Gonal F + Ovitrelle

@MilouP, wat vervelend dat je migraine hebt!! Hoop dat het geen zwangerschapskwaaltje wordt, dat lijkt me dan erg zwaar. Voel je vooral niet schuldig dat je je ziek moest melden, zoals je zelf al zegt kun jij er niks aan doen dat jij de enige bent binnen het bedrijf die verantwoordelijk is voor deze onderzoeken. Maar ik begrijp wel goed je gevoel hoor, je weet dat er een aantal ouders teleurgesteld gaan worden en moeten wachten en dat voelt toch niet goed. 
Hopelijk voel je je inmiddels weer beter en kun je de leuke geplande dingen voor dit weekend allemaal doorgaan. 
@Just-Me hoe voel jij je ondertussen? Wat betreft je trip naar Engeland zoals Milou ook al aangaf komt dat in overleg met je artsen echt wel goed. Ik ben zelf voor werk midden in een cyclus naar India gevlogen. Ik heb een echo gehad voor vertrek, een brief meegekregen om al mijn medicatie mee te kunnen nemen en direct een echo gepland bij terugkomst. Nou had ik wel het voordeel dat ons ziekenhuis wel echo's in het weekend doet, maar al met al ging dat prima. Ik moest toen uiteindelijk nog 2 dagen prikken geloof ik voor ik de ovitrelle mocht zetten. 

@Just-Me Ik heb nooit temperatuur bijgehouden, vind ik zelf ook niet zo prettig. Dan ben ik er nog meer mee bezig dan ik eigenlijk al ben en ik vraag me ook af of het echt veel informatie oplevert.. Maar als het voor jou werkt, gewoon doen! 

Voor die drie dagen weg, ik zou dat gewoon even overleggen bij een volgende meting. Ik denk dat het geen probleem moet zijn. En stel daarin vooral ook je eigen behoeften voorop, lekker even weg en de spanning wat loslaten! Ze denken vast wel met je mee in het ziekenhuis. 

@Hier vanmorgen meting gehad op dag 10. Baarmoederslijmvlies was 6 mm. Dat is nog nooit zo dik geweest op dag 10 (en überhaupt maar één keer eerder 6 mm geweest, altijd dunner). Links zitten er twee, 1 van 12/13 en 1 van 11. De grootste is waarschijnlijk de cyste die er al drie rondes zit. Rechts zit er één van 10 mm. Nog onduidelijk of het cystes of follikels zijn, hoefde nu ook nog geen bloed te prikken. Maandag weer terug.. Dit weekend lekker een weekendje weg en van de zon genieten. Ga proberen het een beetje los te laten! 

Fijn weekend allemaal! Geniet van het zonnetje!

@Ellenvr, het gaat hier redelijk. De ovitrelle begint eindelijk ‘uit te werken’ en de tijd gaat echt tergend langzaam deze ronde haha! Verder sinds vanmorgen wat krampen, alles wijst op menstruatie. Wel een tikje vroeg, ik zit denk ik op 10 dpo. Maar het voelt echt exact zoals altijd! En het voelt ook echt niet ‘goed’ zeg maar. Dus ik ben wel klaar voor een nieuwe ronde eigenlijk ?

@Xbelle, ik temperatuurde vooral op aanraden van huisarts in het begin en het was een goede manier om te checken of mijn eisprong echt geweest was in de rondes zonder controle want dat was bij mij nooit zeker op Letrozol. Tussendoor heb ik vaak periodes niks gedaan. Ik ben er nu ook weer mee gestopt inderdaad. Want het hielp niet voor de wachtperiode ? is voor mij meer een controle dingetje, om het echt zeker te weten ofzo. Fijn weekend gewenst! Lekker even de boel de boel laten en genieten van een paar dagen rust! Veel plezier!

Wat betreft de dagen weg, ik ga aankomende week bellen zodra ik weer kan en geef ik het inderdaad weer aan. En dan maar eens kijken hoe het gaat lopen! Dank voor jullie reacties!

Wat ik al vermoedde, mijn menstruatie is begonnen vanmorgen. Als ik aan houd dat mijn eisprong inderdaad de dag na de ovitrelle is geweest, is dit 11 dpo, voor mij is dit dan de kortste luteale fase die ik heb gehad tot nu toe ? Wat misschien wel kan hoor, gezien hij al vanaf dag 1 raar is deze keer.. Maandag maar even overleggen en dan weer door. Ben blij als ik van die pijn in mijn borsten af ben, wat een ellende dit ?? Hoe gaat het met jullie?

