Gonal F + Ovitrelle

@XBelle hé jammer.. Maar inderdaad, je hebt duidelijkheid en kunt weer door. Op naar een goede ronde!
@MilouP ik snap je keuze betreft het HSG onderzoek, en fijn dat je nu in ieder geval weet dat die eraan zit te komen en er wat dingen lopen. Betreft het ophogen, dat kan helaas enorm wisselen per keer.. Hoeft niet trouwens, sommige doen het goed op eenzelfde dosering. Ik ben op 50 begonnen, en toen in ronde 1 geëindigd op 112,5 zonder effect. De ronde duurde toen te lang en hebben we afgebroken. 2e ronde iets hoger gestart, op 75 dacht ik en uiteindelijk weer geeindigd op 112,5. Bij mij was de grens tussen 112,5 en 125 heel lastig. Of ik deed niets, of ik had overstimulatie. En dat was ook altijd pas een week na de ophoging. Uiteindelijk dus in een ronde met teveel follikels (maar een arts die het aandurfde) toch de gok gewaagd en die was raak. 
Het kan dus zo zijn dat wanneer deze dosering bij jou niets doet, de volgende dosering ineens wel aanslaat. Het is helaas echt alleen maar afwachten wat je kunt doen.. En wanneer ze een ronde afbreken is ook wisselend. Mijn BMS is nooit dikker geweest dan 5,5mm, dus heb gelukkig niet heel vaak Provera hoeven gebruiken en mocht dan 'blind' naar een volgende ronde met een rustweek ertussen. Een cyclus waarbij ik tot dag 45 moest spuiten was niet vreemd, dus ze kunnen het een lange tijd rekken maar zal per ZH wel verschillen.
Hoop dat je er iets aan hebt meid!?
@Liekee jaaa gelukkig was het allemaal goed bij jou ❤️ Komende tijd het nieuws maar even laten bezinken en bezig gaan zijn met de leuke kanten ervan. Het shoppen is eeeerg leuk hoor! haha

@XBelle, jammer meis! Inmiddels weer aan het spuiten? Zet 'm op!
@MilouP, heel logisch dat je kiest om even te wachten met de hsg. Je hebt heftige maanden achter de rug en je wilt dit ook niet ''overhaasten''. Hopelijk gaat het straks een extra duwtje geven! 
Ik herken je gevoel rondom het spuiten en ophogen zó goed. Zoals XBo en Liekee ook al zeggen; het komt zo nauw. Mijn allereerste ronde begon ik met 50 en hebben ze te snel (na 1 week spuiten) al opgehoogd naar 75 waardoor ik een flinke overstimulatie had met zo'n 25 eicellen totaal. Daarna heb ik een tijdje 50 gespoten en kreeg ik soms ook 2 eicellen, en daarna heb ik lang op 37.5 gezeten, wat de ene cyclus voldoende was (al moest ik ook veel geduld hebben - 1e echo pas op CD15 en vaak pas op CD20-25 ovitrelle) en de andere cyclus kon ik ophogen naar 50. Gonal duurt echt even voordat het iets gaat doen dus hoe lastig het ook is - heb geduld! Afbreken deden ze niet heel snel bij mij. Het kost gewoon echt tijd. Hou vol meis!
@Liekee, ik vind het goed van je dat je er zo eerlijk over bent. Naar jezelf en ook hier. Het lijkt mij ook zo schakelen en ik snap je gevoelens helemaal, dus daar hoef je je niet rot om te voelen. De woorden van Milou sluit ik me helemaal bij aan (mooi gezegd!): het zegt echt niets over de liefde voor je kindjes! Je had een plaatje in je hoofd, al heel erg lang, en nu is dat plaatje anders. Geef jezelf de tijd daarvoor en praat erover als dat lukt. Dit gevoel moet ook even groeien! Ik kon ook echt niet meteen genieten en in de wolken zijn al had ik dat verwacht. Dat hoor je zo vaak. Ik denk aan je!

