Gonal F + Ovitrelle

@Xbelle, ja het is gelukt! Ik had voor de zekerheid gemaild gister avond en vanochtend vroeg mailde de echoscopiste, dat ik mocht komen zodra ik kon. Zo fijn! Dus ik had om 10.00 een echo. Alles mooi schoon en weer gestart. Nu wel verlaagd naar 50 ipv 75, vanwege de overstimulatie. Dus hoop dat dit wat doet. Ik vroeg naar de verkorte LF, dit klopte zei ze. De ovitrelle kan je LF iets verkorten, dat komt vaker voor. Zo lang ik niet onder de 11 dagen kom is het nog voldoende voor eventuele innesteling. Dat stelde voor nu wel even gerust. Ik heb ook verteld dat ik zoveel last had van de ovitrelle, dit hoorden ze vaker, echter niet zozeer de klachten die ik aangaf. Zover ik weet is pregnyl niet meer te krijgen, maar mocht het deze ronde weer zo heftig zijn, dan wil ik graag overleggen of er iets anders is.
Wat vervelend dat het zo onzeker is voor jou! Ik kan me zo voorstellen dat je schrok van het voorstel van IVF. Dat is ook mijn ‘angst’ een beetje… Enerzijds is dat misschien de oplossing, maar de stap is groot en het veranderd denk ik veel. Ik hoop met je mee voor morgen, dat er toch nog iets gebeurd! Mag ik vragen hoe lang jij al GonalF gebruikt?

Hoe gaat het met de andere meiden? @MilouP, hoe gaat het met de migraine? Hoop zo dat het minder is geworden! @Ellenvr, hoe gaat de start voor jou? Hopelijk voel je je goed.

Nou de update.. Er zitten er nu links 3 boven de 14 mm en dat is eigenlijk afbreken. Eentje van 17/18, eentje van 15 en eentje van 14/15. 2 mag, maar 3 niet. Daar zijn ze heel strikt in? Alleen weet ik zeker dat eentje (die van 15) een cyste is, die zit er al maanden. Dus het ZH twijfelt. Heb nu bloedgeprikt en hoor straks wat het advies is???? 
Heb net zo hard gehuild midden in het ziekenhuis. Voelde zo stom, maar het voelt allemaal even heel oneerlijk. Ze begonnen er al wel over dat ze me misschien de volgende ronde beter over kunnen zetten op Gonal (ik spuit nu Menopur en dat kun je slecht doseren..). Maar daar hebben we nu geen bal aan..

@XBelle, Vervelend joh dat deze ronde weer zo onzeker is. Ik ben benieuwd naar de uitslag vandaag. Hopelijk zit er toch nog een kans voor je in deze ronde maar ik begrijp dat ze bang zijn voor overstimulatie.

Ik begrijp je gevoel ook heel goed hoor dat het even schrikken is als er gesproken wordt over IVF. Bij ons was het niet het geval van overstimulatie maar juist dat er te weinig gebeurde dat er toe leiden dat we over mochten naar IVF. Aan de ene kant is het niet wat je hoopt, want je wil natuurlijk gewoon dat het lukt met IUI maar na alle rondes hoop en tegenslag ben ik blij dat we nu de overstap gemaakt hebben. 

Ik denk dat een gesprek met de gyneacoloog in ieder geval heel prettig is. 

@Just-Me, wat jammer dat het niet gelukt is deze ronde. En dat je eigenlijk zo veel onduidelijkheid had voor het starten met je volgende ronde. Ik ga voor je duimen dat het deze ronde raak gaat zijn! Fijn dat op de echo alles er goed uit zag om weer te beginnen met een nieuwe ronde. 

Het valt me wel uit alle verhalen dat het per ziekenhuis veel verschilt wie je ziet en spreekt en wanneer ze wel of geen echo's plannen. Ik moet zeggen dat ik toch wel heel blij ben dat ik bij iedere afspraak een fertiliteitsarts en/of gynaecoloog spreek en dat ze op kerst en nieuwjaarsdag na eigenlijk alle dagen beschikbaar zijn voor alle afspraken. Zowel puncties als inseminaties als echo's. 

