Gonal F + Ovitrelle

@Lovie wat "fijn" om te horen! Niet leuk natuurlijk maar wel fijn om herkenning te horen. 
Ik deed 12x in de natuurlijke cyclus maar wel met bloedprikken op lh. Deze keer stijgt alleen oestradiol maar LH stijgt nauwelijks deze ronde met Gonal f. Zit nu op 6.0. Blijkbaar hebben ze nu adhv oestradiol nu wel de iui gepland. Dan maar eens navragen hoe dat werkt. Ik wil altijd alles begrijpen..soms frustrerend. 

Ik zal jullie verder niet lastig vallen. Mijn duimen draaien voor iedereen hier!! 

Pfff? Net terug van de echo. Er zaten nu 2 blaasjes van 13.5 mm? Dinsdag was het 11 en 13.5mm. Mn BMS was 10mm. De follikels waren een gekke vorm, terwijl ze eerst rond waren en ze waren niet helemaal helder. De vpk snapte het niet en heeft de arts gebeld. Die snapte het ook niet, dus net bloed geprikt..
óf ik heb een eisprong gehad uit mezelf en dit waren 'de restjes', terwijl ik normaal pregnyl prik (maar wanneer dan? Want dinsdag om 16 echo gehad en toen 13.5 dus die kan niet echt voor donderdag gesprongen zijn lijkt me? Met 17.5??) 
óf ze zijn gestopt met groeien
toevallig zei ik vanmorgen tegen mn vriend 'hè mn borst voelt gek, alsof ik een eisprong gehad heb?'
nouja nu afwachten dus... maarja wij hielden qua timing rekening met vandaag of morgen pregnyl prikken, dus alleen gisteravond een kans gehad dan... de vpk zei dat als ik een eisprong gehad heb dat gisteravond wel een goede timing was, want veel eerder kan het waarschijnlijk niet gesprongen zijn, maar 1 poging voelt nogal magertjes... en ik denk dat de poging dan ook wat aan de late kant was..? 
vanmiddag kan ik bellen voor een deel van de uitslag en dan de rest maandag ??

Never a dull moment in zo'n traject. Bloeduitslag is dat ik nog net op mn LH piek zat vanmorgen, dus dan moet de eisprong gister (of vannacht?) geweest zijn, zonder dus pregnyl of wat dan ook. Het voelt een beetje alsof je je voorbereid op een wedstrijd/spannend gesprek/whatever en dat dat dan op t laatst niet doorgaat, zo'n anticlimax?. Als we weten dat een eisprong eraan komt doen we het om de dag, nu dus echt alleen gisteravond. De vpk zei dat dat juist de perfecte timing is dus dat het echt wel een kans is, maar voor mij voelt het een beetje als een verspeelde ronde. Want 1 keer voelt als wat magertjes, maar vanavond nog een keer zou al te laat zijn.
Ze zei ook dat ze bij mij niet meer meer dan 2 dagen tussen echo's gaan laten als er al iets van groei te zien is.... 
Nou onverwacht op het wachtbankje dus, we gaan het zien ?? 

@MilouP Ik heb de afgelopen dagen wel meegelezen, maar nog even geen tijd gehad om te reageren. Wat een moeizame, gekke 3e ronde zeg! Heel apart dat de dosering waar je zo goed op ging ineens niet aan sloeg.. Gelukkig deed de 62,5 wel wat en nu ineens alles weg. Heel fijn dat ze meteen bloed hebben geprikt en dat je duidelijkheid hebt. Kan me voorstellen dat je er niet veel vertrouwen in hebt en dat je enorm baalt. Het blijft elke keer weer zo onvoorspelbaar dit traject.. Heel lastig! Nu dus weer op het wachtbankje. Duim voor je!
@ EllenvanR Wat ontzettend balen zeg.. Heel vreemd dat alles ineens weg is.. Heb je een verklaring kunnen krijgen vanuit het ziekenhuis? Heb je vandaag duidelijkheid gekregen over hoe nu verder?
@Gebruiker Ik heb de afgelopen ronde ook bloed moeten prikken omdat het de eerste ronde mis ging. Bij mij geeft het bloedonderzoek veel meer duidelijkheid dan een echo. Ik vermoed dat ze het doen om te zien of er echt sprake is van groei van follikels en zo ja, wanneer je LH piek dan ongeveer is. Weet je de waardes van het oestradiol? Als je LH licht begint te stijgen, is het het juiste moment om de Pregnyl/Ovitrelle toe te dienen. 
@XBo Hoe is het met jou? Is je verlof al begonnen? 
@Liekee Fijn om te horen dat alles goed was met de laatste echo! Heel begrijpelijk je gevoelens. Je maakt de keuze om voor één kindje te gaan en dan is het plaatje toch anders op alle gebieden, mentaal, fysiek en praktisch.. Precies wat MilouP zegt.. Het zegt helemaal niks over de liefde voor die twee kleintjes! Heel logisch dat je twijfels hebt en aan het idee moet wennen. Zeker nu in het begin. Geef jezelf de tijd om aan het idee te wennen, straks als je verder in de zwangerschap bent voel je je er misschien wel heel anders over. Dat vertrouwen en gevoel moet misschien wel gewoon groeien! Ik hoop wel dat je je inmiddels wat beter voelt. Heb je medicijnen gekregen voor de misselijkheid en het braken? 
@Hier was het even wat stiller de laatste week. Heb wel meegelezen, maar het was even druk hier. De menstruatie duurde vorige week maar 1,5 dag. Heel vreemd. Na contact met het ziekenhuis moest ik toch nog een keer testen vd week, maar negatief.. Dus gewoon verder gegaan met spuiten. Maandagochtend eerste meting weer. We gaan het zien.. 

