Gonal F + Ovitrelle

@XBelle ja gek hè? Ik had het al een soort van los gelaten deze maand maar nu ik op het wachtbankje zit kan de tijd weer niet snel genoeg gaan. Maar inderdaad dit traject zit vol gekke en onverklaarbare momenten.
Vervelend dat deze ronde voor jou ook weer anders loopt. Ook niet goed te peilen dus. Ik hoop dat je echo er morgen goed uit ziet! 
@MilouP hoe gaat het met jou op het wachtbankje? 
@XBo hoe was de groeiecho? Alles goed met de kleine meid? 

@xbelle Blijft toch lastig als een ronde steeds anders loopt hè, dat je niet weet waar je op kunt rekenen. Heb je op moeten hogen of nog niet? Hoe zit je nu qua dosis tov eerdere rondes? Hopelijk donderdag wat meer te zien! 
@xbo jeetje gewoon al met verlof, nog maar heel even en dan hebben jullie de zo gewenste kleine gewoon in jullie armen??. Hoe was de groeiecho?
@ellenvr jemig dat is ook apart! Misschien was die van 13.5mm wel een nieuwe ofzo en dus niet die er al zat? Dat die daardoor doorgegroeid is. Ook is dat meten volgens mij minder exact dan ze soms doen lijken.. Ik snap je gemengde gevoelens, dat had ik ook echt deze ronde... maar je IUI heeft gewoon door kunnen gaan, dus je hebt wel een goede kans!! Haha soms is dat loslaten echt moeilijk hè tijdens het wachten, ik heb er deze ronde ook meer last van dan anders. Misschien juist omdat het allemaal zo gek ging?

@Hier Maandag weer gebeld door de vpk. Mijn progesteron was vrijdag echt nét boven de 1, ze zei dat dat betekent dat mn eisprong echt pas net geweest was. Dus waarschijnlijk donderdagavond of nacht, we hebben donderdagavond seks gehad dus dat zou dan precies het goede moment moeten zijn. Volgens mij richten ze met IUI rond dat moment toch?? Nouja de vpk was heel hoopvol iniedergeval, mijn vriend zei 'haha als het deze ronde gelukt is was t iig bestwel natuurlijk, want het was niet omdat het van het ziekenhuis moest'. Nouja het voelt nogsteeds alsof de kans groter zou zijn als we het 2 dagen eerdere ook hadden gedaan, maar dat moet ik loslaten want is niet zo. Als ik trouwens zelf niet zo duidelijk zou voelen dat ik een eisprong gehad heb zou ik twijfelen door de waardes, maar ik weet het door mn eigen gevoel wel zeker. Oja en ze zei dat oestrogeen heel hoog was, sus dat kon wel wijzen op een dubbele eisprong, maar mijn oestrogeen is altijd hoog volgens mij dus daar geloof ik nog niet zo in. Mn waardes staan nog niet online, anders ging ik het zelf even vergelijken.
De vpk zei ook dat ik van de arts de volgende ronde meteen met 62.5 moet beginnen. Vorige ronde dacht ik na over stiekem ophogen (wat ik niet durfde hoor) en nu vind ik dit juist weer spannend ?. Eerste ronde met 50 mocht ik op dag 16 pregnyl zetten, 2e ook. Deze ronde tot dag 14 ook 50 geprikt, toen gebeurde er nog niks dus opgehoogd naar 62.5 en op dag 20 dus spontaan een eisprong gekregen zonder pregnyl, en misschien ook nog 2 eitjes... Tuurlijk korter dan 20 dagen zou fijner zijn, maar ik ben bang dat het te veel is omdat 62.5 echt meteen snel iets ging doen. en als ik iets niet wil is het een ronde afbreken omdat het te veel is... zouden jullie dit ook spannend vinden met deze dagen/doseringen? Of komt het niet zo precies?
maar voor nu eerst hopen dat die volgende ronde niet nodig gaat zijn! Volgende week vrijdag mn NOD ??????

@EllenvR neejoh, wat een bizarre wending weer zo! Maar wel onwijs fijn dat er toch weer een kans is geweest deze ronde en het uiteindelijk niet voor niets was. Kan wel begrijpen dat het gemengde gevoelens met zich meebrengt. Zo frustrerend he, je kan gewoon niet volledig op je eigen lichaam vertrouwen. Nu heel hard duimen!?

@XBelle pfff ook dat schiet zo niet op he. Die cystes zijn ook zo irritant. Het kan hoop geven omdat je denkt hé daar zit wat, en daarna word je weer lekker geconfronteerd. Hopelijk is er morgen op de echo wel iets moois te zien!??

@MilouP zo spannend nu weer deze ronde bij jou! Hopelijk trekken de wachtweken snel voorbij en weet je hoe of wat, en is het hopelijk positief natuurlijk!!??
Ik snap je twijfels over het starten op 62.5. Maar zou denk ik wel vertrouwen op het advies van de arts mocht het nodig zijn. Wanneer het echt teveel is is het rot, maar dan weet je dat wel. En het zijn kleine stapjes die ze maken! Maar nogmaals, hopelijk is het niet nodig!?