Hoi allemaal,
Ik was even een paar dagen offline, beetje een hectische week achter de rug. 
@Milou, Fijn dat de evaluatie zo prettig is verlopen en dat je een arts had die de tijd voor je heeft genomen. Dat is zo belangrijk voor je vertrouwen in het verloop van het traject. Jammer dat de echo geen positiever nieuws was, ik duim voor je morgen dat het ophogen geholpen heeft! 
@XBelle, wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Ben je inmiddels weer begonnen met prikken? Op naar een goede ronde deze keer! 
@Liekee, Wat fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad. En je komt zeker niet verwend over hoor. Je hebt hier heel lang naar toe geleefd en het loopt nu toch allemaal even anders dan verwacht. Ondanks dat hoop ik dat je een zwangerschap tegemoet gaat waar je van kan genieten. 

@hier, Ik heb vanmorgen weer een echo gehad. Er is eindelijk groei te zien en 2 eitjes die zeker gaan mee doen deze ronde. Er was ook een 3de te zien afgelopen vrijdag maar die lijkt niet echt mee te groeien. 
Woensdag moet ik nog een keer terug voor een echo en ze hopen dat ze dan ver genoeg zijn gegroeid om de IUI in te plannen. Ik heb deze ronde wel meer last van alle bijwerkingen omdat ik t.o.v de vorige ronde nu op 50eh meer zit, dat is toch wel een forse stijging. Vooral de hoofdpijn wil moeilijk zakken en ik heb voor het eerst blauwe plekken van het prikken. Maar het lijkt wel effect te hebben dus ik probeer positief te blijven en hoop woensdag op een mooie echo. 

Zo lief dat iedereen waarbij het al gelukt is hier blijft reageren ❤️. Jullie verhalen helpen echt! Zo fijn dat jullie je ervaringen blijven delen en om contact te hebben met meiden die gewoon echt snappen hoe dit is… 
@Liekee Jeetje wat een verschil tussen de rondes! Misschien ging ik er iets te veel vanuit dat het stabiel zou gaan, omdat ik in de eerste 2 rondes op precies dezelfde dag pregnyl mocht zetten. Hoe is het met jou nu? Wat Lovie ook zegt, ik vind het juist goed dat je je gevoel uitspreekt!! Want dat gevoel mag er echt gewoon zijn.
@xbo Ja dat weet ik nog wel, dat het instellen bij jou echt lastig was! Ik heb nog nooit overstimulatie gehad, zelfs nog nooit 2 follikels ?. Maar dat zal vooral mazzel zijn, ik reageerde gewoon meteen op de startdosis (50) rond dag 17 mocht ik beide keren pregnyl zetten..
@Lovie Ja ik hoop het, dat de hsg een extra zetje gaat geven! Maar inderdaad, niet overhaasten, kan niet alles tegelijk.. jij bent dus zelfs wat omlaag gegaan in dosis (eerst 50, later 37.5), het is dus niet per se zo dat je steeds iets meer nodig hebt? Als in kan het gewoon zo zijn dat bij mij bijv volgende keer 50 weer genoeg is?
@Ellenvr Fijn dat die 3e dan toch niet meegroeit, anders had je misschien wel moeten cancelen? Vervelend dat je meer last hebt van bijwerkingen! Hopelijk mag je na woensdag stoppen met fsh prikken zodat dat snel weer over is.

@Hier Ik ben net terug van mn echo. 1 follikel van 13.5mm en eentje van 11mm. Het zou kunnen dat één van de twee de cyste is zei ze, die was vorige maandag 14.5mm, vorige dinsdag 13.5mm, daarna hadden ze het niet meer in het systeem gezet. Zelf heb ik opgeschreven dat hij vrijdag 9mm was, en ze zei toen ook dat hij minder helder begon te worden en vandaag waren ze beide helder. Zij dacht dus 1 follikel en 1 cyste (omdat zij dus had staan dat hij de laatste keer 13.5 was), maar als ik dit zo zie denk ik 2 follikels? Nouja in beide gevallen prima! Ik weet het, het kan natuurlijk nog stoppen met groeien, maar bij mij is er nog nooit iets boven de 10mm niet doorgegroeid dus ik heb goede hoop! En ook nog nooit 2 follikels gehad, ik zie dat toch als dubbele kans als dat doorzet?. Over 3 dagen, vrijdag, weer terug ?? 