Op welke dag starten jullie doorgaans met de GonalF? En hoe gaat het bij jullie als je menstruatie in het weekend doorkomt? Ik ben al sinds gister ochtend ongesteld en kan pas morgen middag bellen. Met Letrozol kon ik gewoon beginnen. Nu natuurlijk niet. Ik val echt heel ongelukkig in de weekenden de laatste drie rondes ?

@Just-Me Het is dus inmiddels doorgezet? Wat naar... Al zei je zelf dat je het al wel aan voelde komen, toch wel weer balen.. Hoe is het verder met je? Zijn je symptomen mbt tot je borsten ook afgenomen inmiddels? 
Wat betreft je vraag: ik moet altijd op dag 3 starten met spuiten. Volgens mij is dat voor Gonal niet anders. Als gisteren je menstruatie is begonnen was dat dag 1. Dat betekent dat je dan morgen weer moet starten met spuiten. Tenzij je eerst moet langskomen voor een uitgangsecho, hebben ze daar iets over gezegd de vorige ronde? Die plannen ze bij ons in het ziekenhuis op dag 3 en afhankelijk daarvan kun je daarna meteen starten met spuiten. Al heb ik zelf nooit uitgangsecho's moet ik zeggen, ik mag altijd zonder echo starten op dag 3 van een nieuwe cyclus en ik plan dan voor dag 10 de eerste echo (tenzij dit in het weekend valt). Ik zou wel uitgaan van info vanuit het ziekenhuis. Als ze dit je niet gegeven hebben, kun je morgen beter eerst even bellen. Succes!

@Xbellc dank voor je reactie. Ik heb weinig info over een volgende ronde mee gekregen. Ik moet wel voor een uitgangsecho. Dat zeiden ze. En heb geen GonalF meer thuis haha, dus beginnen kan niet ? En ze lieten iets doorschemeren de laatste echo over andere dosis. Beetje onduidelijk allemaal. Hopelijk kan ik er dus nog ergens tussen morgen! Afgelopen ronde moest ik dag 2 starten. Waarschijnlijk omdat het zo uit kwam.

Het is natuurlijk ff balen dat het niet gelukt is. Maar ik baal er meer van dat mijn luteale fase zo kort was en zo anders.. en ik zo heftig reageerde op de ovitrelle. Ik zie echt heel erg op tegen de tweede ronde ? Merk dat ik emotioneel het even heel zwaar vind deze dagen. Twijfel aan alles en of ik wel goed heb gedaan aan de overstap. Ik weet wel dat het ook weer zakt, dit gevoel, maar nu overheerst het even?

@Just-Me Lastig al die onduidelijkheid.. Ik hoop heel erg voor je dat je vandaag contact hebt gekregen met het ziekenhuis en dat je inmiddels weet waar je aan toe bent! Wat de Ovitrelle betreft, kun je eventueel overstappen naar Pregnyl? Of gaat dat niet? En over je korte luteale fase, ik zou dat vooral ook bespreken met het ziekenhuis. Aangeven dat jij je er zorgen omdat, niet begrijpt waarom het zo kort is. Hopelijk kunnen ze antwoorden geven en met je mee denken!
@Hier. Vanmorgen weer een meting gehad. Bms was gegroeid naar 7,5 mm. Nog nooit zo dik geweest, dus er gebeurt nu in ieder geval wat. Maar helaas nog niet echt iets om enthousiast van te worden. Rechts een stuk of 3 van 11 mm en 1 van 13 mm en links een van 15 mm en een van 11 mm (als het er niet nog meer waren). Ik moet morgen meteen weer terugkomen omdat ze bang zijn voor overstimulatie.. Word er echt niet goed van. Gelukkig zei de verpleegkundige vandaag ook dat we niet nog veel langer gaan aanrommelen zo. Als dit nu tot overstimulatie leidt, gaan we een gesprek inplannen met de gynaecoloog en is het waarschijnlijk beter om de overstap naar IVF te maken. Aan de ene kant luchtte het op toen ze dit uitsprak, aan de andere kant vond ik het ook wel weer even lastig. Volgens mij zijn er meerdere hier geweest waarbij dit ook ter sprake is gekomen of niet? Wat stelden ze bij jullie precies voor? 
Ik wacht nu nog maar even af tot morgen. Hopelijk is er morgen iets goed doorgezet, maar ik ben er een beetje bang voor..
Hoe is het met de rest? @Liekee hoe gaat het nu met je? Voel je je al weer wat beter of ben je nog enorm beroerd?

Terug
Bovenaan