Nou, onze kleine meid is inderdaad lekker klein, maar prima op haar curve. Niks om ons zorgen over te maken zoals verwacht! Weegt nu rond de 2100 gram. Het hoofdje was al lastig te meten omdat ze al in hoofdligging ligt en al wat is ingedaald. Wel zagen ze boven haar neusje een klein soort ‘verdikking/bultje’ in de huidstructuur (botstructuur is allemaal perfect, en neusje/lipjes/kin etc ook!). De gynaecoloog keek ook nog even mee voor de zekerheid, maar die benadrukte dat er absoluut geen reden voor paniek of vervolgonderzoek is. Kan best zo zijn dat je hier bij de geboorte niets van ziet en het niets is, en de echo nu geen goed beeld geeft omdat het al lastig te meten was. Toen ze het 3D beeld aanzette konden ze ook niets zien en benadrukte ze dat wanneer daar echt iets zou zitten je het dan moest zien. I.c.m. met de goede 20weken echo nu zo laten, en mocht de VK na de bevalling twijfelen mogen we laagdrempelig naar de kinderarts. 
Was er wel even door geschrokken, maar ondertussen overheerst het vertrouwen weer. Had ook nog even goed gespiekt naar mijn pretecho met 27 weken, en op de 2D echo daar zie je ook een miniscule ‘verdikking’, maar op de 3D foto’s/filmpjes is niets te zien.

Zo, dat was weer een heel verhaal haha!

Nou, vanmorgen weer een meting gehad.. Had gehoopt dat ik mocht ophogen, maar helaas.. Bms is nog steeds 4 mm, maar ze zag nu naast de cyste ook iets van 11 mm.. de verpleegkundige ging er vanuit dat het wel zou doorgroeien, maar kon niks garanderen.. Nu doorspuiten tot maandag. Ik gebruik nog steeds Menopur 75, net zoals de andere rondes. Ze durven nu niet op te hogen, omdat ze bang zijn dat er dan teveel gaat groeien.. Snap ik ook wel, maar had eigenlijk wel gehoopt dat ik mocht ophogen. Nu maandag weer terug, dat is dan alweer CD20... Word er een beetje moe van.. 
@XBo Wat fijn dat alles goed was!! Klein, maar fijn dus! ? Fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden, maar kan me ook wel voorstellen dat je daardoor wel sneller zorgen maakt. Hoor wel vaker dergelijke verhalen en dan blijkt er als het kindje er is helemaal niks aan de hand te zijn.. Lastig, maar goed dat het vertrouwen weer overheerst! Lekker van je verlof genieten, nog maar even en dan is ze er!

Pff de ene ronde gaat het loslaten echt prima, maar de andere ronde... Op de een of andere manier ben ik er deze keer echt heel erg mee bezig, misschien omdat de ronde zo raar liep..?  Mn NOD is donderdag of vrijdag, dus nu 9 of 10DPO. Weet dat alles wat ik nu voel nog niks zegt, maar ik voel tot nu toe vanaf 12DPO steeds echt duidelijk of het wel of niet raak is, dat is al bijna dus... Hiernaast ook een sollitatie lopen wat een heel langgerekt proces is tussen brief en gesprek, en ook dat vind ik heel spannend (ik zit in een vakgebied waar maar heel weinig mensen in zijn opgeleid, dus er zijn niet vaak vacatures en zeker niet dichtbij huis, helaas is t voor meer mensen een plek waar ze graag zouden werken?) haha, ik hoop dat al het geduim voor beide positief gaat uitpakken ????
bloeduitslag inmiddels online: LH 25 IU/l, progesteron 1.3nmol/l, oestradiol 2611 pmol/l (is dat inderdaad zo hoog? De vpk zei namelijk mss wel dubbele eisprong omdat het zó hoog is.. Volgens mij is die waarde altijd wel hoog met pcos toch?) 
ik ga komende ronde ook met de arts bespreken of ik wel of geen pregnyl blijf gebruiken. Omdat ik nu een eisprong heb gehad zonder die prik, lijk ik het niet per se nodig te hebben voor een eisprong. Mn lichaam voelt zoveel fijner zonder pregnyl, veel minder PMS klachten. Heb ook nooit eerder met de arts besproken waarom wel of geen pregnyl, de verpleegkundige vroeg in de eerste ronde of ik ovulatietesten deed, toen zei ik nee en toen zei ze nou dan maar pregnyl. Erg apart vond ik?
@xbo Ja dat is waar van de 62.5. Had het fijn gevonden om het van de arts te horen want dan kon ik even mn twijfels delen of het niet te hoog is, maar helaas. Maar met 50 vond ik wel steeds dat de eisprong vrij laat was, en met letrozol was ie ook altijd laat, ik heb nog nooit een cyclus van minder dan 32 dagen gehad. Dus mss dat ze het daarom ook wel aandurven..? Een kortere cyclus zou fijn zijn. Maar inderdaad, hopelijk is het niet nodig!!
Wat fijn dat alles goed is! Gelukkig kun je de spanning weer wat loslaten. Als de botstructuur en alles gewoon goed is, zal het vast niks zijn inderdaad. Misschien heeft ze gewoon een wipneusje ofzoiets ?. Nu echt aftellen, spannend! 

