Gonal F + Ovitrelle

Even een korte reactie voor Milou. Fijn de evaluatie en het vertrouwen wat ze uitspreken! Wat betreft de hsg, het viel mij echt mee, het is meer de spanning opzich. Maar het ging bij mij echt heel snel en had ook niet veel napijn. Misschien fijn om er niet te lang over na te hoeven denken als het zo snel is? Maar snap ook dat het mega spannend is en je niet zomaar wil beslissen. Denk aan je!
En ook aan jullie Ellen (hou vol!), Liekee (succes bij de volgende echo!!) en XBelle (ik hoop zo op een betere test later deze week!)

@xbelle Je kunt wel gewoon doorgaan met de ronde van de hsg, maar ik heb besloten het onderzoek niet nu al te doen. Ook omdat mijn vriend nog binnen de 2-3maanden na koorts zit en je kans vooral de eerste 3 maanden erna groter is. Dan liever volgende maand, kan ik me er ook rustig even op voorbereiden, en is alles bij hem ook weer optimaal. En vrij krijgen van werk was wel heel lastig geworden. 
Zaadanalyse herhalen zien zij voorlopig geen nut van in, ze zei dat ze tussen de vcm van 3 en 15 nogsteeds niet per se voor IUI gaan, richting 3 wel eerder dan richting 15, lekker vaag dus. Maar wij zitten idd net boven die grens, op 15.7...
het 'follikel' van gister was nu een milimeter kleiner, je meet natuurlijk altijd net anders, maar dan moet het wel een cyste zijn want het is iig niet gegroeid. Dus vrijdag weer terug, nog niet ophogen met gonal f ondanks dat de rest allemaal nog klein is, dat zou pas na 2 weken prikken mogen aldus deze arts..?
Heel spannend dat wachtbankje! Ik heb geen tips, ik test helemaal niet tot ik echt 100% zeker weet dat ik een paar dagen voorbij mn NOD ben. Heb een keer een vaag streepje gehad dag voor NOD, die bleef vaag en toen werd ik toch ongesteld. datsoort dingen wil ik gewoon niet meer. Dan liever gewoon ongesteld worden of een knaltest na NOD. Ik duim voor je!!!

@Lovie Dankje voor je reactie! Ik heb dus besloten om het onderzoek pas volgende maand te doen. Het is nu lastig om het nog te regelen met werk, ik ben al een week echt vreselijk moe en geen idee waarvan, ben aan het rouwen om oma, met een sollicitatie bezig, druk op mn werk, promotieonderzoek naast mn werk en gewoon uberhaupt het hele traject kost veel energie... het is even genoeg zo voor nu. 

ik ging er eigenlijk al helemaal vanuit dat het een cyste was, mijn BMS is altijd meteen boven de 10mm zodra er iets groeit en nu dus maar 5.8 en het was zooo vroeg. Maar ondanks dat ik er vanuit ging, baal ik nu na de bevestiging toch weer. Gewoon omdat er al zovaak medicatie ineens niet deed wat het moest doen, ben ik bang dat het deze maand niet soepel gaat lukken met de gonal-f... En ophogen mag dus nog niet, want dat zou pas na 2 weken prikken mogen zei ze, maar dan denk ik toch 'ja maar hallo er gebeurt toch niks? En vorige cycli waren ook 32 dagen, dus iets korter mag ook wel?' Maarja ik blijf maar braaf 50 instellen op de pen (al voelt 1 klikje verder soms verleidelijk, maar ik doe het maar niet want straks ben ik alleen maar verder van huis)