@hier, bij mij zitten de eerste prikken er inmiddels in en het valt me tot nu toe alles mee. Ze zijn iets vervelender om te zetten dan de Gonal-F maar dat is een kwestie van even wennen. Tot nu toe nog weinig bijwerkingen dus ik hoop dat dat zo blijft. Gisteravond heb ik mijn laatste pil geslikt dus nu is het wachten op mijn menstruatie en heb ik volgende week woensdag mijn uitgangsecho voor het starten met de Gonal-F. 

[quote quote=10554443]Nou de update.. Er zitten er nu links 3 boven de 14 mm en dat is eigenlijk afbreken. Eentje van 17/18, eentje van 15 en eentje van 14/15. 2 mag, maar 3 niet. Daar zijn ze heel strikt in? Alleen weet ik zeker dat eentje (die van 15) een cyste is, die zit er al maanden. Dus het ZH twijfelt. Heb nu bloedgeprikt en hoor straks wat het advies is???? Heb net zo hard gehuild midden in het ziekenhuis. Voelde zo stom, maar het voelt allemaal even heel oneerlijk. Ze begonnen er al wel over dat ze me misschien de volgende ronde beter over kunnen zetten op Gonal (ik spuit nu Menopur en dat kun je slecht doseren..). Maar daar hebben we nu geen bal aan..[/quote]
Wat gek ik zag dit bericht nog helemaal niet toen ik die van mij plaatste. Maar wat klote zeg, ik begrijp heel goed dat dit even hard binnenkomt. En het is helemaal niet stom om daar even flink om te huilen, de emoties lopen nou eenmaal hoog op tijdens dit traject. Ik hoop alsnog dat je na de uitslag van het bloedprikken door mag deze ronde. 

Hebben ze nog iets over IVF gezegd, of houden ze het nu alleen nog maar op het overzetten naar Gonal bij een volgende ronde? 

Helaas.. De bloedwaarde is 2,7 waardoor het lijkt dat ze alle drie meedoen. Ik moet het afbreken op advies van het ZH. Kon meteen weer gaan starten met de Provera, maar ik heb gezegd dat ik dat nu niet wil. Ook omdat ik me daar zo naar van voel van dat spul.. Voel me echt even zo rot, eerst een ronde waarin er helemaal niks gebeurt en nu overstimulatie.. Ik vroeg vanmorgen nog hoe hoog de kans was op een drieling. Die was klein zei de verpleegkundige, maar ze zei er achteraan: Maar je wil ook geen drie dode kindjes.. Nouja.. Toen wist ik het ook niet meer. Het is niet anders. Ik heb donderdagochtend meteen een gesprek met de gynaecoloog om de opties te bespreken: LEO operatie, overstappen op Gonal, IVF of misschien nog iets anders? We gaan het zien.. ?

@Xbelle, aah nou, wat Ellenvr ook zegt, helemaal niet gek! Dit is echt wel zwaar en echt ontzettend balen als je dit soort rondes achter elkaar hebt! Ik heb zelf drie rondes pech gehad en toen nog deze twijfelachtige ronde op de Gonal, ik snap hoe je je voelt. En ook dat je de Provera niet wil, dat is ook rotspul… mag je deze ronde zo ‘uitzitten’, in plaats van Provera dan? Laat je gevoel er vooral even zijn, je mag hier flink van balen… Ik hoop dat ze je voor je volgende ronde beter kunnen instellen en het geluk dan helemaal aan jullie kant is! Een virtuele knuffel jou kant op!

@Ellenvr, wat fijn dat je goed gaat en de bijwerkingen meevallen! Hoop zeker voor je dat het zo blijft! Het valt mij ook op, er zijn veel verschillende werkwijzen hè? Ik heb een fijne afdeling, behalve dat ze de weekenden dan dicht zijn. Ik zie de gynaecoloog gelukkig regelmatig, bij twijfel eindig ik altijd bij haar. Maar er zijn veel verschillen, dat viel me bij Letrozol topic ook al op. Lijkt me wel prettig om je afspraken altijd met een arts te doen inderdaad, goed geregeld!