@MilouP dat klinkt positief. In ieder geval 1 en wellicht 2 follikels. Ik ben benieuwd naar je echo vrijdag. Ik zie 2 ook echt als een dubbele kans inderdaad dus het zou mooi zijn als het er inderdaad 2 blijken te zijn. 
@hier ik heb helaas niet zo'n goede echo gehad. Op 1 follikel na was alles weer klein. Leek geen eisprong te zijn geweest en het bms is ook aan het afnemen. Omdat er nog 1 eitje zit willen ze me vrijdag toch nog even zien maar de kans is groot dat we deze maand geen IUI kunnen doen. In dat geval ga ik vrijdag toch even informeren over hoe verder. Blijven we IUI proberen of wordt het misschien toch tijd voor een volgende stap. 

Hi allemaal, mag ik hier een vraag stellen? Even kort mijn traject tot nu toe: 12 x KID (iui-D) gehad en geen aanwijzingen voor waarom het tot nu toe nog niet gelukt is. Deze ronde voor het eerst gonal f + ovitrelle om extra kans te creëren door 2 follikel's te rijpen. Cd 10 had ik inderdaad 2 grote follikels 1x14mm en 1x15mm bms was 7,8mm. Cd 11 waren ze 16mm en 17mm en bms  8mm. Naast deze 2 echo's heb ik ook bloed moeten prikken oestradiol en LH en nu willen ze morgen alleen bloedprikken en geen echo doen. Kan iemand mij helpen begrijpen waarom dit is? De ovitrelle zorgt toch voor een eisprong ongeacht de LH waarde? Waarom is die toch leidend nu? Of ben ik ongeduldig en is hebben de follikels nog meer tijd nodig en is de echo daarom overbodig? En willen ze mijn LH checken omdat ik normaliter ook zelf een piek heb? Sorry veel vragen! Iemand een antwoord?
LH was overigens nog mega laag 4.8 en 5.1 stijging is volgens het zh vanaf 20.2

@EllenvR hè? Jeetje wat gek, de vorige keer zei je 3 follikels en toen zei je 2 die zeker mee gingen doen?! Hoe groot waren die toen dan?? Zijn die nu gekrompen? Weg? Heel apart, balen zeg ☹️☹️. Moet je nog ophogen of iets voor vrijdag? Ik duim voor je!!!
@Gebruiker540 Ik denk dat je arts die vraag het beste kant beantwoorden ?. Ik hoef nooit te prikken, dus heb geen antwoord. Alleen 1 keer de keuze gekregen; prikken om te kijken of het een cyste of een ei is, of een extra echo. Toen voor de echo gegaan. 

@MilouP, dat kan dus inderdaad, omlaag gaan! Ik heb volgens mij 3 rondes 50 eh gespoten en daarna iets van 6 rondes 37.5 waarin ik soms moest verhogen, maar meestal niet en gewoon laaaaaang moest spuiten. Bij ons ziekenhuis gold dat je altijd startte op 1 dosis lager dan waarop je de laatste keer geeindigd was. De arts benadrukte echt dat elke cyclus anders kan zijn, en dat is bij mij dus ook wel gebleken! Ik was wel erg gevoelig voor gonal, in mijn ivf poging spoot ik 100 eh en met die overstimulatie lag ik dus een week opgenomen. Ik hoop op een mooie groei morgen ! Zet m op!
@EllenvR, wat spannend meis. Altijd goed om te informeren hoe nu verder, en of ze eventueel iets kunnen doen met medicatie? Ik hoor namelijk ook wel eens dat sommige vrouwen op een vergelijkbaar middel dan gonal (puregon bijv) beter reageren. Wie weet ook nog een optie om te vragen. Heel veel succes!
@Gebruiker540, wat een vergelijkbaar traject. Ook ik heb 11x IUI-D gehad zonder te snappen waarom het niet lukte (ik deed ook OI, dus spoot wel alle rondes hormonen voor eicelrijping). Ik heb ook vaak op basis van bloedprikken een datum voor IUI gekregen, dit omdat ze wilden zien wanneer het beste moment voor ovitrelle en dus de eisprong was (die LH/oestradiol waardes moet boven een bepaald getal zijn voor en goede eisprong). Ik denk alleen maar goed dat ze niet alleen op echo's afgaan!

Terug
Bovenaan