Gonal F + Ovitrelle

Nou, daar ben ik hoor met een update! 
Allereerst, onze dochter Bobbie is vrijdag 22 april geboren met 37+3 weken ?. Ze woog bij de geboorte 2880 gram en is 51cm.
Bij aankomst vrijdagmorgen in het ZH hebben ze een CTG gemaakt. De weeën waren heel goed te doen en ik had vooral de hoop dat de baarmoedermond verweekt zou zijn. Na de CTG hebben ze om 10:00uur inwendig onderzoek gedaan en bleek ik toch al 5cm ontsluiting te hebben! En de vliezen stonden nog, dus dat was heel positief want die konden ze nog breken.
Ik ben even gaan douchen, en om 11:00 zouden ze mijn vliezen komen breken. Ik had toen al 7cm, ze braken de vliezen en de kleine zakte gelijk nog dieper. De weeën werden intenser en vanaf 12:00 zat ik echt in mijn bubbel. Om 12:50 mocht ik gaan persen en om 13:17 is ze geboren ?.
De bevalling zag ik heel nuchter in, en heb het zo bizar positief ervaren. 3 kleine hechtingen, de pijn vond ik echt ZO enorm meevallen! Het vaginaal toucheren, the ring on fire waar je iedereen over hoort, het deed me vrij weinig haha!
Uiteindelijk dus 'medisch' bevallen, zonder dat er iets medisch aan te pas is gekomen. Na een nachtje ter observatie mochten we naar huis. Ze doet het onwijs goed, is een pittige tante, BV is goed op gang (al is er vandaag stuwing). Ze is wel tegen verwachting in al 8,5% afgevallen dus sinds gisteren doen we na de voeding kolven en bijvoeden, maar ook dat gaat goed.
Heb verder niet alles bijgelezen dus kan niet reageren verder haha. Ik kruip weer in mijn bubbel! ?

@XBo Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! (L) Wat fijn om te lezen dat het goed is gegaan. Geniet van elkaar en kruip inderdaad lekker in je bubbel. Het forum komt wel weer als je daar behoefte aan hebt. 

@Just-Me, wat fijn dat jullie door mogen! Ik zou het ook zien als een extra kans van slagen hoor :) Ik ga voor je duimen dat het lukt! 
@MilouP, Ik snap dat de dagen nu een eeuwigheid kunnen duren. Ik ben ook zo benieuwd naar je echo vrijdag. Ik hoop dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt! 

@Lovie, Fijn dat het goed met je gaat en nog zo sportief kan blijven. Ik begrijp dat je altijd wel wat onzekere momenten zal hebben, als het genieten van de zwangerschap maar de overhand heeft :) 

@Daphne, welkom! Ik had de bij de eerste spuit ook nog geen bijwerkingen, in de loop van de week kreeg ik wel wat hoofdpijn na het zetten van de spuit. Gelukkig wel prima te handelen met een paracetamol. Ik hoop dat je vrijdag een goede echo hebt! 

@Hier, ik wacht nog steeds (on)geduldig af tot we aan de beurt zijn. Sinds gister een kleine doorbraakbloeding maar alleen wat roze met afvegen. Verder gelukkig bijna geen bijwerkingen van de pil, daar zag ik wel wat tegenop omdat ik er in het verleden wel heftig op heb gereageerd. Gelukkig is het alweer bijna Mei en komt onze startdatum dus ook alweer in zicht. Ik ben helemaal klaar voor een nieuwe ronde. 

