Gonal F + Ovitrelle

Haha vraag maar raak hoor Camhay! :) 
Bij mij was het heel wisselend, ik had een cyclus van rond de 32 dagen. Bij mij was mijn eisprong rond CD18 en dat is door het gebruik van de Gonal eigenlijk nooit vergroegd. Maar iedereen reageert natuurlijk ook weer anders dus het zou zo maar kunnen dat er bij jou toch al wat goed aan het groeien is. 
Ik voel op dit moment ook meer gerommel dan voorgaande rondes. Begin ook wat last te krijgen van een opgezette buik dus ik hoop dat ik a.s. donderdag ook meer zie dan in voorgaande rondes. Het blijft altijd lastig inschatten, soms zou je wel eens in je eigen lijf willen kijken wat er allemaal gebeurd. 

Spannend ook voor jou dus ellen. Ja wellicht is dit ook gewoon van de gonal dat ik nu al wat voel. Blijft idd afwachten maar valt me wel op. Zou het wel tof vinden als het iets verkort word. Normaal zit ik ook op 32/33 dagem cyclus met de letrozol. Daar was ik al blij mee want ik kwam van soms 45/50 of langer. Maar dag 14 een eisprong zou zo fijn zijn. Ben altijd lichtelijk jaloers op de dames die dat hebben haha. Dan is het maar 2 weekjes overbruggen steeds ?

Dat gevoel herken ik wel dat je graag wat eerder je eisprong zou hebben. Ik vond het vanaf de uitgangsecho tot aan het mogen zetten van de ovitrelle soms zo lang duren gevoelsmatig. Iedere keer hoopte ik dat we toch wat meer zouden zien op CD 10. 
Ik duim voor je dat het niet gewoon bijwerkingen zijn die je voelt maar dat je al een mooie groei ziet vrijdag. 

@Camhay, ik heb op dag 3 en 4 van de Gonal ook een wat gek gevoel. Lichte hoofdpijn, sneller duizelig of weeïg. Ik ga ervan uit dat dit komt door de toename van hormonen? Maar wellicht is het iets anders! Daarna zakt het ook weer en voel ik eigenlijk niks meer. Bij mij wel de eerste ronde wat steekjes, al vroeg, maar daarna niks meer. Deze ronde voelde ik zoals eigenlijk altijd, echt niks! Daarom dacht ik toen ook dat er niks gebeurde. Hoop het enorm voor je!

@Ellen, spannend! Hoop zo dat het de goede kant op gaat bij jou!

Ik heb echt weinig last van de ovitrelle deze keer, beide ochtenden nu tikje ‘misselijk’ (lees meer weeïg) wakker en moet dan heel even rustig opstarten. Dat zal daar ook wel vandaan komen? En ik ben weer op de kermis geweest denk ik, mijn borsten zijn weer lekker gevoelig ?? En dan wat moe. Maar wat een verademing ten opzichte van de eerste keer! Mijn temp is mooi gestegen, dus eisprong zeker gehad. Nu afwachten. Dit is 3 dpo. Dus heb nog ff haha!

Oh echt @just-me. Ik zat gisteren op de 4e injectie dag. Voelde me echt heeeeel erg down. Kon ook gewoon huilen om niks. Voelde echt ff heel slecht met het niet lekker ziin. Vandaag gaat het 360 graden anders. Ben ik boodschappen gaan doen en sta ik uitgebreid een indische rijsttafel te maken voor schoonouders die straks komen eten?. Voel me een beetje moe en af en niet zo lekker maar helemaal niet zo slecht als gisteren of bij de letrozol. Dus ik hoop dat het idd even wisseling van de hormonen was!

Fijn dat jij je nog steeds goed voelt hoor! Lijkt me ook weleens fijn. Gewoon een goede ronde met een goed gevoel. Hopelijk gaat dit jouw ronde zijn!