Het was inderdaad even vervelend, ik denk dat ze in de veronderstelling waren dat ik was ingelicht, maar ik ben toen eigenlijk met 1 formuliertje de deur uit gestuurd en pas later is bevestigd dat we het wel wilden proberen. Gelukkig was deze laatste echoscopiste echt een hele fijne, heb haar heel graag. Dus nu is het duidelijker. Maandag weer een echo, ik ben heel erg benieuwd wat deze dosis gaat doen voor me ??

@XBelle, hoe is het gesprek met de gynaecoloog gegaan? Heb je nu een plan voor de volgende ronde? 
@Just-Me, Fijn dat het nu allemaal duidelijk is, gevalletje miscommunicatie zullen we maar denken:) Ik ben benieuwd naar je echo maandag. Hoop dat het er allemaal goed uit ziet. 

@EllenvR Spannend! Wanneer verwacht je je menstruatie? Weet je al met welke dosis Gonal F je moet starten? Fijn dat de decapeptyl meevalt! Daar hoor je wel eens andere verhalen over..
@Just-Me Fijn dat alles goed was en je inmiddels weer gestart bent! Super fijn dat de communicatie zo helder is bij jou en dat je de gynaecoloog zo vaak spreekt. Ik heb de gynaecoloog vandaag gesproken en de keer ervoor was eind december.. Ik spreek haar dus zo goed als nooit..
@Hier.. Waar zal ik eens beginnen? Het heeft allemaal nog een beetje een staartje gekregen na dinsdag.. 
Ik had er zelf dinsdag een mega slecht gevoel over om de boel af te breken. Mijn vriend had precies hetzelfde. We wilden er eigenlijk wel gewoon voor gaan, maar durfden het niet zonder advies van iemand met verstand van zaken.. Daarom heb ik gisteren een gesprek gehad met een oud gynaecoloog die ik via via ken. Ik heb de situatie aan hem voorgelegd. Hij gaf aan dat ze in het ziekenhuis heel erg voorzichtig met me zijn omdat ze mijn lichaam nog niet voldoende kennen en daardoor waarschijnlijk heel vroeg op de rem trappen. Heb hiervoor ook maar één keer een kans gehad. Hij kon zich echter niet voorstellen waarom ze iemand die 1,5 jaar bezig is verbieden om de kans te pakken. De kans dat je een drieling krijgt is namelijk ongeveer net zo groot als dat je de Staatsloterij wint.. Zeker omdat er eigenlijk maar één follikel dominant was (die van 17/18), van die andere twee was het nog maar de vraag of het door zou groeien. Wij hebben daarom onze eigen beslissing genomen en zijn er toch voor gegaan. Vandaag in het ziekenhuis hebben we dit maar niet verteld, om gedoe te voorkomen. Mochten we iets uit te leggen hebben, zien we dat later wel weer.. 
Vandaag heb ik verder een goed gesprek gehad met de gynaecoloog en verpleegkundige. We hebben afgesproken dat ik volgende week bloed moet prikken om te kijken of ik dus echt een eisprong heb gehad (en dat moet wel, want ik heb het heel duidelijk gevoeld vandaag..). Ik hoef dus niet aan de Provera, dat scheelt! 
Daarna start ik na een uitgangsecho met 87,5 Gonal F. Mocht dit na 2 rondes niet tot een goede eisprong leiden, gaan we over op IVF. Mocht het wel werken, mag ik dit 5 rondes doen. 
Het was verder wel een goed gesprek. We hebben antwoord gekregen op al onze vragen en een toelichting waarom ze zo gehandeld hebben dinsdag. Dat is dus inderdaad omdat ze mijn lichaam nog niet genoeg kennen en ze daarom bang zijn dat ik mogelijk meer kans heb op een meerling.. Als je al acht kansen hebt gehad en nooit zwanger bent geraakt, durven ze dit bijvoorbeeld wél aan.. Ik heb wel aangegeven dat ik deze toelichting graag dinsdag had gekregen. De volgende keer mag ik er naar vragen wanneer ik contact wil met de gynaecoloog en dan kan ik haar bellen. 

Terug
Bovenaan