@XBo Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!? Ontzettend fijn dat de bevalling goed is verlopen en dat alles goed met jullie gaat! Hopelijk gaat het met de borstvoeding vandaag ook weer beter. Lekker van elkaar genieten en in je bubbel blijven!?
@MilouP Zo spannend, hou vol!? Hopelijk valt vrijdag alle spanning van je af. Ben heel benieuwd naar je echo!
@Just-Me wat een spannende dag gisteren zeg! Maar heel fijn dat je de kans mag benutten. Goed dat ze de risico's noemen, maar ik kan me voorstellen dat je juist blij bent met een dubbele kans! Aan die late Gonal injectie heeft het dus sowieso niet gelegen haha. Succes!!?
@Lovie Fijn dat alles goed met je gaat en dat je je nog goed genoeg voelt om te sporten! Bijzonder zeg dat je haar nu ook voelt. Ik hoop dat die signalen die ze je geeft je ook echt bevestiging en vertrouwen blijft geven!?
Hier is er helaas nog geen bloeding op gang gekomen. Ik zou het vandaag verwachten (de vorige 4x was het telkens dag 2 na het stoppen), maar ik voel nog helemaal niks.. Het gekke is ook dat ik do/vrij een lichte bloeding heb gehad. Alleen zette het niet door, waardoor ik van het ziekenhuis door moest blijven slikken.. Nu maar afwachten, als het zondag niet op gang is gekomen dan moet ik het ZH bellen.. Ik ben er eerlijk gezegd echt helemaal klaar mee. Voel me net een opgeblazen spook en flinke hooikoorts helpt ook niet echt mee? Ik wil gewoon door naar de 4e ronde. Hoewel ik ook niet zo goed weet of ik daar nou echt vertrouwen in heb.. Dit wordt al de 7e ronde OI (nu 3x letrozol en 3x Menopur gehad) en ik heb nog maar één keer een eisprong gehad. Heb wel samen met mijn vriend besloten dat als de volgende ronde weer tot niks uitdraait, we een evaluatie met de arts gaan aanvragen. Tot die tijd hou ik me maar vast aan jullie verhalen! Dat geeft een beetje hoop?

@Xbelle, haha nee zeker niet! Ik heb het nog wel nagevraagd voor de zekerheid, maar als ik rond de 26 uur blijf is het goed. Spannend was het zeker even! Maar blij dat we door mogen! Dubbele kans is natuurlijk welkom! Maar ik ben vooral blij dat ik weer een ronde af kan maken, ook lichamelijk gezien. Dat herken jij vrees ik ook, als ik je verhaal lees… Ik hoop dat het voor jou snel door zet! Ik snap dat je het vertrouwen moeilijk kunt vasthouden als het zo tegen zit. Ik duim voor jullie!

@Ellenvr, mag ik vragen naar jouw verhaal? Hoeft niet hoor ? ik heb wel geprobeerd van iedereen een beetje in te lezen, maar dat was best veel?

Wij hebben onze pogingen gewaagd, dus we gaan het zien! Het voelt wel gekkig, normaal richting mijn eisprong voel ik me wel anders dan nu! De bijwerkingen zijn goed te doen, ik ben wel heel moe, gisteravond wat buikpijn maar mijn borsten voelen alsof ze als boksbal gebruikt zijn op de kermis ?

@XBelle, Na zo'n gekke vorige ronde was het wel fijn geweest als deze wel goed begonnen was. Hopelijk is inmiddels de bloeding wel op gang gekomen en kun je door naar de volgende ronde. Ik begrijp heel goed wat je zegt over het moeilijk vinden er vertrouwen in te hebben en denk dat het goed is om een evaluatie aan te vragen. 

@Just-Me Wat spannend, op het wachtbankje nu dus! Ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat het gelukt is. Ik duim in ieder geval voor je! De gevoelige borsten herken ik wel, dit is voor mij ook echt een bijwerking van de ovitrelle. De vermoeidheid vooral de dag na het zetten maar trekt bij mij over het algemeen ook wel snel weer weg, hoop dat dit voor jou ook zo is.

Natuurlijk mag je vragen naar mijn verhaal. Ik begrijp dat het lastig is om alles van iedereen bij te lezen. Wij zijn nu inmiddels ruim 2,5 serieus jaar bezig voor ons eerste kindje. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen, waarbij we er al van uit gingen dat het de eerste maanden niet gelijk raak zou zijn omdat mijn cyclus weer even op gang moest komen. Helaas waren we iets meer dan anderhalf jaar later nog niet zwanger. Daarop hebben we besloten naar onze huisarts te gaan die ons gelukkig gelijk heeft doorverwezen naar het ziekenhuis. 

Ondanks dat het corona tijd was moet ik zeggen dat we gelukkig snel terecht konden en de eerste onderzoeken zijn gestart. In eerste instantie leek het er op dat het issue vooral bij mijn man lag door verminderde zaadkwaliteit en zouden we gelijk starten met IVF maar bij een 3de onderzoek was de kwaliteit significant beter en wilden ze toch graag eerst met IUI beginnen. Na 2 pogingen IUI en toch weer verminderde zaad kwaliteit hebben we weer op het punt van IVF gestaan maar omdat we niet gelijk met IVF konden starten mochten we een 3de ronde IUI doen. Hierbij was de zaadkwaliteit wel weer ruim voldoende waardoor het ziekenhuis tóch door wilde met IUI. 