@Camhay, oh gelukkig voel je je vandaag weer beter! Ja verschillen zijn er wel, maar bij mij niet zo extreem gelukkig. Het kan ook zijn dat de effecten van de letrozol misschien wat langer duren voor ze uit je lijf zijn.. Ik merkte pas na weken echt verschil. Misschien is dat voor iedereen anders? Maar na een paar hele slechte rondes rol je meteen weer in nieuwe hormoontoestanden. Dus het kan natuurlijk best dat je toch wat meer van slag bent dan misschien na een paar ‘stabielere’ rondes? Ik merk wel dat deze tweede ronde echt veel rustiger verloopt en mijn lijf weer een beetje voelt zoals ik het ken. Heb een beetje geduld met jezelf ? Hopelijk wordt het voor jou ook snel rustiger!

Jaa precies. Het zal idd ook allemaal weer wennen zijn deze "andere" hormonen/medicatie. Het is maar even zo en vooral weer afwachten en geduld. Pfff als iemand ooit nog tegen mij zegt dat ik niks van geduld en afwachten weet. Dan stomp ik die ???? dat is wel echt iets wat we allemaal continue moeten doen he.. wachten wachten wachten ?

Jeetje wat gaat het toch snel hier af en toe haha. Jullie zijn lekker actief! Het lukt me niet om telkens te reageren, maar ik lees wel continue mee!
@XBo Wat fijn om weer even van je te horen! Jeetje wat gaat dat snel, een maand alweer..  Leuk dat je nog steeds meeleest, ook heel logisch als dat straks niet meer lukt hoor met die kleine erbij! Fijn dat het slapen redelijk goed gaat. Ik hoop voor je dat het in de ochtenden ook steeds beter gaat. Jeetje, ja wat een zorgen heb je dan ineens. Gelukkig kun je veel op Google vinden haha. En hopelijk vind je er ook wat rust in in de loop van tijd. 
@MilouP Wauw wat fijn en wat bijzonder dat je al zoveel kon zien! Wat een opluchting. Geniet lekker van jullie vakantie. Super leuk dat jullie daarna nog een keertje mogen kijken. Klinkt niet verkeerd!
@Just-Me Gelukkig maar dat de bijwerkingen nu mee lijken te vallen! Dat wat je beschrijft over je borsten herken ik heel erg. Dat is echt een bijwerking van de Ovitrelle. Bij mij is dat na twee weken ongeveer weer weg. Moet je deze week nog bloedprikken voor progesteron?
@Camhay Schrikken zeg van die duizeligheid! Hoe is het nu met je? Geef je lijf de tijd om te wennen aan de medicatie en zorg goed voor jezelf. De eerste ronde Menopur had ik ook veel bijwerkingen. Veel hoofdpijn, moe, maagklachten. De rondes daarna ging het veel beter, ook na ophoging. Geen idee hoe dat met Gonal gaat zijn, we gaan het meemaken. Ik kan je helaas niks zeggen over hoe lang mijn cyclus is met Menopur. Ik heb in totaal nog maar één keer een goede eisprong gehad. Dat was op dag 18. Verder is het nooit tot een eisprong gekomen en ik heb ook geen eigen cyclus. Voor mij is het al feest als er een eisprong is. Ik hoop voor jou dat Gonal wat stabiliteit brengt en het je cyclus wat korter maakt. 
Hier is de bloeding zondag doorgezet. Ik denk toch dat er wel een eisprong is geweest, maar dan op dinsdagavond al. Dan zou de bloeding op 10/12 DPO nog wel enigszins logisch zijn. Dag 8/10 zou echt idioot snel zijn.. Het ziekenhuis heeft er geen antwoord op helaas.. Met zoveel dingen, zoals vanmorgen ook weer. Had de uitgangsecho en ik mag helaas niet starten met Gonal. Er zitten rechts twee cystes van 5 cm... Het is ook elke keer weer een vreemde situatie bij jou zei de verpleegkundige. Dat was ik het wel met haar eens. Het kan hier blijkbaar niet normaal gaan? Ik mag over twee weken starten met duphaston ipv Provera om te kijken of ik hier beter op reageer. Daarna weer een uitgangsecho om te kijken of de cystes dan weg zijn.. We gaan begin juli op vakantie, dus ik hoop heel erg dat we nog één ronde kunnen doen.. Het is afwachten. Voorlopig even pauze hier dus?

Terug
Bovenaan