Gonal F + Ovitrelle

@Xbelle, wat goed, heel fijn dat je zo’n gesprek hebt gehad en er duidelijkheid is. De reden die ze gaven herken ik wel, zo handelden ze bij mij ook maar ik mocht precies om die reden nu met de 3 eitjes dus juist wel door. Omdat er nog niks gebeurd is afgelopen jaar, durfden ze het wel aan. En heel goed dat je een andere partij om advies hebt gevraagd!! Ik duim dat deze ronde iets moois oplevert!

@Hier, ik heb vanochtend een fertiliteitsmassage gehad voor het eerst. Lieve vrouw, er was ruimte voor alles. En de massage was echt een verademing! En het grappige was, het mocht de hele tijd over dit proces gaan (sessie 1,5-2 uur) maar na een krap uurtje praten en een stukje massage vergat ik het gewoon! En het zit altijd in mijn hoofd. Waarschijnlijk omdat de ruimte er was en het gewoon mocht zijn zoals het was, werd ik echt even heel rustig. Extra aandacht voor onderrug en buik. Ook het advies om mijn buik af en toe zelf te masseren. Aangezien dat het ‘huisje’ voor ons toekomstige kindje moet worden, mag ik daar wel wat meer aandacht aan geven ? Ze had fijne tips en heeft ook veel geluisterd. Ik kon heel eerlijk alles zeggen wat ik voel, of waar ik bang ben. Maar vooral de aandacht en warmte voor mijn lijf. Heerlijk!

Hee meiden, ben ik weer even! Ik reageer wat minder de laatste tijd, weet niet of jullie de reacties wel of niet fijn vinden?.
@justme Ach wat baalde ik toen ik las dat het niet gelukt is afgelopen ronde. Ik had zo gehoopt dat de driedubbele kans jullie kans zou zijn!! De fertiliteitsmassage klinkt wel heel fijn. Over het heftig reageren op de ovitrelle: bij onze ronde waarin het raak was had ik dus een eisprong voor ik de kans had om pregnyl te spuiten?. Ik vroeg toen of dat überhaupt niet elke ronde zo kon, toen zeiden ze dat er niet per se voordelen aan ovitrelle/pregnyl zitten behalve dat je iets beter weet wanneer het springt. Maar dat het zonder ook wel springt, soms niet eens later. Voor jullie is juist de timing heel belangrijk natuurlijk, dus kan me voorstellen dat ovitrelle jullie wel meerwaarde geeft, maar als je echt veel last had zou je dit nog kunnen navragen!
@XBelle oh ik kan me zó goed voorstellen dat jullie er gewoon voor gegaan zijn!! Denk dat ik hetzelfde gedaan had. Zeker als je al zo weinig kansen krijgt steeds. En inderdaad, de kans op een drieling is echt klein. Ik hoop dat die volgende rondes niet nodig zijn, maar wel fijn dat jullie er een goed gesprek over gehad hebben!
@ellenvr Yes jullie zijn van start! Fijn dat de eerste prikken meevallen. Ik duim voor jullie!!!

@Hier Het is gelukkig bij die 3 migraineaanvallen gebleven! Verder voel ik me nogsteeds goed, alleen soms wat moe. Zondag en maandag had ik geen trek in eten en dinsdagochtend voor werk heb ik overgegeven (de koelkast rook naar eten ?) maar sindsdien voel ik me weer goed ??‍♀️. Ik dacht nou nu komt het met de klachten, maar niet dus. Ik heb donderdag de termijnecho (dan 9+6, vandaag 9+0), vind het zo vreselijk spannend ?. Je leest toch vaak dat er ineens geen hartje meer klopt ofzo, maar de kans is het grootst dat het gewoon goed gaat dus daar hou ik me aan vast! De dag na de echo gaan we lekker een weekje op vakantie??. Verder is het vooral heel onwerkelijk nog, ook omdat ik me gewoon goed voel denk ik. Ik geloof bijna niet dat het echt zo is ? Bij wijze van zou ik nogsteeds verbaasd zijn als ik nu een zwangerschapstest zou doen en hij positief zou zijn (wat ik niet ga doen want dat slaat nergens op, maar bedoel gewoon dat het zo onwerkelijk voelt?). 

@MilouP, wat fijn om te horen dat het goed met je gaat! Heerlijk om na jullie echo even ertussen te gaan! Lekker genieten!
Dank voor je antwoord, dat kan ik evt nog eens navragen als het deze ronde opnieuw zo heftig wordt. De GonalF heb ik gelukkig echt geen last van, alleen op dag 3/4 een hele lichte hoofdpijn na, vorige ronde had ik precies hetzelfde maar toen dacht ik dat het toeval was. Maar niks wat een beetje rust en een ibu niet kunnen verhelpen! Dus gelukkig gaat dat echt prima! Morgen de echo, ben benieuwd. Ik voel eigenlijk nog niets? Sinds de massage is het heel rustig in mijn hoofd, zo lekker dit!

@XBelle, ik wist niet zo goed wanneer ik mijn menstruatie kon verwachten maar afgelopen vrijdagochtend is het goed doorgezet. Woensdag de echo dus waarschijnlijk dan net klaar dus dat is wel prettig. 

Ik begrijp dat jullie er wel voor gegaan zijn hoor, wat je zegt de kans op een drieling is zo ontzettend klein. En ik snap dat je de kans niet voorbij wil laten gaan. 

Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad en dat er nu een duidelijk plan is hoe nu verder. Hoewel ik natuurlijk voor jullie hoop dat het plan niet meer nodig is ;) 

@Just-Me, ik heb ook wel eens gedacht aan zo'n fertiliteitsmassage. Vind het leuk om jouw ervaring daar over te lezen, misschien toch maar eens een keertje doen. Ik ben heel benieuwd hoe je echo vandaag is gegaan. Hopelijk ziet het er goed uit allemaal. 

@MilouP, Wat fijn dat je na die 3 aanvallen geen last meer hebt gehad van migraine. Ik ben heel benieuwd naar je echo donderdag, ik duim voor een mooie echo zodat je daarna lekker kan genieten van je weekje vakantie. Ga je nog weg of gewoon een weekje in Nederland? 

@Hier, Afgelopen dagen wat meer last gehad van de decapeptyl, flink hoofdpijn gehad die redelijk te managen was met ibuprofen maar toch op de achtergrond steeds zeurend aanwezig is. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als straks de Gonal er bij komt, daar had ik namelijk als bijwerking ook hoofdpijn van. 
Woensdag ochtend de uitgangsecho, ik hoop zo dat we te horen krijgen dat ik mag beginnen met spuiten van de Gonal-F. Ondanks dat ik het mega spannend vind ben ik er ook echt helemaal klaar voor om te beginnen. 

@Ellenvr, oh dat komt al echt dichtbij! Ik snap je gevoel, spannend maar toch klaar om er voor te gaan! Ik duim voor woensdag, dat je mag starten! De hoofdpijn is wel vervelend, hopelijk wordt het niet erger ?

Ik vond de massage echt een hele fijne ervaring inderdaad, nu een paar dagen later nog steeds profijt van. Ik ben echt rustiger en meer ontspannen, minder ‘gefocust’ op het traject. Dus het was het echt waard! Mocht je inderdaad zelf ook eens willen, kan ik je evt ook doorgeven waar ik ben geweest. Geen idee waar je woont haha! Maar wie weet heb je er iets aan.
De echo vanochtend was eigenlijk heel goed! Ik voel echt niks, dus ik zei al: nou ik ben benieuwd! Ze kon mijn baarmoeder eerst even niet vinden ? Die lag meer gekanteld naar voren(?) geen idee! Maar ik had wel al 6mm BMS opgebouwd, ik heb het nog nooit zo dik gehad op CD 10 in dit hele traject. Twee follikels 13.5 en 11.5 mm en de andere kant een kleintje, maar ze had zo’n idee dat die wel eens een spurt kon maken (dat zou echt weer iets voor mij zijn ?) Woensdag terug en ze durfde al te gokken op vrijdag insemineren! Dus ik ben benieuwd of het zo mooi door zet!

Hi dames!

Ik kom me ook vast melden. Zit al een aantal maanden op het letrozol topic. En net als just-me sluit ik me hier nu aan :)

Ik heb nu de laatste ronde letrozol achter de rug en dit heeft helaas geen zwangerschap opgeleverd. Ik heb een aantal 2.5 mg rondes gehad welke niets deden of cystes gaven en met de 5mg ben ik 2 keer pril zwanger geraakt (maart+april) Helaas is dat mis gegaan.

Vanwege de enorme bijwerkingen mag ik over op de gonal f/ovitrelle. Ik heb een zoontje van bijna 4. En met hem heeft het ook 3 jaar geduurd voor ik zwanger raakte en ook met behulp van het ziekenhuis. Bij mijn zoontje kreeg ik (toen nog) pregnyl en raakte ik na de 1e ronde met pregnyl erbij gelijk zwanger. Ik heb dus een lichte hoop dat juist de ovitrelle dat laatste zetje kan gaan zijn voor mij om in ieder geval zwanger te blijven mocht het raak zijn. Geen idee of dat zo is natuurlijk.. maar heb er wel meer vertrouwen in. Inmiddels zit ik in ronde 15 en ga ik de 16e ronde in. Ik verwacht morgen mijn menstruatie en mag dan donderdag beginnen met spuiten.

Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren en lees en schrijf graag mee! ??

@Camhay, heel goed! Welkom hier! Even hier verder om je vragen te beantwoorden?
Ik ben inderdaad gestart op 75 maar dit gaf eigenlijk al meteen overstimulatie. (Bij ons meer dan 2) Maar omdat ik al twee rondes moest uitzitten daarvoor en de ronde daarvoor ook niet echt iets was, kreeg ik het voordeel van de twijfel. Deze ronde dus dosis omlaag, dat lijkt vooralsnog beter te gaan. ??
Ik heb geen idee of GonalF je helpt in het verkorten van je cyclus, dat is per persoon verschillend denk ik! Zou wel fijn zijn natuurlijk! Bij bij verkort ovitrelle wel mijn LF met een paar dagen, wat ook wel vaker voor schijnt te komen. Ik hoop dat je eerste ronde mee gaat vallen, vooral wat betreft de bijwerkingen!! En natuurlijk met de hoop dat deze dosis meteen iets goeds doet voor je! Ga er open in, is ook wel weer spannend op een nieuw middel, vond ik in elk geval. Dan kan het alleen maar meevallen ??

@just-me haha ja beter idd hier. Maar oke ik snap het helemaal. Ik begin iig nu op het laagste al denk ik weer eerder dat dat niets gaat doen. Maar dat komt meer omdat de letrozol ook niks deed. Ben wel heel blij dat het dan direct opgehoogd kan worden en er dan geen of minder kans is op een verloren ronde, mits er geen overstimulatie is idd.

Jaaa? ik vind het ook spannend hoor! Heb er echt zin in. Ben helemaal klaar met de letrozol ?. Hopelijk gaat het bij jou goed deze ronde! ? ik duim weer mee. ?

Terug
Bovenaan