Ondanks dat ronde 4 en 5 ook met voldoende zaadkwaliteit gedaan zijn is het niet gelukt en kreeg ik na ronde 5 de keuze of ik wilde starten met IVF of nog een ronde IUI wilde proberen en dan door wilde naar IVF. Omdat ik zelf het vertrouwen niet meer heb in IUI hebben we besloten om de laatste ronde IUI te laten voor wat het is en de stap te maken naar IVF. Dit geeft vooral mij meer vertrouwen, mijn man had het nog wel een keer willen proberen maar begrijpt ook dat het voor mij heel moeilijk is om daar nog vertrouwen in te hebben en steunt mij 100% in de keuze om over te stappen.

Nu zitten we dus even op het wachtbankje voor we kunnen starten met IVF. Volgende week vrijdag mag ik beginnen met de eerste spuiten decapeptyl dus het komt nu gelukkig al snel dichterbij :) 

@EllenvR, dank je voor je verhaal. Jullie hebben ook al het nodige meegemaakt zeg… Wel fijn dat ook jullie zo snel terecht konden voor hulp (zo hebben wij het ook ervaren) Wat jammer dat IUI niet het gehoopte resultaat gaf. De overstap naar IVF lijkt me heel spannend! Ik duim enorm voor jullie dat dit het gaat zijn en het snel mag lukken! ?

De vermoeidheid was inderdaad een dag, ik voelde me s avonds al wat ‘wazig’, maar de volgende dag was ik niks waard. Ik stond te tollen op mijn benen van vermoeidheid, helemaal daas! Ik heb geprobeerd wat kleine dingen te doen, maar het zweet brak me uit en ik zag constant zwart voor mijn ogen ? Toen maar op de bank gaan liggen haha! De volgende ochtend was het stukken beter. Ik ben wel wat vermoeider dan normaal, maar dit is prima te doen. Mijn borsten zijn echt niet blij? Maar als dat de enige bijwerkingen zijn verder dan is het mij allang best!

@xbo Gefeliciteerd met jullie dochter❤️!! Geniet in jullie heerlijke bubbel en wat fijn dat de bevalling goed ging!!
@ellenvr Nog heel even, het is echt bijna mei, succes!!!
@xbelle Pff frustrerend! Ik heb ook een keer gehad dat ik na provera niet ongesteld werd, zo irritant vond ik dat. Ik werd altijd 1 dag na het stoppen al ongesteld dus ik wist na 1 dag al dat het niet gewerkt had, maar van het zkh moest ik 10 dagen wachten?. Het gekke was, ik had de dag voor ik begon met provera een echo gehad waarop geen follikels te zien waren, maar ik voelde een eisprong tijdens de provera. Die had de boel in de war geschopt, waardoor we én geen kans hadden die ronde én de provera niet werkte ?. Nouja het is al even geleden, maar als ik er aan terugdenk ben ik weer gefrustreerd , want je wil gewoon verder! Dus ik snap je helemaal..
@justme Ik duim zo hard voor jullie!! Hopelijk gaat deze twee of zelfs driedubbele kans jullie ronde zijn ??! Succes op het wachtbankje!

@hier Morgen de eerste echo. Ik vind het zó spannend, echt niet normaal. Ik voel me ook helemaal niet zwanger, gewoon niet anders dan anders zeg maar. Aan de ene kant heerlijk natuurlijk!! Maar aan de andere kant is wat bevestiging ook fijn?. Ja ik ben wel meer moe, schiet wat minder op met sporten… maar verder? eergister was ik een keer misselijk toen ik honger had (vlak voor het avondeten) maar dat was ook echt de enige keer, daarna niet meer misselijk geweest..  en ik heb de 24baby app, daar kun je vanalles bijhouden, maar er zit ook een forum bij van meiden die in dezelfde maand zijn uitgerekend. Ik dacht dat dat leuk zou zijn, maar je leest echt alleen maar verhalen van meiden waarbij de eerste echo niet goed is. Alsof bijna niemand waarbij het wél goed gaat z’n verhaal deelt en iedereen waarbij het niet goed gaat het in zoveel mogelijk topics zet.. Mijn moeder heeft ook meerdere keren gehad dat bij een echo het hartje niet bleek te kloppen… dus ik vind het zo ongelooflijk spannend ?. Als alles goed is gaan mn vriend en ik daarna gezellig ergens samen lunchen en er een leuk dagje van maken?hebben allebei vrijgenomen. Oh ik vind het echt zo vreselijk spannend ??

Terug
Bovenaan