@xbelle Ik duim voor je voor maandag! Wel fijn dat ze toch iets denken te zien ????. Maar inderdaad, dat wel of niet ophogen lijkt soms zo random... zeker als je al zoveel dagen bezig bent en er lijkt weinig te gebeuren... 

@MilouP Ik begrijp wel dat je het ophogen spannend vind hoor, het blijft lastig omdat ieder lichaam weer zo anders reageert. Ik zit inmiddels op 200 eh en nog steeds een ronde met 1 ei. En wat XBo zegt, als het wel te veel blijkt te zijn is dat even heel vervelend maar weten ze/jij wel welke dosering goed voor jou werkt. Maar voor nu hopen we natuurlijk dat er helemaal geen volgende ronde nodig is :) 
Pittig om er ook nog even een sollicitatie proces naast te hebben lopen. Dat maakt het allemaal nog extra spannend. Weet je al wanneer je daar wat meer over hoort? Ik duim in ieder geval een beetje extra voor je, op naar 2 positieve uitslagen voor jou! 
@XBo wat fijn dat de echo goed is gegaan en dat je haar nog even hebt kunnen zien! Altijd even spannend natuurlijk als ze iets lijken te zien wat er ''niet hoort'' maar fijn dat ze je gerust hebben kunnen stellen en dat het vertrouwen er weer is. Nu lekker genieten van je verlof en aftellen naar het moment dat je haar kunt vasthouden. 
@XBelle Vervelend dat deze ronde zo loopt en het niet echt op lijkt te schieten. Ik hoop op een goede echo voor jou morgen en dat zowel de follikel als je bms gegroeid zijn. 
@hier Inmiddels is hier de onzekerheid een beetje toegeslagen. Vanmiddag in eens op de wc een beetje roze verlies, ik was uit met een vriendin voor een high tea dus voor de zekerheid maar een tampon in gedaan en eenmaal thuis viel het allemaal eigenlijk heel erg mee. Geen krampen, een beetje bloed maar niet persé het idee dat het doorzet. En terwijl ik dit schrijf lijkt het bloeden helemaal gestopt
Ik hoop dat het bloeden weg blijft het dat het heel misschien wel een goed teken is namelijk een innesteling. Maar gezien hoe deze cylus loopt durf ik niet zo goed te hopen en ben ik ook bang dat het morgen alsnog doorzet. Duimen maar dat het goed blijft gaan. Nog een weekje tot ik mag testen. 

Update: Menstruatie lijkt vanochtend toch door te zetten, door naar de volgende ronde maar weer. Zo even het ziekenhuis bellen hoe nu verder. 
Bij de IUI vorige week heeft de arts aangegeven dat ze met het team ging overleggen of we bij een volgende ronde wellicht een ander schema moeten volgen of zelfs toch al de stap naar IVF moeten zetten dus ik ben benieuwd wat het gaat worden. 

@EllenvR Balen dat het toch door lijkt te zetten.. Op welke dag zit je nu? Is het niet wat vroeg, of heb je dit vaker? Ben benieuwd wat het telefoontje met het ziekenhuis heeft opgeleverd! 
@MilouP Ik heb het zelf nog maar één keer meegemaakt, maar snap je helemaal.. Zo lastig dat wachten en om alles te voelen wat je voelt. Wees lief voor jezelf! Ik duim voor je, voor je sollicitatie en voor mooi nieuws aan het einde vd week!
Hier is het helaas nog niet zo ver.. Sinds een aantal dagen heeft mijn vriend Corona, dat was al de eerste domper. Gelukkig is de zaadkwaliteit heel goed, dus daar maak ik me niet direct zorgen over.. Maar de dosis lijkt nu bij mij nog steeds niet aan te slaan.. Bms was vanmorgen 5,5 mm, mooi gegroeid. Alleen wat er donderdag werd gezien was nog steeds onveranderd. Bloed geprikt, oestradiol nog steeds laag. Dus lijken beide cystes te zijn.. Nu moet ik vanaf morgenochtend ophogen. Naar 112,5, een halve ampulle omhoog. Gedoe met mengen zag ik al en de helft in de koelkast bewaren, maar daar komen we vast uit.. Vrijdag weer terug en kijken of er dan wel een reactie is gekomen. 

Terug
Bovenaan