je moet artsen soms ook een beetje pushen om mee te denken. IVF zou betekenen dat je waarschijnlijk wel een mooie opbrengst zou hebben qua aantallen, maar het is wel echt een heftiger traject. Misschien kunnen ze eerst kijen naar andere medicatie waar je misschien beter op reageert of het afwisselen van doseringen? Houd vertrouwen! Soms kan het zo snel gaan! En leuk als je de Insta deelt. Mag vast wel hier ;)
Ik heb ook niet heel veel leuk nieuws te melden. Ik heb het coronavirus opgelopen :( dus wel een positieve test, maar niet de goeie.. gelukkig niet zoveel last ervan. Verder ook niet echt  zwangerschapssymptomen dus ik durf niet meer zo goed te hopen.. worden hele spannende dagen. 

Hee meiden, ik mag me misschien ook bij jullie aansluiten. Ik kom vanuit het letrozol forum. 
even de afgelopen tijd samengevat: ik heb 5 rondes 5mg letrozol gebruikt. 2e ronde raak en miskraam, 3e ronde raak en miskraam, 5e ronde werkte het ineens niet meer (dat is vandaag met een echo bevestigd). Nu is het de keuze: wil ik doorgaan naar 7.5mg of wil ik gaan spuiten? De keuze wordt grotendeels aan mij gelaten lijkt het. De reden dat ik mogelijk niet overstap op 7.5mg is dat ik veel migraine aanvallen heb door de letrozol, dit was altijd 2 keer per jaar en nu ongeveer elke 3 weken... de verpleegkundige zei dat gonal f vaak minder bijwerkingen gaf, maar had het vooral over hoofdpijn, en tsja dat is wel echt iets anders dan migraine. Ook heb ik last van mijn oog buiten de aanvallen om, en ik ben bang dat ik mn oog verpest als ik nog lang doorga met de letrozol. ik heb eigenlijk een paar vraagjes, om mn keuze goed te kunnen maken
- heeft een van jullie ook opgehoogd met letrozol en werden de bijwerkingen toen erger?
- hoe vinden jullie de belasting van gonal f tov letrozol?
- is het prikken minder spannend dan het van te voren lijkt? (Ik vind het spannend, maar als het moet dan moet het. Ik ben wel behoorlijk dun en ik hoorde dat dat echt lastiger prikken is, maar ik weet niet of dat een fabeltje is...?) 
Ik twijfel echt, aan de ene kant met letrozol kan ik zwanger worden (want 2 van de 4 waren raak...) aan de andere kant heeft het me niks gebracht, want het ging ook beide keren mis. Iemand goede raad of ervaringen? 

@milouP ik reageer even op jou! Ik snap je twijfels. Ik zelf reageerde helemaal niet op de Letrozol maar had ook geen bijwerkingen. Van de Gonal-F had ik ook geen bijwerkingen. Het nadeel is alleen dat je vaker op controle moet, grotere kans hebt op overstimulatie en dingen steeds moeilijker te plannen zijn aangezien je dus vaker in het ZH zit.

Wel heb je meer controle over je cyclus en weet je waar je staat. Kun je waar mogelijk tussentijds ophogen of eventueel switchen in medicatie/remmers erbij starten. Het prikken zelf vond ik heel easy. Vond het niet echt pijnlijk en je went eraan.

Ben heel benieuwd naar de keuze die je gaat maken!

@loviee he wat balen die Covid!! Beterschap meid. En ik duim nog steeds voor je!

@liekee al iets gehoord van het overleg?

@Milou, welkom! Al wil je natuurlijk liever hier niet zijn. Ik heb een beetje meegelezen in het andere forum, gezien ik zelf ook pcos heb en dus een eisprong wil opwekken. Wat verdrietig van de miskramen en wat vervelend ook dat je zo op de letrozol reageert, het blijft allemaal heftig spul. Ik heb zelf nooit letrozol gebruikt, maar wel clomid. Ergens vergelijkbaar omdat je daar ook resistent voor kan worden. Ik werd dus ook resistent en stapte over naar gonal. Ik had heel veel last van clomid (hoofdpijn, opvliegers, depri gevoel, was echt een heks), maar gonal deed dit niet met me! Wel vermoeid af en toe, maar was goed te doen. Het prikken vond ik ook echt heel goed te doen, alleen de eerste paar keer was even eng. Het is een supermakkelijke pen en heel dun naaldje, voel je amper! Ik vond het idee eerst wel eng, maar dat went echt snel. Zoals XBo zegt, wel veel meer afspraken in het ziekenhuis, maar mij gaf dat een fijner gevoel van controle.
Ik denk dat het een goede oplossing voor je is. En, als je het toch niks vindt, kan je evt ook weer terug naar letrozol? Misschien is gonal de gouden oplossing voor je, ik hoop het heel erg!  

Hier een bizarre dag. Vandaag 15dpo (in hoeverre je dat zo kan zeggen met IVF) en samen met mijn vriend besloten vandaag te testen (ziekenhuis zegt maandag). En.... voor het eerst in mn leven een positieve test!!!!!!! Ik kon het echt niet geloven... Daarna nog een gewone test gedaan en een Clearblue. Ik vond de testen wel wat licht, en CB geeft 1-2 weken aan (komt overeen met 3-4 weken en zou 4+1 zijn nu), wat me ENORM doet twijfelen door verhalen om me heen. Het is zeker geen tuurstreep, maar ook geen knaller. Ik kan nergens anders meer aan denken en ik wil zo graag blij zijn.. zou het dan echt, na bijna 2 jaar?!! Veel liefs! X

Terug
Bovenaan