@MilouP fijn dat de evaluatie erop zit en er in ieder geval opties zijn aangeboden die mogelijk zijn. Ik snap je keuzes zeker, en doe zeker wat goed voelt. Zou er ook een soort angst voor hebben als het ineens al zo snel zou kunnen, dus snap dat je daar de tijd voor neemt.  Jammer dat het waarschijnlijk een restje was van de vorige cyclus, frustrerend soms he! Hopelijk is er vrijdag een begin te zien voor iets anders, ik duim voor je!
@XBelle elke keer check ik weer even of er al nieuws vanuit jou kant is maar het blijft spannend. Hopelijk blijft verder bloedverlies uit en is het een goed teken. Frustrerend hé dat moeten wachten. Je kunt jezelf helemaal tuureluur kijken op 'symptomen'. Qua tips, tja.. Het beste zou zijn wachten tot donderdag, dan weet je het zo goed als zeker. Maar ik had de ronde dat ik zwanger raakte ook op dag 12DPO getest dus hield me er ook niet aan ?
@EllenvR hopelijk laat de ophoging vrijdag iets moois zien en is het niet voor niets. Heb je veel last van bijwerkingen?
@Liekee succes morgen met de echo ❤️

Korte update vanuit hier. Menstruatie is vanmorgen doorgebroken. Jammer, maar ben eigenlijk heel blij dat er nu duidelijkheid is. Werd heel onzeker van het lichte bloedverlies de afgelopen drie dagen. Alle symptomen waren sinds gisteren ook ineens weg. Nu met goede moed de volgende ronde in. Heb nu in ieder geval een idee van hoe mijn lijf reageert en wat ik kan verwachten. Volgende ronde is dan vast minder spannend. 
@Liekee Succes met de echo vandaag! Hopelijk is alles goed!

@xbo Ja dit was wel heel snel, misschien had ik het nog wel gedaan als ik vrij was, maar nu vond ik het echt even te veel.. ook met alle andere dingen die ik aan mijn hoofd heb. Maar heb me voorgenomen om het hsg onderzoek volgende maand te doen: we proberen alles om kansen te vergroten (gezond leven, supplementen weet ik het wat), dus waarom zou ik zoiets wat bewezen de kans vergroot niet aangrijpen? Een minuutje pijn moet ik toch kunnen handelen? 

@xbelle Ach wat jammer, in 1 keer raak zou ook wel echt heel bijzonder zijn geweest natuurlijk, maar toch!! En inderdaad, duidelijkheid is wel heel fijn en je hebt nu iets gevonden wat bij jou werkt. Dus op naar de volgende eisprong ?? 
@Liekeee enenenen?
@Hier Ik ben een beetje ongeduldig voor de echo vrijdag?. Ben gewoon bang dat de medicatie niet goed meer werkt ?. Ik weet dat het geen ramp zou zijn, dat ik dan gewoon iets meer kan gaan prikken, maar ik vond het gewoon zo fijn om eindelijk medicatie te hebben waarvan ik weet wat ik welke dag kan verwachten. Anderzijds: 'normaal' zagen we op dag 10 niks en op dag 12 wel, dus dag 11 niks hoeft niks te zeggen (behalve dat bms wel dunner was dan anders op dag 10). En ik merk altijd zelf ook wel wat dingetjes, en nu nog niks.... nouja we gaan het zien vrijdag, nog even geduld hebben...

@EllenvR  Heb je veel last van de hormonen? Ik kan het me voorstellen als ik zie hoeveel je moet spuiten. Hopelijk heb je een goede echo morgen, succes! 

@MilouP Fijn om te lezen dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan de evaluatie. Begrijpelijk je keuze om nog even te wachten met HSG. Zo, bms direct boven de 10 is wel netjes zeg! Ik heb ook vaak in de verleiding gestaan om meer te spuiten, maar durfde het uiteindelijk toch niet haha.

Prikte ze bij jou nu wel of niet op oestrogeen?  Ik heb wel vaker gelezen dat het kan zijn dat je met gonal-f steeds meer moet gaan spuiten om effect te krijgen als je een paar goede rondes hebt gehad maar dat verschilt per persoon denk ik. Het zou fijn zijn als je in ieder geval van de medicatie duidelijkheid had he? Succes morgen!