@EllenvR wat onwijs balen zeg.. Hoe was je afspraak afgelopen vrijdag? Ben wel benieuwd.. 

@MilouP ooooh meid, wat onwijs frustrerend. Die onzekerheid is zo ellendig hé.. Van hoop naar tegenslag en vice versa. Ik hoop dat je inderdaad uit jezelf de eisprong hebt gehad. En he hebt een kans benut he, en die timing klinkt perfect. Hoe rot het misschien ook voelt dat je er niet meer uit hebt kunnen halen denk ik dat je echt wel safe zit! Heel hard duimen weer ??

@Xbelle wat gek dat je zo’n korte menstruatie had! Wie weet is het de aankomende ronde weer helemaal anders. Ben benieuwd naar je echo weer maandag, ik duim voor je!?

Ik had gisteren mijn laatste werkdag en vandaag mijn eerste dag verlof. Morgen een groeiecho omdat de kleine niet zo groot word geschat, maar zie het maar als een mogelijkheid haar weer even te zien. Verder alles z’n gangetje hier! Lees nog steeds veel met jullie mee maar heb niet altijd de tijd om gelijk te reageren. Weet dat ik aan jullie denk!

@XBelle
Mijn waardes waren:
LH 4.8 Oestradiol 642
LH 5.1 Oestradiol 549
LH 6.0 Oestradiol 833
Aan de hand van deze laatste meting moest ik die avond Ovitrelle zetten. Blijkbaar dus op de toename van Oestradiol? Maar misschien is het wel normaal dat je geen LH toename hoeft te hebben aangezien de Ovitrelle voor de eisprong zorgt? Normaal heb ik wel een LH stijging. Meestal rond de 26. En dan wel vergelijkbare Oestradiol waardes.

@MilouP, Ik begrijp goed dat het na zo'n gekke ronde allemaal wat onzeker voelt maar het is toch een kans. Ik ga heel hard voor je duimen dat het is gelukt! 
@XBelle, Wel gek een menstruatie van 1,5 dag. Snap goed dat je even contact hierover hebt opgenomen met het ziekenhuis. Ik ben heel benieuwd hoe je echo is vandaag. 
@XBo, ik hoop dat je kunt genieten van je verlof. Succes met de groeiecho vandaag! Lijkt me fijn om haar weer even te kunnen zien. Bijna in het echt :) 
@hier, Afgelopen vrijdag echo gehad, bij binnenkomst vroeg de arts of ik er nog een beetje een touw aan vast kon knopen deze maand want hij begreep heel goed dat het allemaal erg verwarrend was. Toch fijn om het daar ook even met de arts over te kunnen hebben.
Vorige week maandag waren de eitjes 14,5 en 13,5 en nog 1 van 12mm waarvan ze niet verwachtte dat ie door zou zetten. Woensdag waren die van 14,5 en 12 helemaal verdwenen en die van 13,5 was niet gegroeid. Ik had dus voor vrijdag eigenlijk niet zo veel hoop. 

De arts zei ook dat we een echo gingen doen, maar dat hij ook verwachtte niet veel te zien en als dat inderdaad zo was mocht ik een bloedtest doen om te kijken of ze een eisprong hadden gemist. Maar bij de echo zat er een mega ei van 21,5mm en ook het bms was weer netjes 9,1mm. We hebben gisteren dus alsnog IUI gehad en zit nu op het wachtbankje.

Met toch wat gemengde gevoelens moet ik wel zeggen. Ik ben mega blij dat we toch een kans hebben gehad deze ronde maar ik snap nog steeds even niks van mijn eigen lijf en ben toch een beetje bang dat het nog mis kan gaan. Volgens mijn normale cyclus zou ik a.s. woensdag ongesteld moeten worden, er is nog helemaal niks wat daarop wijst gelukkig dus ik hoop dat alle gekkigheid deze ronde goed is voor een positieve test over 2 weken.  

@Gebruiker Dan heb je inderdaad waarschijnlijk de Ovitrelle moeten zetten omdat het oestradiol mooi toenam en dat wijst op voldoende groei voor een eisprong.
@EllenvR wat een gekke wending deze ronde! Zo zie je maar weer, elke keer kan het weer helemaal anders zijn. Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk nergens meer over verbaas in dit traject. Telkens gekke, onverklaarbare momenten. Super fijn dat jullie toch een kans hebben gehad. Ik duim ook voor jou!!
@XBo Wat fijn dat je verlof is begonnen, lekker rustig aan doen nu! Succes met de echo, hopelijk ziet alles er goed uit bij de kleine meid en vallen de zorgen mee. Gelukje dat je dan inderdaad weer even kunt spieken! 
@Hier Vanmorgen 1e meting gehad op CD13. Drie dagen later dan normaal omdat de vorige ronde toch niks te zien was op dag 10/11. Bms was 4 mm, is nog nooit zo dun geweest met de Menopur. Er was iets te zien van 12/13 mm, dus bloed geprikt. Waarde was laag, dus waarschijnlijk weer de cyste die telkens blijft zitten. Donderdag weer terugkomen.. Dus bij mij loopt deze ronde ook weer anders dan de vorige twee..   

Terug
Bovenaan