@Xbelle jammer van je menstruatie maar wel fijn dat je inderdaad nu duidelijkheid hebt. Succes met spuiten weer!  
@All Het is even stil geweest van mijn kant, maar vanaf vorige week was ik ineens heel misselijk en begon ik met spugen en kon ik niet meer functioneren. Nu inmiddels wel een combi gevonden waardoor ik weer wat kan, maar toch vanmorgen weer moeten spugen.
Daarbij struggle ik ook een beetje wat ik hier wil delen, wil anderen hier geen verdriet doen door mijn verhalen (@xBo en Lovie, sorry ik snap jullie nu)
Het vertellen was echt een droom. We denken er met warme herinneringen aan terug. We hadden een rompertje met Double Trouble erop, maar dat werd natuurlijk niet goed gelezen waardoor er eigenlijk 2x een verrassing was. 
Echo was gisteren ook goed, gemeten op 8+0 precies. Gelukkig zagen ze direct dat ze eerder een eigen vruchtzak hebben in de placenta. Dat was het meest gunstige scenario.  Wel informatie gekregen over de risico's en dat de babys uiterlijk met 36 weken worden gehaald. Nu elke 2 weken controles in het ZH  en ook een afspraak bij een klinisch verloskundige (ik wist niet dat dat bestond haha)
Keerzijde is dat ik nog wel erg moet wennen dat het er twee zijn. Alles zal anders gaan dan het plaatje dat ik in mijn hoofd had en daar zijn allerlei oplossingen voor en dat plaatje is ook meer dan goed, maar merk gewoon dat ik er wel moeite mee heb. Misschien dat het verwend oid bij jullie overkomt, maar ik ben er gewoon heel eerlijk in.. 

Helaas :(. Er groeit nogsteeds helemaal niks, BMS ook nogsteeds superdun (voor mijn doen). De cyste slinkt wel nogsteeds, was nu nog 8mm... nu gonal-f ophogen van 50 naar 62.5 en dan dinsdag weer terug voor een echo. De vorige 2 rondes gingen zo soepel, ik hoop dat er volgende week wel iets gaat gebeuren? Ik heb dus nog nooit hoeven ophogen dus geen idee hoe soepel dat gaat? hoeveel kans is er zegmaar dat ze relatief snel een goede dosis vinden en hoeveel dat je nog zodanig lang bezig bent met de ronde dat je uiteindelijk moet stoppen en een nieuwe ronde opnieuw moet proberen?
Na de afspraak een migraine aanval gehad, dus nu met barstende koppijn op de bank. Goed begin van t weekend?
@Liekee ergens denk ik nu wel 'ja ik voelde al aan alles dat het niks deed, waarom heb ik niet gewoon stiekem iets meer gespoten??' Maarja, inderdaad ik durf het gewoon niet. Vanavond dus wel ophogen.
Wat fijn dat de echo goed was ❤️ . Toch helemaal niet gek dat je zo aan dat idee moet wennen! In het traject ben je alleen maar bezig met 'zou het eindelijk'?! Toen het bij ons raak was moest ik überhaupt echt al even schakelen dat het ineens zover was (natuurlijk was ik onwijs blij, maar toch was het echt schakelen...). En ik kan me echt voorstellen dat een tweeling niet het plaatje is dat je in je hoofd hebt, bijna iedereen fantaseert over 1 kindje omdat dat gewoon het vaakst voorkomt. Maar deze gevoelens mogen er ook gewoon zijn !!? dat zegt niks over hoe blij je bent met je zwangerschap en hoeveel je van je kindjes houdt

@MilouP  Jammer dat er niets groeit, maar hopelijk dinsdag wel! Bij mij zeiden ze wel dat ze met ophogen vaak pas na 7 dagen spuiten reactie zagen, maar goed, het verschilt zo erg per persoon. 
Je zag het bij mij, ronde 2 heb ik heel lang (21 dagen) 62,5 gespoten en groeide er niets, ronde 3 had ik geen reactie met 62,5 op CD15 en ronde 4 begon ik met 62,5 en had ik op cd17 2 eitjes. 
Bedankt voor je lieve tekst in je berichtje, dat doet me goed!

Terug
Bovenaan